رئیس بخش عناوین مستقل پلی استیشن، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، اعلام کرد که ناشران باید از سرویس PS Plus بهره ببرند تا چرخهی حیات عناوینشان را مدیریت نمایند.
به نقل از رسانهی GameIndustry.biz، طی مصاحبهای در رویداد GI Live شهر لندن، یوشیدا در مورد رویکرد سونی در قبال سرویس اشتراکی خود توضیحاتی را ارائه داد و تصریح کرد که این شرکت همچنان به عرضهی جداگانهی عناوین پیش از قرارگیری روی سرویسهای اشتراکی باور دارد.
با این حال، سونی با پلی استیشن پلاس خدماتی اضافه بر سازمان را به سازندگان و ناشران ارائه میدهد. بخشی از صحبتهای یوشیدا به شرح زیر است:
پلی استیشن پلاس جدید در انواع مختلفی در دسترس است و کلیت آن به پلی استیشن پلاس پیشین شباهت دارد؛ ما همچنان دو یا سه بازی جدید را در ماه منتشر میکنیم و سطحی جدید با نام اکسترا (Extra) مجموعهای شامل صدها بازی را در اختیار مشترکین قرار میدهد. رویکردمان در اکسترا کمک به ناشران در مدیریت چرخهی حیات عناوینشان است. در گذشته، مدیریت عناوین فرستپارتی پلی استیشن را بر عهده داشتم. بنابراین، میدانم که فرآیندی نظیر فیلمها را طی میکنند. فیلمها ابتدا در سینما اکران میشوند، سپس به شبکههای پولی، سرویسهای اشتراکی یا شبکههای عمومی منتقل میشوند و در هر مرحله، هم درآمدزایی میکنند و هم به مخاطبان بیشتری نمایش داده میشوند.
او در ادامه به جزئیات شرایط بازیهای ویدیویی میپردازد و میگوید:
به طریقی مشابه، ما به عرضهی جداگانهی عناوین باور داریم و پس از شش یا سه ماه، یا حتی سه سال، زمانی که آمار فروش بازی پایین میآید، اضافه کردن آن بازی به سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا مخاطبان جدید بیشتری را با بازی آشنا میکند. ممکن است برخی از افراد، عرضهی اولیهی این عناوین را از دست بدهند. بنابراین، این رویکرد فرصت خوبی برای تجربه و دهان به دهان چرخیدن آوازهی آنها میان مردم است تا مخاطبان بیشتری به بستهی گسترشدهنده یا دنبالهای که از یک مجموعه در حال ساخت است، جذب بشوند. پس ما ناشران را تشویق میکنیم که برای مدیریت چرخهی حیات هر یک از عناوین خود، از این سرویسها بهره ببرند.
سونی بر خلاف شرکت رقیب خود مایکروسافت (Microsoft) و سرویس اشتراکیاش یعنی گیم پس (Game Pass)، همواره موضع قاطع خود در عدم اضافه کردن بازیهای جدید در روز عرضه به پلی استیشن پلاس را حفظ کرده است.
جیم رایان (Jim Ryan) هنگام رونمایی از پلی استیشن پلاس جدید، اعلام کرده بود که تولید و عرضهی عناوین پلی استیشن از چرخهای موفق پیروی میکند. قرارگیری این بازیها در سرویس اشتراکی همزمان با عرضهی اولیه، به چرخهی مذکور صدمه میزند و در درازمدت بر کیفیت ساختههای این شرکت تأثیر منفی میگذارد.
پس از انتشار هر یک از عناوین فرستپارتی سونی، بازیکنان حدس و گمانهای خود را در رابطه با زمان قرارگیری آنها روی پلی استیشن پلاس اعلام میکنند. بازیهای Returnal ،Ghost of Tsushima Director’s Cut و Final Fantasy 7 Remake نزدیک به یک سال پس از عرضهی اولیهی خود به این سرویس اضافه شدند.
شایان ذکر است که با توجه به صحبتهای یوشیدا، زمان وقوع این رخداد به وضعیت منحصر به فرد هر یک از بازیها بستگی دارد.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
باش تا بره شتر در خواب بیند پنبه دانه
از نظر بیزینسی حرف منطقی ای زده ولی شاید از دید کاربران ، گیمپس عادلانه تر و در نتیجه به صرفه تر باشه .
تا دیروز سرویس یه چیزی بود که گند میزد به همه چی الان حالا شدن ناجی صنعت گیم به خاطر عرضه بازی ها روی ps plus
جالبه گیمپس باعث از بین رفتن بازی ها میشه ولی پلاس به طول عمر بازی کمک میکنه
خوب یه جورایی درسته
شرکت 80 میلیاردی سونی اصلا توان مالی بالایی نداره بر عکس شرکت 2.5 تریلیون دلاری مایکروسافت
سونی دو تا بازی day one بزاره رو پلاس ورشکست میشه
من خودم با شیوه ی پلی استیشن بیشتر موافقم. بازی ای که تازه عرضه میشه باید فروش خوبی هم بکنه. بعد ازینکه فروشش رو کرد باید تخفیف بخوره و به سرویس های اشتراکی اضافه بشه. اینکه بازی روز عرضه در سرویس منتشر بشه برای ما گیمرا خوبه ولی قطعا به فروش بازی ضربه خواهد زد.
چقد حقیر باشی ک ابداع رقیبتو بزنی پا خودت
شما خودتون مخالف هر سرویسی بودین
چه قدر فشاری باشی که اونقدر نفهمی که سرویس اشتراکی رو سونی قبل از مایکروسافت داشت اون هم PS Now تو اوایل نسل 8 !
و مایکروسافت مخالف بازی های داستان محور ولی الان داره میسازه !
شوهی یوشیدا
هرمن هالست
مارک سرنی
مثلث طلایی پلی استیشن
تمام حقوق این سایت متعلق به گیمفا می باشد.
Copyright© 2022 Gamefa All Rights Reserved
