یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که باوجود استفاده از فناوری روز علاقه‌ای به طراحی‌های امروزی ندارند، ممکن است با شنیدن خبر تولید یک محصول مدرن-کلاسیک با برند سیتروئن خوشحال شوید.

یک شرکت ارتقادهنده و بازسازی‌کننده ایتالیایی به نام «کتسلانی» از پروژه جدیدش به نام «سیتروئن برلینگو ۲CV فورگونت» رونمایی کرده است که از بدنه فایبرگلاسی منحصربه‌فرد سود می‌برد. طراحی بدنه این ون به سبک کلاسیک انجام شده اما از تمام فناوری‌های روز استفاده می‌کند. شرکت سیتروئن نیز به‌طور رسمی این باز استفاده از نام ۲CV (که در ایران به نام ژیان شناخته می‌شود) را تایید کرده است.

طراحی این ون کوچک حاصل تلاش «دیوید اوبندورفر» به شمار می‌رود. او از جلوپنجره‌ای جدید که درون یک قاب کرومی به شکل تاج قرار گرفته است، استفاده کرده که خود میزبان لوگوی کرومی و ساده سیتروئن است. کاپوت برلینگو ۲CV برای هماهنگی با طرح خاطره‌ساز جلوپنجره به الگوی مشابهی مزین شده است. چراغ‌های گرد جلو آنقدر بزرگ طراحی شده‌اند که حتی با وجود قرار گرفتن درون طاق‌های بزرگ چرخ، همچنان از بیرون‌زدگی مخصوص خود را دارند.

بهره‌وری از الگو و خطوط شیاری در بخش‌های دیگر بدنه این ون مانند درهای جانبی، صفحه کناری محل بار و در پشتی آن هم ادامه دارد. طراحان سیتروئن در گذشته برای افزایش استحکام بدنه، از این الگو در بدنه ۲CV (ژیان) استفاده کرده بودند. در نسخه جدید برلینگو ۲CV اما خبری از افزایش استحکام نیست؛ بنابراین این خطوط تماما کاربردی ظاهری دارند.

درهای پشتی میزبان دو شیشه کوچک عمودی بیضوی هستند که حس نوستالژی این ون را بیش‌ازپیش تداعی می‌کنند. چراغ‌های پشتی جدید هم برای هماهنگی با چراغ‌های جلو از طراحی گرد و بزرگ استفاده می‌کنند. اوبندورفر درباره این خودرو می‌گوید:
تولید این خودرو چالش جذابی بود چراکه ون اصلی ابعاد و تناسبات متفاوتی داشت. فاصله سپر تا محور جلوی (اورهنگ جلو) این خودرو بسیار کوتاه بود. با گذر از کاپوت دراز آن به بخش‌های دیگر می‌رسیدید که نسبت‌به برلینگو ۲CV از ابعاد گوناگونی استفاده می‌کرد؛ بنابراین به‌جای تمرکز روی تک‌تک بخش‌ها و جزئیات آن روی ارائه حس‌وحال کلی آن تمرکز کردم تا نهایتا به برلینگو ۲CV فورگونت رسیدیم.

کتسلانی این کیت بدنه را در نسخه‌های دیگری چون نمونه مخصوص حمل سرنشین نیز عرضه می‌کند. از آنجا که تنها طراحی بیرونی این خودرو تغییر می‌کند، امکان استفاده از هر پیشرانه‌ای برای آن وجود دارد حتی یک موتور برقی. نسخه اصلی ۲CV فورگونت AU در سال ۱۹۵۱ رونمایی شد و نمونه‌های دیگر از آن تا سال ۱۹۸۷ در خط تولید سیتروئن باقی ماندند. فرانسوی‌ها با انتشار اعلامیه رسمی برای تولید برلینگو ۲CV گفتند که در آن زمان، حدود ۱.۲۵ میلیون دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده بودند.

کتسلانی از تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۱ ثبت سفارش را برای برلینگو ۲CV آغاز می‌کند تا بتواند تولید خود را از دی ماه سال جاری آغاز کند. وبگاه رسمی این شرکت هنوز چیزی درباره قیمت آن اعلام نکرده است. محصول تازه این برند، برلینگو ۲CV فورگونت، به جمع دیگر محصولات مدرن-کلاسیک این شرکت خواهد پیوست که پیشتر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ به‌ترتیب با نام‌های «تایپ H ترنسفورمیشن» و «تایپ HG اسپیس‌تورر» معرفی شده بودند. نظر شما درباره بازسازی و حیات دوباره ژیان قدیمی چیست؟
Radmehr
میخوامش!
ali+a
بامزه شده… خوشمان آمد…
۹۱۱
خیلی باحال و با مزه شده
meysam
عالی عالی
واقعا لذت بردم
soulsmaster
باحاله
A.A.S
خیلی کیوت شده
مردیم از خوشی
عزیزم وقتی معادل فارسی به این زیبایی داره چرا از انگلایسی استفاده میکنید
holbay با کاربرات ۴ دهنه
آره تو خوبی که دیدی آئودی تی تی صندلی مشابه بنز اس کلاس داره اما خودت رو به خریت زدی و گفتی لکسس از بنز تقلید کردی مرض داری که به خودروسازان شرقی تهمت میزنی یا مغز خر خوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آئودی اجنبی بنز بی اصالت
GMA
یکی اینو جمع کنه😂😂😂
Mad.z.Max
وات؟
یوسف
چه کار قشنگی…. واقعا لذت بخشه دیدن هم‌چین ماشین هایی
ilia2008
جون میده برای کافه های سیار
Enayat
🤕
ارشک
هر کس سلیقه ای داره و محترم. ولی به نظر من از اول هم زشت بود . فولکس واگن خیلی زیباتر و بهتر بود
Royal Driver UK 70
وای چه باحاله . ظاهر کلاسیک با تکنولوژی مدرن واقعا ترکیب لذت‌بخشیه
Reza Waffen SS
زشته
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick