یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
طی چند وقتی اخیر بخش سوپر شاسی‌بلندها بسیار داغ‌تر از قبل شده است زیرا ظرف فقط چند ماه، چندین خودروی جدید به این بخش اضافه شده است. آغازگر این موج جدید، آستون‌مارتین DBX707 بود که در بهمن سال گذشته معرفی شد. سپس کادیلاک اسکالید V هیجان را به بخش فول سایز تزریق کرد و در گردهمایی پبل بیچ نیز لامبورگینی نسخه قوی‌تر اوروس پرفورمانته را رونمایی کرد. مهم‌ترین خودرویی که به این بخش اضافه شده اما فراری پوروسانگوئه است که حدود دو هفته پیش معرفی شد و چند روز پیش هم شاهد معرفی ب‌ام‌و XM بودیم؛ بنابراین، حالا برای اینکه به قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان نگاهی داشته باشیم مناسب‌ترین زمان است. لازم به ذکر است که در این لیست فقط شاسی‌بلندهای بنزینی و هیبریدی را در نظر گرفته‌ایم و نمونه‌های الکتریکی در آن جایی ندارند.

جالب اینکه ضعیف‌ترین خودروی لیست پانزده‌تایی ما ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد یعنی رقمی که تا چند وقت پیش فقط در سوپراسپرت‌ها دیده می‌شد. این ماشین آئودی RSQ8 است که درواقع پسرعموی ارزان‌تر لامبورگینی اوروس محسوب می‌شود. RSQ8 که روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن مشترک با پورشه کاین، فولکس‌واگن توآرگ و… ساخته شده است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای این گروه با ۶۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

چهاردهمین خودروی لیست ما هم مثل آئودی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما به دلیل گشتاور بیشتر یک رتبه بالاتر قرار گرفته است. نسخهٔ بلک بج یا مشکی نشان کولینان که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، کمی بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارد و برای خریداران جوان‌تر در نظر گرفته شده است. در این نسخه قدرت پیشرانهٔ V12 رولزرویس از ۵۷۰ اسب بخار در نسخهٔ استاندارد به ۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و تزئینات بیرونی خودرو نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند.

خودروی بعدی لیست، مرسدس GLE63 S AMG است که با ۱۲ اسب بخار بیشتر در رتبهٔ سیزدهم قرار می‌گیرد. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این اعداد متعلق به نسخهٔ GLE63 S هستند و نسخهٔ معمولی این ماشین ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

برادر بزرگ‌تر GLE63 S یعنی GLS63 هم از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که در اینجا هم دقیقاً همان ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و بنابراین از لحاظ قدرت باهم برابر هستند اما به خاطر احترام به بزرگ‌تر، GLS63 را یک رتبه بالاتر قرار داده‌ایم! البته برخلاف GLE63، این خودرو فقط در یک نسخه تولید می‌شود و نسخهٔ S ندارد.

تا چند روز پیش، X5 M کامپتیشن قوی‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و محسوب می‌شد اما طی همین چند روز، باواریایی‌ها دو شاسی‌بلند قوی‌تر از این معرفی کرده‌اند. X5 M از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که در نسخهٔ معمولی ۶۰۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخهٔ کوپهٔ این خودرو یعنی X6 M نیز دقیقاً با همین اعداد ارائه می‌شود.

آلپینا XB7 را می‌توان چیزی معادل X7 M دانست که ب‌ام‌و علاقه‌ای به تولید آن ندارد. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که آلپینا آن را تقویت کرده است. XB7 قبلاً ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما در نسخهٔ فیس‌لیفت آن که به‌تازگی معرفی شده، از نسل جدید این پیشرانه استفاده شده که از سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد و قدرت آن به ۶۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

 بنتلی بنتایگا با سه پیشرانهٔ مختلف شامل V6 هیبریدی، V8 و W12 ارائه می‌شود که طبیعتاً آخری از همه قوی‌تر است. این یک موتور ۶ لیتری توئین توربو است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف سال‌های ابتدایی عرضهٔ بنتایگا، در حال حاضر این پیشرانهٔ دوازده سیلندر فقط در نسخهٔ اسپید ارائه می‌شود. با این موتور، بنتایگا یکی از تنها سه شاسی‌بلند دوازده سیلندر لیست ما به‌حساب می‌آید.

پورشه کاین از دیرباز با نسخهٔ توربو روی پرفورمنس تمرکز داشته است اما با رونق بیشتر بخش سوپر شاسی‌بلندها، پورشه کمتر از یک سال پیش نسخهٔ جدید توربو GT را ارائه کرد. این مدل که فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود، پرفورمنس محورترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب می‌شود. هرچند توربو GT بیشترین قدرت را در خانوادهٔ کاین ندارد اما از همهٔ اعضای خانوادهٔ خود سریع‌تر است.

اوروس که اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یکی از اولین سوپر شاسی‌بلندهای بازار بود اما با ورود رقبای جدید به این بخش، لامبورگینی به‌تازگی نسخهٔ جدید پرفورمانته را برای آن معرفی کرده است. در این نسخه، علاوه بر اینکه قدرت خودرو از ۶۵۰ به ۶۶۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده، وزن آن‌هم ۴۷ کیلوگرم کاهش یافته است. چند روز پیش نیز لامبورگینی نسخهٔ فیس‌لیفت اوروس را با نام S معرفی کرد که آن‌هم مثل پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت دارد.

هرچند توربو GT سریع‌ترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب می‌شود اما عنوان قوی‌ترین عضو این خانواده در اختیار نسخهٔ توربو S هیبریدی است. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که به‌تنهایی ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما در اینجا یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار هم این پیشرانه را همراهی می‌کند و مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار می‌رساند.

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام کادیلاک چند ماه پیش برای اولین بار اسکالید V را معرفی کرد. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلک‌وینگ مجهز شده که با تغییراتی قدرت آن به ۶۸۲ اسب بخار افزایش یافته است. اسکالید V بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین شاسی‌بلند این لیست محسوب می‌شود ولی بااین‌حال هنوز هم می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

آستون‌مارتین DBX زمانی که در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس با ۵۵۰ اسب بخار قدرت در سینه داشت اما در اوایل سال ۲۰۲۰، سازندهٔ بریتانیایی نسخهٔ پرفورمنس آن را با نام DBX707 معرفی کرد. هرچند این نسخه هم از همان موتور ۴ لیتری مرسدس استفاده می‌کند اما حالا قدرت آن به ۷۰۷ اسب بخار رسیده و DBX707 را به یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار تبدیل کرده است.

زمانی که دوج دورانگو هلکت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شد. این خودرو فقط برای مدل ۲۰۲۱ و در تعداد محدودی ساخته شد اما به دلیل استقبال زیاد، دوج به‌تازگی خبر از عرضهٔ دوبارهٔ آن برای مدل ۲۰۲۳ داده است. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مشهور هلکت قرار گرفته که در اینجا ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام چند هفته پیش فراری از کراس‌اوور خود با نام پوروسانگوئه پرده‌برداری کرد. هرچند در شاسی‌بلند بودن یا نبودن این خودرو هنوز هم بحث و تردید وجود دارد ولی پوروسانگوئه با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و نصب گیربکس در عقب، خاص‌ترین خودروی لیست ما محسوب می‌شود. این ماشین با ۷۲۵ اسب بخار قدرت قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان به‌حساب می‌آمد اما دوران سلطنت آن تنها چند هفته دوام آورد.

ب‌ام‌و XM نه‌تنها قوی‌ترین بلکه جدیدترین شاسی‌بلند این لیست هم محسوب می‌شود. این خودرو چند روز پیش به‌عنوان اولین محصول مستقل بخش M ب‌ام‌و پس از سوپرکار M1 معرفی شد. هرچند قوای محرکهٔ XM که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس تشکیل شده در نسخهٔ کنونی ۶۵۳ اسب بخار قدرت دارد اما ب‌ام‌و وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ قوی‌تر آن را با نام لیبل رد هم داده است که ۷۴۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
omid622
همشون از دم عالی هستن
علی
اول فراری دوم لامبورگینی ،
Regra loaded
GLE و GLS رو هردو یک عکس استفاده کردید اصلاح کنید
Taha Malek
اصلا برجام امضا بشه
ولی هنوز تو ایرانی
reza342
البته فراری بیشتر یه هاچبک کراس عضلانیه و حتی در اندازه کراس اوورهای داخل لیست هم نیست. ولی ماشین فوق العاده ایه
Amin
ابعادش اندازه ی dbx هست
# مطالعه کنیم
AkoBahrami
دوستان چرا از روی تعصب حرف میزنید … به قول دوستمون هم که اعداد تعارفی ندارند … ب ام و XM نه تنها قوی ترینه بلکه پرابهت ترین و زیباترین همه‌شون هم هست …
البته زیبایی یه امر شخصیه به همین خاطر روی این بخش اصراری ندارم ولی انصافا ابهت و قدرت رو در نظر بگیریم به حق که باید اول باشه …
Alan.r
XM هرچقدر قویه به همون اندازه هم سنگینه
در بحث زیبایی هم افتضاحه مخصوصا نمای عقب
کرگدن باواریا
شَرط میبندم از نزدیک ببینیش کُرک و پَرات میریزه !
کرگدن تازه متولد شده بی نهایت قُلدور و زیباست
M.Kkarimi
وای خدا ، چجوری تونستی این بدقواره رو پروفایلت بذاری ؟!؟! ://
بی خیال اسم
طراحی یک چیز سلیقه ای هست به شما ربطی نداره
miladzm
ایول 😂😂😂
Royal Driver UK 70
همه چیزه بی ام و خوبه ولی ایکاش موتورای الکتریکی در کنار درونسوز درکار نبود. ساده تر میبود حداقل. یک چیزی هم که فوق‌العاده آزاردهنده هست وزن بسیار زیادشه، یک ۱۰۰ کیلو دیگه داشت میشد هم وزن اسکالید. این وزن، شتاب و عملکردشو ازش میگیره که باید یک طوری جبران بشه
محمدرضا
جای لوانته خالیه البته اون ۵۹۰ اسبه
کرگدن باواریا
فقط xm کبیر !
با ۴.۴ لیتری توربو ۷۰۰ و اندی اسب بخار تولید میکنه !
درود بر المان _ درود بر پرفورمنس
Amir
دقیقا.
Xmاومده شاخ همرو بشکونه
شاهین
از نظر کارایی به قیمت تو این کلاس یعنی کلاس سوپر اس یو وی
بهترین انتخاب کاین هیبریدی هست. عملکرد و مشخصات فنی و قیمت همه چیزش خوبه
فقط طراحیش شاید مورد پسند نباشه. یعنی تکراری شده در طول این چند سالی که تولید شده
Payfast
ماشالله بی ام و کبیر
Muty
سرور و سالار گروه پوروسانگوئه
GMA
انتخاب اول و آخرم پوروسانگوئه
درسته طراحی سلیقه ای هست،ولی XM قله های زشتی را فتح کرده بنظرم،شاید به تعداد محدود خوششون بیاد (یه تعداد هم از سر لج بازی میپرستنش) ولی اینطور که مشخصه اکثر افراد مثل من دوستش نداشتن،بنظرم در نسل جدید سری هفت و XM،طراحان BMW سعی داشتن خاص ترین (و البته زشت ترین) خودروی سگمنت رو طراحی کنند…تو این دو تا هیچ چیز زیبایی نمیبینم
ماکان
سلام . من بیشتر از همه از بین اینها رولز رویس کولینان بلک بج بعدش هم بی ام و آلپینا XB7 و بی ام و XM را دوست دارم .
بهنام
انتخابم فراری هست بین همه ی خوبان . ب ام و طراحی افتضاح و غیرفعال دفاع داره که بشدت بخاطرش عصبانی هستم . در این عکس ها اسکالید شبیه کسیه که سه سایز کت و شلوار بزرگتر پوشیده .
علی
خدا بگم چیکارت کنه آمریکا که تکنولوژی و پول دادی به کره تا این کره ای فنا ما را خفه کنن
Royal Driver UK 70
از نظر من ملاک رو اگر اسب بخار قرار ندیم بعضی ماشینایی که اسبشون از یکی دیگه کمتر باشه ممکنه اونی که بیشتر هست رو توی شتاب یا خط مستقیم شکست بدن حالا میخواد چهارچرخ محرک باشه.مثلا کاین توربو جی‌تی با اینکه از بعضی هاشون که قوی ترن اسب بخار پایین تری داره اما توی خط مستقیم و شتاب گیری که من مطالعه و بررسی کردم میتونه بهتر عمل کنه، مخصوصا ماشینای پورشه که از لحاظ بازدهی موتوری از بقیه هم وطناش بهتر عمل میکنه و خوب تره. مثلا من دیدم با اسب بخار کم تونسته ماشینایی که وزنشون از خودش کمتر و اسب بیشتر دارن رو تو خط مستقیم کنار بزنه. ولی مثال بزنیم ماشینای اعودی بعضیاشون که قوی ترن از ضعیفا شکست خوردن، این مهمه باید گیربکش سیستم تعلیق ، سیستم محرک چرخا و واکنش گیربکس قوی باشه. اگر ۱۰۰۰ اسب هم باشی ولی این چیزایی که گفتم ضعیف باشه از یک ۵۰۰ اسبی ممکنه شکست خورد. ماشینای تنفس طبیعی بیشترشون که دیدم از لحاظ شتاب گیری ضعیف تر از توعین توربو ها هستن اما این فراری با اینکه تنفس طبیعی و وی۱۲ با اسب بالاست یک رقم خوبی رو داده اونم با اینکه وزنش خیلی کمه! مهندسی بهتر موفقیت بیشتر
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
واقعا همشون خوبن و نمیشه انتخاب کرد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source
سئو سایت
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.
source

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick