یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
آیا سیستم قیمت‌گذاری خودروها که همیشه از سوی خریداران خودرو و کارشناسان در ایران مورد نقد و نکوهش قرار گرفته تغییر خواهد کرد؟

یک خودروی چینی با قیمت ۱۰ هزار دلار انتخاب کنید. آن را به‌صورت عمده و CKD خریداری کنید. در یک خط تولید ساده دوباره سرهم کنید و به قیمت حداقل دو تا سه برابر به مشتریان داخلی با منت و قرعه‌کشی و بورس بفروشید. این همان روندی است که این روزها در ایران شاهدیم.
به‌عنوان‌مثال یک خودروی چینی ۱۴ هزار دلاری اکنون توسط نمایندگی به قیمت دو برابر به فروش می‌رسد. البته می‌توانید آن را در بازار آزاد به سه برابر قیمت تهیه نمایید.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت دراین‌باره در یک برنامه تلویزیونی گفت:
بعضی از خودروسازهای خصوصی عموماً خودروهای چینی تولید می‌کنند که این خودروها در کشور همسایه شاید ۵۰۰ میلیون تومان کمتر از کشور ما است. باید اقدامی برای فرمول تعیین قیمت این مدل خودروها انجام دهیم که به‌زودی و در همین هفته یا هفته آینده اعلام خواهد شد. در آن صورت این‌ها دیگر نمی‌توانند از یک سطحی قیمت خودرو را افزایش دهند.

خودروهای چینی داخل بازار ایران عمدتاً به‌صورت SKD و CKD وارد می‌شوند و این بدان معناست که داخلی‌سازی خاصی مخصوصاً در قطعات مهم در آن‌ها صورت نمی‌گیرد. بعلاوه سرهم کردن آن‌ها آسان بوده و اشتغال چندانی ایجاد نمی‌شود. مهم‌تر اینکه در این فرایندها، انتقال فنّاوری، دانش طراحی و تولید و ساخت و غیره نیز وارد نمی‌شود.
پس به‌جاست که بپرسیم دلیل اینکه مصرف‌کنندگان برای خرید این خودروها مورد اجبار قرار می‌گیرند درحالی‌که قیمت آن‌ها به‌مراتب بالاتر از یک خودروی وارداتی است چیست؟ اگر قرار است مصرف کننده ۳۰ هزار دلار بابت یک خودروی چینی پرداخت کند و سود کلانی به جیب تولید کننده برود، بهتر نیست که این سود در جیب خود مردم باقی بماند یا لااقل همان ۳۰ هزار دلار بابت یک خودروی شایسته‌تر صرف شود؟ اصولا میلیون‌ها ایرانی می‌توانند به جای محدودیت خرید خودروهای ارزانِ گران‌شده چینی، مالک خودروهای لوکس ژاپنی و آلمانی و غیره شوند به جای اینکه ثروت آنها باعث لوکس سواری تنها عده معدودی شود.
بهتر است دولت سمت‌وسوی خود را در این جریان تعیین نماید که آیا در جهت منافع مردم قرار می‌گیرد یا مقابل آن‌ها.
ehsan fa
هیچ تغییری قرار نیست صورت بگیره ، الکی اعتراض نکنید
Avan
این وسط هم چین راضیه و سهمش از قرارداد ۲۵ ساله فراهم میشه ، هم دولت راضیه که سود هنگفت می بره، هم صاحبان پیدا و پنهان این چینی سازها راضی اند.رضایت مردم هم که مهم نیست.
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
ایران درست نمی‌شه
Clean energy
ایران زوری درست میشه
matin
درست نمیشه
تاخودمون درستش نکنیم
بردیا
همشون اگه باهم بیان خوب میشه اگه چینی با ژاپنی و کره ای و … بیاد اون موقع است که ارزش گذاری درست میشه ولی تا بازار انحصاریه نه
ali
قطعا اگه لیاقت بهتر از این داشتیم بدستش میاوردیم خلایق هرچه لایق
محمد
این کاملا درسته.
چون در غیر اینصورت، خود شما بجای نوشتن این مطلب کار دیگه ای میکردی.
برقیه جارو برقی
دقیقا دقیقا
روح الله
ظاهرا خودرو سازای داخلی به وزارت صمت کم لطفی کردن.چند روز دیگه همین خودرو ها با چهار یا ۵برابر قیمت واقعی به مردم بیچاره فروش میره.۴۴ساله هرروز درانتظار فردایی بهتر بودیم و هرروزمون برتراز دیروز شده
ممد ژانگولر
درود بر قالیباف فقید 👏
fordglx2008
مردم در جهت منافع دولت قبلنا گام های بزرگی برداشتن امیدوارم دولت هم در جهت منافع مردم
حداقل سری تکون بدن
phonix
هعی عکس تیتر هوندا crv نسل قبله
AMANTE
نهایت مثلا میگن چینی های ۱۰ هزار دلاری نباید بالاتر از ۱ میلیارد و ۱۵ هزار دلاری نباید بالاتر از ۱.۵ میلیارد و چینی های ۲۰ هزار دلاری نباید بالاتر از ۲ میلیارد قیمت داشته باشن.
اینجوری خیلی خوش خوشان میگن قیمت در بازار رو کنترل کردیم برید حالش رو ببرید.
reza-a
قیمت گذاری ماشین ها تو ایران عجیب تر از این حرفاست که خودروساز همه‌ی سودش رو ببره چه چینی چه داخلی چه وارداتی!
در مورد چینی ها اینطوریه که مثلا یه به اصطلاح خودروساز میره چین یه ماشین برای مونتاژ انتخاب کنه اول که برندهایی که به کشورهای معتبر صادرات دارن از چند سال پیش با شدید شدن تحریمها با ایران همکاری نمیکنن، میمونه باقی برندها که از بین اونا هم نمیتونن با هرکی همکاری کنن چون یه چند نفر از برادران دلال (با نفوذ) اونطرف هستن که برای مونتاژ ماشین از چین باید اول دَم اونارو دید پس یه درصدی میره برای اون عزیزان بعد میرسه به گمرک که اگر اشتباه نکنم برای مونتاژ خیلی کمتر از ۵۰ درصد عوارض گرفته میشه بعد از اون هم به اسم سازمان های مختلف یه درصدی گرفته میشه و آخر هم خودروساز که اون هم یجورایی خودیه (چون اگر خودی نباشه به راحتی مجوز تولید نمیگره) دستش بازه تا جایی که بازار کشش داشته باشه رو سودش بکشه و همه راضین
البته اونیکه راضی نیست (ملت) چون صداش اکوی خاصی نداره اهمیت نداره و گاهی یه اشاره‌ای به کم لطفی در حق مصرفکننده میشه جهت خالی نبودن عریضه
ali
تعرفه واردات مونتاژ ckd بیست درصد هست اونم با ارز نیمایی ولی موقع فروش قیمت دلار میشه صد هزار تومان نمونش تیگو هشت بیست هزار دلار اینجا شده دو میلیارد
تازه اینا برای مونتاژ قیمت تک فروشی چین ملاک نیست اون با احتساب گارانتی و هزینه های مونتاژ خودش شده مثلا ۲۰ هزار قیمت فروش عمده و به صورت قطعات حداقل ۴-۵ هزار دلار کمتره
حامد
قطعا لیاقت خیلی بهتر از اینا رو داریم و قطعا ایران درست میشه
درستش اینه که بگین اینا لیاقت این مردمو ندارن و با وجود اینا ایران درست نمیشه
سمت دولت که مشخصه همیشه در مقابل مردمه
درست شدن ایران فقط و فقط با رفتن اینا انجام میشه
شاپور
پدال جان دیگه از وضع آشفته بازار خودرو زده به سیم آخر 😁😁
A1
اون کسایی که میگن یه ملت لیاقت زندگی خوب ندارن همونا از همه بی لیاقت ترن
reza-a
دقیقا
بهراد
عالی نواختید
حمید
هرکس اون مدل ماشین بروز و ایمن میخواد،با همون پول جمع کنه بره ، اونجا همون ماشین و بخره ! باور کنید یکی درمیاد قیمتش
MASOUD 0099
ما باید ۴۴سال بیایم عقب تا از نوع انتخاب درست کنیم …….
Alireza
اینهم از دسته گل های وزیر ثمطه☹️☹️
شاپور
بله وزیر شایسته و کاردان صمت 😁
حسن
حتما شیتیل دوستان را فراموش کردن پیامک واریز که بره رو گوشی تا ۵ برابر قیمت هم مجاز میشه قطعا دولت در مقابل مردمه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.







آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

توسط mohtavaclick