اهمیت مدیریت بین فرهنگی

تحصیل در ترکیه
به‌عنوان رهبر، ما اغلب در الگوی توجه زیادی به نتیجه و ضربه زدن به اهداف ضروری قرار می‌گیریم که نمی‌توانیم متوقف شویم و شرایط خود را در نظر بگیریم. اگر کمی سرعتمان را کاهش دهیم، ممکن است بتوانیم نتیجه را دو یا حتی سه برابر کنیم. ما همیشه سعی می کنیم خارج از چارچوب فکر کنیم که چگونه می توانیم فروش را بهبود بخشیم، محتوا ایجاد کنیم، تأثیر بیشتری بر صنعت خود بگذاریم یا بهترین استراتژی های بازاریابی را ایجاد کنیم. بیشتر از همه، ما همیشه به این فکر می کنیم که چگونه می توانیم کارکنان و کارمندان خود را راضی نگه داریم تا خروجی ما بالا بماند.
همه این موارد، بدون شک، برای رسیدن به نتیجه بسیار مهم هستند.
یکی از عواملی که می‌تواند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارد، و من فکر می‌کنم ما به عنوان مدیران تمایل به نادیده گرفتن آن داریم، قدرت تنوع است. افراد با پیشینه‌های فرهنگی متفاوت، دیدگاه‌های متفاوت، ایده‌ها و رویکردهای متفاوت – و همچنین نقاط قوت و ضعف خودشان – را به روی میز می‌آورند و می‌توانند سازمان شما را به روش‌های بسیار متفاوتی تحت تأثیر قرار دهند. به منظور به حداکثر رساندن عملکرد، مهم است که درک کنیم که چگونه فرآیند تصمیم گیری یک فرد تحت تأثیر باورهای فرهنگی و پیشینه آنها قرار می گیرد.
ما در یک جامعه جهانی زندگی و کار می کنیم. کسب و کارهای امروزی به خوبی در هم تنیده شده اند و بسیار متنوع تر از گذشته هستند. به عنوان مثال، مراکز تجاری بزرگ مانند دبی، تورنتو، لندن و هنگ کنگ از نیروهای کار فوق العاده متنوع تشکیل شده اند.
ما به عنوان رهبران و مدیران باید قدرت و مزایای مدیریت بین فرهنگی را بشناسیم و بشناسیم. کسب‌وکارهایی که افراد از ملیت‌های مختلف را به کار می‌گیرند، زیر یک سقف با هم کار می‌کنند و همه با چالش‌ها و لحظات حیاتی تصمیم‌گیری مواجه هستند، از تنوع رویکرد خود مزایای بی‌شماری را به‌دست می‌آورند. درک این نکته مهم است که در شرایط یکسان، نحوه برخورد افراد با تصمیمات و حل مشکلات بر اساس پیشینه، تجربه، سنت ها و فرهنگ متفاوت است. این مزیت های مثبت بی شماری را به همراه دارد، و همچنین می تواند بدون در نظر گرفتن پیشینه، معایبی به همراه داشته باشد. آگاهی در مورد سبک های مختلف تصمیم گیری می تواند به نقش شما به عنوان یک مدیر کمک کند.
من ترک تبار هستم. وقتی در آنجا بزرگ شدم، اهمیت سازگاری، سازش، همدلی، عملی بودن و احساسات و اینکه چگونه آنها نقش بزرگی در تصمیم گیری من دارند، به من آموختند. با این حال من بزرگ شدم و بیشتر در آلمان و انگلیس تحصیل کردم و فوق لیسانس خود را از یکی از دانشگاه های استرالیا گرفتم. در آنجا، برنامه ریزی قاطع، ساختار، سازماندهی و اهمیت اطلاعات واقعی همگی مطرح شد. این را با زندگی و تجربه زندگی شرکتی در خاورمیانه برای بیش از 18 سال ترکیب کنید، و می‌توانید ببینید که چه عواملی می‌توانند بر نحوه کار یک فرد تأثیر بگذارند.
هنگام کار در یک تیم، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و همه ما آنها را (آگاهانه یا ناخودآگاه) به صورت روزانه مدیریت می کنیم. اما وقتی تلاشی هماهنگ برای یکپارچه‌سازی دانش و در نظر گرفتن سبک‌های مدیریت بین‌فرهنگی انجام می‌دهید، راه را برای یک سناریوی برد/برد برای کارمندان و کسب‌وکارتان هموار می‌کنید.
برای انجام این کار، با یادگیری آنچه که فرآیند تصمیم گیری یک فرد را هدایت می کند، شروع کنید. به عنوان مثال، به جای برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌هایی که کلی هستند و برای همه مناسب هستند، ارزیابی‌های فردی و محاوره‌ای برگزار کنید تا منطق و الگوهای تصمیم‌گیری کارمند خود را بهتر درک و شناسایی کنید. شما همچنین می توانید نقاط قوت و ضعف فردی را از طریق رویدادها و بازی های تیم سازی شناسایی کنید. من همچنین دریافتم که تکرار فرهنگ و ارزش‌های شرکت در هر جلسه و گردهمایی (اجتماعی و رسمی) و اطمینان از اینکه مدیران و رهبران دائماً از این ارزش‌ها الگو می‌گیرند، مهم است.
هنگامی که با ویژگی های فردی تیم خود بیشتر آشنا شدید، می توانید شرح وظایف را برای اعضای تیم آینده تنظیم کنید تا هر شکافی را که ممکن است پیدا کنید پر کنید یا نقاط قوت خاصی را تقویت کنید. اینها چیزهایی هستند که احتمالاً اکثر ما قبلاً می دانیم و در نظر می گیریم، اما همه ما می توانیم از گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود سود ببریم. با تجربه صحبت می‌کنم، می‌دانم که بسیاری از افراد (از جمله خودم) در شلوغی‌های روزانه قرار می‌گیرند و همیشه به یاد نمی‌آورند که به طور کلی به تیم خود فکر کنید، از جمله اینکه چگونه می‌توانید از تنوعی که دارید بهترین استفاده را ببرید. آنهایی که مطمئناً تأثیر رشد را بر شرکتهایی می بینند که سبک مدیریتی بین فرهنگی را پذیرفته اند.
شورای تجاری فوربس لس آنجلس مهمترین سازمان رشد و شبکه سازی برای صاحبان مشاغل در لس آنجلس بزرگ است. آیا من واجد شرایط هستم؟ Birsen Tomar رئیس در محله ABS، یک شرکت تجارت بین المللی مواد غذایی و بنیانگذار Byond Design، یک شرکت معماری داخلی بین المللی. در دبی ;>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط