آذر 1401: علیرضا مصدقی، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا، عنوان کرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بدنه‌های VP  خودرو اطلس، که اواخر شهریورماه تولید شده بود، با رنگ‌های جذاب برای انجام تست‌های مختلف مونتاژ و آماده شده است. با هماهنگی شرکت‌های سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب‌های صنعتی و سایپا آذین قطعات مونتاژی این خودرو تهیه شده است. قالب‌های این محصول توسط شرکت معتبر خارجی طراحی و ساخته شده و قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد.  

سایپا اطلس

وی اشاره کرد که خودروها با رنگ‌های محدودی ارائه می‌شوند و تنوع رنگی به شدت کم است. اما برای خودروهای VP رنگ‌های مختلفی از خانواده سبز، آبی، قهوه‌ای و قرمز با ترکیبات جذاب در نظر گرفته شده است. 

وی تاکید کرد تمامی رنگ‌آمیزی خودروها در سالن‌های رنگ سایپا و با اپلیکیشن اعمال رنگ توسط فرآیندهای تولیدی انجام شده تا بتوان از رنگ‌های متنوع سایپا تولید و عرضه کرد. سایپا قصد دارد تا برای تیپ‌های تولیدی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف کند. البته رنگ خودروها به درخواست مشتریان تولید و عرضه خواهد شد. 

بر اساس گفته‌های آقای مصدقی، تولید خودروهای VP با کم‌ترین اشکالات انجام شده و نشان می‌دهد که اکثر طراحی‌های انجام شده بر روی کاغذ، در اجرا نیز نتیجه مناسبی دارد. خودروهایی که در این مرحله تولید می‌شوند، برای انجام تست‌های مختلف همچون تست‌های مخرب، تست‌های عملکردی و تست‌های ظاهری، مورد استفاده قرار می گیرند. پس از اتمام تست‌ها تا اواسط زمستان امسال، در نیمه دوم دی‌ماه تولیدات آزمایشی آن آغاز خواهد شد. تولید انبوه خودرو در اردیبهشت‌ماه سال آینده است. تست‌های عملکردی با پیمایش بالا، توسط تیم‌های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت‌های کیفیت و مهندسی انجام می‌شود تا هر تیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش نگاه داشته باشد. از آن جایی که برخی تست‌های مخرب در داخل کشور وجود ندارد، توسط شرکت‌های معتبر خارجی در خارج از کشور انجام می‌شود و نتایج تمامی این تست‌ها به سازمان استاندارد و محیط زیست ارائه و از آن‌ها مجوز تولید انبوه دریافت می‌شود. 

وی با اشاره به تاکیدات مدیرعامل سایپا برای افزایش کیفیت محصولات گفت که بازرسی فرآیند سازندگان قطعات در این مرحله شروع شده است. با اضافه شدن خودرو اطلس به خط تولید، تولید خودروهای کم متقاضی کاهش می‌یابد و خودرو اطلس جایگزین خواهد شد. 

سایپا اطلس

طبق توضیحات آقای مصدقی، ویژگی‌های اطلس عبارتند از طراحی تریم داخلی دورنگ (برای اولین بار در محصولات سایپا)، سانروف، سیستم ESC یا کنترل پایداری، تشخیص نقطه کور، سیستم‌های صوتی و تصویری به روز، کاهش صدای موتور، آنتن کوسه‌ای، صندلی‌های برقی برای بعضی تیپ‌ها، چراغ‌های LED جلو، طرح جدیدی در چراغ‌های عقب، سنسور باران، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ‌های FOLLOW ME (چراغ‌های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می‌ماند و بعد خاموش می‌شود) و مانیتور 7 اینچی. 

مدیر پروژه اطلس سایپا گفت خودرو اطلس در 4 تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن‌دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود. 

source

توسط