تقریبا 92% افرادی که در گوگل مطلبی را جستجو می کنند، به همان فهرستی که در صفحه اول آمده اکتفا می کنند و ترجیح می دهند برای گرفتن پاسخ سوال خود، وارد لینک های ابتدایی نتایج شوند. به همین دلیل همه کسب و کار ها می خواهند همواره در صفحه اول نتایج گوگل باشند. برای کسب رتبه بالا در نتایج آنلاین، باید برای سئو سایت خود هزینه کنید؛ بنابراین دانستن نحوه تعیین قیمت سئو برای سایت می تواند به شما کمک کند تصمیمات درستی در این زمینه بگیرید. در ادامه، اطلاعات مفیدی در مورد نحوه قیمت گذاری خدمات سئو در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

عوامل موثر در قیمت سئو برای سایت

قیمت سئو برای سایت

همان طور که می دانید، بهینه سازی سئو سایت مهم ترین کاری است که کسب و کار های مختلف برای پیشرفت در فضای آنلاین، باید انجام دهند. از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت سئو برای سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تعداد صفحات

تعداد صفحاتی که می خواهید توسط سئو کار بهینه شود، به طور مستقیم بر هزینه سئو سایت شما تاثیر دارد. هر چه تعداد صفحات شما بیشتر باشد، هزینه کلی سئو سایت نیز بالا تر می رود. مسلما رسیدن صفحات به لینک های اولیه جستجو، نیاز به زمان و تخصص زیادی دارد. محتوا و داده های صفحات شما باید به گونه ای تنظیم شوند که تمام قوانین و الگوریتم های گوگل در آن ها رعایت شده باشد و به عنوان یک داده ارزشمند مورد توجه ربات ها قرار بگیرند. علاوه بر این، محتوای شما باید از نظر خوانندگان نیز مفید باشد تا بتواند آن ها را جذب کند. انجام تمام این کار ها به صرف زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.

2. زمان

به احتمال زیاد ضرب المثل معروف «وقت طلاست» را زیاد شنیده اید. یک سئو کار نیز با توجه به زمانی که قرار است برای بهینه سازی وب سایت شما صرف کند، قیمت را تعیین می کند.

همه شرکت ها از یک روش مشخص در تعیین قیمت سئو برای سایت، استفاده نمی کنند؛ ولی به هر حال، زمان فاکتور مهمی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

زمان

3. بک لینک ها

هرچند الگوریتم های گوگل همواره به روز می شوند، اما در هر دوره ای بک لینک های مفید و قدرتمند می توانند باعث رشد رتبه سایت شما شوند؛ زیرا بک لینک ها اولین عواملی هستند که توسط موتور های جستجو برای رتبه وب سایت بررسی می شوند. هرچه کیفیت بک لینک های ارسال شده به سایت شما بالا تر باشد، جایگاه بالا تری در رتبه بندی گوگل کسب می کنید.

برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل، لازم است لینک های ارگانیک خوبی به سایت شما ارسال شود. این کار مستلزم صرف زمان و تلاش بسیاری است؛ بنابراین تاثیر به سزایی در تعیین قیمت سئو برای سایت شما خواهد داشت.

البته راه هایی برای کم کردن هزینه های بک لینک وجود دارد که بهترین آن ها عبارتند از:

  • داشتن محتوای باکیفیت و ستاره دار: سعی کنید محتوایی بنویسید که مردم را وادار به خواندن آن کنید. درواقع اگر سایت شما محتوای مفیدی داشته باشد، به طور طبیعی و خودکار از سایت های مختلف و بازدیدکنندگان، بک لینک دریافت می کند.
  • قرار دادن خود در معرض بررسی: یکی از بهترین اتفاق هایی که می تواند موجب برجسته شدن برند شما شود، بررسی شدن سایت توسط رهبران و تأثیرگذاران صنعت خود است. اگر این افراد به واسطه بررسی، به وب سایت شما بک لینک بدهند، به صورت خودکار هزینه سئو سایت کاهش پیدا می کند.
  • کمک گرفتن از دوستان و شرکا: از دوستان و شرکای خود که وب سایت یا رسانه های اجتماعی فعال دارند بخواهید به سایت شما لینک بدهند. این کار همیشه نتایج خوبی به همراه دارد.

به کمک این میانبر ها می توانید بک لینک های ارگانیک و رایگان برای وب سایت خود داشته باشید و هزینه سئو سایت خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

4. شرایط فنی فعلی سایت شما

مورد دیگری که در تعیین قیمت سئو برای سایت تاثیر دارد، شرایط فنی حال حاضر وب سایت شما است. اگر از نظر فنی راه درازی برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل داشته باشید، مسلما هزینه سئو افزایش پیدا می کند.

خاطرتان باشد مواردی که سال های پیش در رتبه بندی گوگل موثر بود، امروزه ممکن است اثر چندانی نداشته باشد! الگوریتم های گوگل همواره در حال به روز رسانی هستند.

در اکثر مواقع اگر سال ها پیش سایت خود را بهینه کرده باشید، می توانید با ایجاد چند تغییر کوچک مجدد اعتبار خود را برای موتور های جستجو بالا ببرید. اگر از ابتدا این کار را نکرده اید بهتر است با یک سایت جدید شروع کنید؛ زیرا بازسازی فنی سایت های قدیمی به مراتب هزینه بیشتری دارد.

5. رتبه فعلی سایت در گوگل

رتبه فعلی نیز از جمله عوامل مهمی است که بر تعیین قیمت سئو برای سایت تاثیر دارد. هرچه رتبه فعلی سایت شما بالا تر باشد، هزینه سئو کمتر می شود. به هرحال، حفظ رتبه فعلی و ارتقاء آن راحت تر از شروع دوباره است.

رتبه فعلی

6. جغرافیا و حیطه کاری

این مورد که کسب و کار شما از نظر جغرافیایی در چه منطقه ای قرار دارد و در صنف خود با چه تعداد کسب و کاری رقابت می کند، در تعیین هزینه سئو سایت شما اهمیت بسیاری دارد.

جمع بندی

براساس مطالعات انجام شده، 37% از کسب کار های کوچک، تمایل دارند از خدمات سئو استفاده کنند. آن ها به درک درستی نسبت به قیمت سئو برای سایت رسیده اند و این کار را نوعی سرمایه گذاری بلند مدت می دانند. اگر هنوز برای ارتقاء رتبه سایت خود کاری نکرده اید، به یاد داشته باشید که تنها زمانی می توانید از فضای آنلاین درآمد بالا کسب کنید که در نتایج ابتدایی جستجو ها قرار بگیرید. سرمایه گذاری در سئو را یک حرکت تجاری هوشمندانه در نظر بگیرید و هر چه زود تر یک شرکت معتبر یا فرد متخصص برای ارتقاء رتبه سایت خود پیدا کنید.

source

توسط mohtavaclick