تهران از بهترین شهرها برای تجربه تفریحات، خاص، جدید و لاکچری است. امکانات ویژه و تفریحات خاص از جاذبه‌های گردشگری پایتخت محسوب می‌شوند.

تهران شهری به‌روز و پیشرفته است. رشد شهرنشینی، جمعیت بالا و حضور پر تعداد گردشگران تفریحی، درمانی و تجاری سبب شده است تا تفریحات خاص در این کلان‌شهر بیش از بخش‌های دیگر کشور رونق و طرفدار داشته باشند. ما در این مقاله کوتاه، به تفریحات خاصی که می‌ توانید در تهران تجربه کنید اشاره خواهیم کرد.

بولینگ

بولینگ های تهران از مراکز تفریحی و ورزشی محبوب پایتخت هستند. امروزه افراد زیادی این ورزش پرتحرک و نشاط‌آور را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. باشگاه‌های بولینگ متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران فعال هستند که هرکدام ویژگی‌ها و طرف‌داران خود را دارند.

تعداد لین (LANE) یا مسیر بولینگ، برخورداری از مکانیزم توپ برگردان اتوماتیک و وجود سیستم امتیازدهی هوشمند از جمله نکات مهم در انتخاب باشگاه بولینگ برای تفریح یا ورزش هستند. برای هر بازی تعدادی توپ در اختیار ورزشکار قرار می‌گیرد. در برخی از باشگاه‌های بولینگ لوازم و تجهیزات حرفه‌ای این رشته به فروش می‌رسد و مربیان حرفه‌ای به علاقه‌مندان بولینگ آموزش می‌دهند.

باشگاه های بولینگ عبدو با هشت لین (روبه‌روی ایستگاه مترو صدر)، انقلاب با ۲۴ لین (مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران)، اریکه ایرانیان با ۱۲ لین (مرکز خرید اریکه ایرانیان)، اوپال با ۱۲ لین (مرکز خرید اپال)، سرزمین عجایب با ۱۲ لین (مجتمع تجاری تیراژه)، مگامال با ۱۲ لین (مجتمع تجاری مگامال اکباتان) و ایران مال با ۱۶ لین (بازار بزرگ ایران) معروف‌ترین بولینگ های تهران هستند.

پاراگلایدر

پاراگلایدر تفریحی مهیج و ورزشی هوایی است که رویای پرواز همچون پرنده‌ها را در انسان محقق می‌سازد. در پرواز با پاراگلایدر هیچ موتوری دخالت ندارد و نشست‌وبرخاست توسط خلبان و نیروی بدن او انجام می‌شود. بهترین پاراگلایدر های تهران در سایت‌های پروازی تفریحی و آموزشی محدوده شمال غرب تا شمال شرق پایتخت فعال هستند.


شهران، جنب آباد شمالی یا شهید ناظری (در شمال غرب تهران و منطقه تفریحی کوهسار)، ورآورد، همت یا عسگری (در منطقه ۲۲ و مجاورت دریاچه چیتگر) و امامزاده هاشم و پردیس (شرق تهران) از جمله سایت‌های تفریحی پرواز با پاراگلایدر هستند.

علاقه‌مندان به تجربه پرواز با پاراگلایدر باید ضمن خرید بلیط از طریق وب‌سایت‌های گروه‌های پروازی یا سایت‌های تخفیفی در زمان مشخص‌شده به سایت پروازی مورد نظر مراجعه کنند. این تفریح بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. هزینه ترنسفر تا مبدا پرواز بر عهده مشتری است.

بالن سواری

بی‌شک بالن سواری یکی از رویایی‌ترین و رمانتیک‌ترین تفریحات محسوب می‌شود. مجموعه بالن آسمان با بالن‌ها هوای گرم خود این رویا را تحقق بخشیده است. پرواز با بالن‌های هوای گرم تنها در شرایط جوی خاص انجام می‌شود. این بالن‌ها در جهت ورزش باد حرکت می‌کنند و به‌همین‌جهت هر بار از یک محیط و چشم‌انداز جدید می‌گذرند.

مجموعه بالن آسمان، پروازهای خود را در شهر آبسرد دماوند و دشت زیبای آن انجام می‌دهد؛ البته پروازهای نمایشی در اطراف برج میلاد نیز برگزار کرده است. علاقه‌مندان به این تفریح لاکچری و گران‌قیمت باید بلیط و پکیج مورد نظر خود را از وب‌سایت بالن آسمان تهیه کنند.

اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم تفریح ماجراجویانه و هیجان‌انگیزی است که بین تمام گروه‌های سنی مخاطب دارد. در این بازی، افراد به‌همراه یک تیم وارد محیطی عجیب و رمزآلود می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با حل معماها و باز کردن قفل‌ها در زمانی مشخص از محیط خارج شوند.

صاحبان اتاق فرارها در تلاش هستند تا با خلاقیت و نوآوری، اتاق‌های جدیدی را در ژانرهای مختلف همچون معمایی، کارآگاهی، ترسناک، دلهره‌آور و تئاتر تعاملی طراحی کنند. این موضوع در حفظ مخاطبان و رونق کسب‌وکار آن‌ها بسیار نقش دارد.

بهترین اتاق فرار های تهران در گوشه‌وکنار پایتخت فعال هستند. انیگما (برج میلاد و ایران مال)، دات آی آر (نقاط مختلف شهر)، دژاوو (صادقیه)، بوم اسکیپ (سعادت‌آباد)، اسکیپ روم تاج (ستارخان)، امگا (نارمک)، اینفینیتی (سیدخندان)، اسپیرال (تجریش)، دالون (شمیرانات) و اسکیپ هوم (کریم خان) از بهترین اتاق فرارهای پایتخت هستند.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ از تفریحات شجاعانه، خاص و لاکچری محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر این تفریح در میان جوانان بسیار محبوب شده است. ارتفاع پرش و استفاده از لوازم و تجهیزات استاندارد و ایمن نکات مهم بانجی جامپینگ هستند.

تجربه بانجی جتمپینگ نیاز به آمادگی روحی و سلامت جسمی (ستون فقرات و زانو) دارد. در این تفریح که تنها چند ثانیه طول می‌کشد، فرد پس از اتصال به طناب‌های کشی مخصوص و استاندارد (به مچ و ساق پا) از سکوی پرش به پایین می‌پرد و سقوط آزاد را تجربه می‌کند.


اولین سکوی پرش بانجی جامپینگ ایران (با ۴۰ متر ارتفاع) در سال ۱۳۸۶ و در مجموعه تفریحی ورزشی توچال تهران افتتاح شد. بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه (واقع در میان پل معلق بوستان نهج البلاغه) با ۶۵ متر ارتفاع از دیگر از سکوهای پرش بانجی تهران است.

جی مکس (آدرنالین پارک و اسکای پارک) از مجموعه‌های فعال پایتخت در زمینه تفریحات هیجانی، خاص و ماجراجویانه است. آدرنالین پارک جی مکس (سعادت‌آباد) سکوی پرشی به ارتفاع ۴۰ متر دارد. اسکای پارک جی مکس در ارتفاع ۲۸۰ متری برج میلاد فعالیت می‌کند و بلندترین سکوی پرش بانجی ایران را دارد.

اسپا و ماساژ

اسپا و ماساژ تفریحی لوکس، متفاوت و آرامش‌بخش است و مخاطبان ویژه‌ای دارد. ماساژ برای کاهش دردهای عضلانی، شادابی پوست، کاهش استرس و خستگی و افزایش گردش خون بسیار موثر واقع می‌شود. مراکز اسپا و ماساژ با به‌روزرسانی خدمات، فضا و دکوراسیون تلاش می‌کنند تا مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

ماسور فردی حرفه‌ای و آموزش‌دیده است. ماساژها می‌توانند روزانه، درمانی، سلامتی و زیبایی باشند. معمولا از مواد خاص و روغن‌های خوشبو و مفید برای این کار استفاده می‌شود. ماساژ شکلات، ماساژ شیر و عسل، ماساژ شمع، ماساژ با روغن گرم، ماساژ با سنگ داغ و فیش اسپا از ماساژهای معروف هستند.

در سال‌های اخیر مراکز اسپا و ماساژ متعددی در شهر تهران افتتاح شده‌اند. افراد برای استفاده از خدمات عمومی این مراکز ابتدا باید مبلغی را بابت ورودی بپردازند. دنیز ماساژ (مرکز ماساژ آقایان، شهرک غرب)، مرکز تن‌آسایی و سلامت هانا (مینی سیتی، بلوار ارتش)، اسپا ژیناسا (تهرانپارس)، فرا ماساژ (سهروردی شمالی) و نیلوفر آبی (فرمانیه شرقی و شهرک غرب) از جمله مراکز ماساژ و اسپای پایتخت هستند.

منتخب کاربران

source

توسط