تولید محتوا

این روزها اکثر کاربرانی که دنبال خرید ساعت هوشمند هستند، انتخاب‌های سرراستی پیش رو دارند؛ کاربران آیفون سراغ اپل واچ می‌روند و کاربران اندرویدی معمولا گلکسی واچ سامسونگ را به بسیاری از مدل‌های کمترشناخته‌شده ترجیح می‌دهند. اما در بازار پرتلاطم ایران که قیمت اپل واچ سری ۹ به نزدیک ۲۰ میلیون تومان می‌رسد و از برچسب قیمتی بهترین گوشی‌ های میان‌ رده بازار هم پیشی می‌گیرد، بودجه‌ی محدود فرایند تصمیم‌گیری را با چالش روبه‌رو می‌کند.

خوشبختانه، کاربران اندرویدی گزینه‌های متنوعی پیش رو دارند، چراکه هر ساعت هوشمند غیراپلی با گوشی‌ آن‌ها سازگاری کامل خواهد داشت؛ اما اپل محدودیت‌های بیشتری بر محصولات خارج از اکوسیستم خود اعمال می‌کند، به‌طوری که تقریبا هیچ ساعتی غیر از اپل واچ به‌طور کامل با آیفون سازگار نیست.

در این شرایط، برایم غافلگیرکننده بود که ساعت‌های اقتصادی TCH با قیمتی زیر ۲ میلیون تومان، نه‌تنها از قابلیت پریمیوم پاسخ‌گویی به تماس بهره می‌برند، بلکه دست‌کم در مورد مدل ارزان‌تر TCH Z10، این قابلیت با گوشی آیفون نیز سازگار است.

مشخصات ساعت‌های هوشمند TCH در یک نگاه

مشخصات

TCH Z40

TCH Z10

ابعاد

۴۵ در ۴۵ در ۱۱ میلی‌متر

۵۰ در ۳۹ در ۱۱ میلی‌متر

وزن

۴۸ گرم (بدون بند)

۴۸ گرم‌ (بدون بند)

نمایشگر

امولد ۱٫۴۳ اینچ، ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل

تی‌اف‌تی ال‌سی‌دی ۲٫۰۱ اینچ، ۲۴۰ در ۲۹۶ پیکسل

GPS

ندارد

ندارد

باتری

۲۲۰ میلی‌آمپرساعت ( ۵-۴ روز استفاده روزمره)/ شارژ مغناطیسی

۲۳۰ میلی‌آمپرساعت‌ ( ۶-۵ روز استفاده روزمره)/ شارژ مغناطیسی

ضد‌آب

دربرابر باران و پاشش آب

دربرابر باران و پاشش آب

حسگرها

ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون

ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون

اسپیکر و میکروفون

دارد

دارد

سازگاری

اندروید ۵ و iOS 9 به بعد

اندروید ۵ و iOS 9 به بعد

بی‌شک، ساعت‌های هوشمند TCH Z10 و مدل کمی گران‌تر TCH Z40 برای تمام کاربران در نظر گرفته نشده و در ازای هزینه‌ی به‌مراتب کمتر از رقبا، قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی را فدا می‌کنند و با مشکلات و باگ‌هایی همراه هستند؛ اما از سوی دیگر، یکی از پریمیوم‌ترین قابلیت‌های ساعت هوشمند را در کنار طراحی چشم‌نواز و کیفیت ساخت قابل‌قبول ارائه می‌کنند.

طراحی استاندارد، کیفیت ساخت مطلوب

اجازه بدهید بررسی ساعت‌های هوشمند TCH Z10 و TCH Z40 را از طراحی و راحتی شروع کنیم؛ مدل Z40 از فرم‌فکتور دایره‌ای با فریم فلزی، دکمه‌ی اکشن چرخان برای اسکرول و جابه‌جایی بین واچ‌فیس‌ها در صفحه‌ی اصلی و دکمه‌ی معمولی دیگری برای بازکردن لیست ورک‌اوت‌ها بهره می‌برد؛ وزن نسبتا سبکی دارد و با‌وجود ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش (تقریبا هم‌اندازه با مدل ۴۶ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ کلاسیک) روی مچ‌های باریک به‌خوبی چفت می‌شود.

بند سیلیکونی که در هر دو مدل یکسان است، جنس نرم و لطیفی دارد، اما گردوغبار به خود می‌گیرد. در مدل Z40، بند اضافه‌ای به رنگ سورمه‌ای/سفید در جعبه موجود است که خاصیت مغناطیسی و کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد؛ اما برای مچ‌های باریک، مناسب نیست.

source

توسط mohtavaclick