تولید محتوا

۱. ایردراپ استاندارد (Standard Airdrop)

در ایردراپ استاندارد، برای دریافت توکن‌های رایگان فقط باید در پروژه‌‌ی مورد نظر ثبت‌نام کنید. در این نوع ایردراپ‌ها، معمولاً ارائه‌ی آدرس کیف پول معتبر کافی است و نیازی به انجام کار دیگری نخواهید داشت.

ایردراپ‌های استاندارد اغلب دارای تعداد مشخصی توکن برای توزیع هستند و محدودیتی برای میزان دریافت هر فرد وجود دارد. به‌همین دلیل، برخی از ایردراپ‌های استاندارد زمان‌بندی مشخصی دارند. با اینکه این نوع ایردراپ به‌دلیل سادگی محبوبیت زیادی دارد، اما مانعی برای ایجاد چندین کیف پول توسط یک کاربر برای دریافت تعداد بیشتری توکن دیده نمی‌شود؛ بنابراین، دریافت این نوع ایردراپ احتمالاً کمی دشوار خواهد بود تا کاربر را از ساخت چند کیف پول منصرف کند.

۲. ایردراپ جایزه‌دار (Bounty Airdrop)

در ایردراپ جایزه‌دار، کاربران برای انجام برخی کارها پاداش دریافت می‌کنند. این کارها معمولاً به‌منظور افزایش آگاهی از پروژه انجام می‌شود و فعالیت‌هایی مثل ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی با تگ‌کردن شرکت، بازی‌کردن یا بازنشر پست‌های شبکه‌ی اجتماعی سازندگان پروژه را دربر می‌گیرد. همچنین امکان دارد برای کارهایی مثل جذب کاربر جدید، ثبت‌نام در خبرنامه‌ی پروژه یا عضویت در کانال دیسکورد آن‌ها، پاداش‌های اضافه درنظر گرفته شود.

در ازای انجام وظایف مشخص در ایردراپ‌های جایزه‌دار، کاربران اغلب امتیازاتی دریافت می‌کنند که مقدار توکن دریافتی آن‌ها را تعیین می‌کند. همچنین احتمال دارد کاربر برای واجد شرایط‌ شدن جهت دریافت ایردراپ، نیاز به کسب حداقل امتیاز داشته باشد. بازی همستر کامبت که این روزها محبوبیت بسیار بالایی میان کاربران ایرانی دارد، از روش ایردراپ جایزه‌دار استفاده می‌کند.

۳. ایردراپ هولد (Holder Airdrop)

ایردراپ هولد به‌صورت خودکار و بر اساس تعداد توکن‌هایی که کاربر درحال‌حاضر در کیف پول خود نگه می‌دارد (هولد می‌کند) انجام می‌شود. ازآنجاکه اطلاعات کیف پول و بلاک‌ چین بخشی از دفتر کل توزیع‌شده عمومی هستند، تمام کاربران بلاک‌ چین می‌توانند به‌صورت شفاف، کیف پول‌ها و میزان توزیع توکن‌ها را مشاهده کنند.

یکی از معایب ایردراپ هولد این است که امکان دارد برخی از دارندگان توکن، تمایلی به دریافت ایردراپ نداشته باشند. همچنین، این نوع ایردراپ باعث می‌شود فقط افرادی که سرمایه‌ی بیشتری دارند از مزایای آن بهره‌مند شوند. در برخی از ایردراپ‌های هولد، امکان دارد برای دریافت پاداش، نیاز به نگهداری حداقل مقدار مشخصی از توکن داشته باشید؛ در غیر این‌ صورت، میزان پاداش به نسبت توکن‌های هولدشده، کاهش می‌یابد.

۴. ایردراپ اختصاصی (Exclusive Airdrop)

ایردراپ اختصاصی، نوع خاص‌تری از ایردراپ هولد محسوب می‌شود که در آن افراد خاصی به‌صورت جداگانه برای دریافت ایردراپ انتخاب می‌شوند. معیار انتخاب در ایردراپ اختصاصی، میزان توکن‌های کاربر نیست، بلکه بر اساس عواملی مثل مدت‌زمان صرف‌شده روی پروژه، بیشترین مقدار سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌های غیرتوکنی پروژه و تعداد پست‌های منتشرشده در انجمن پروژه تعیین می‌شود.

ایردراپ اختصاصی، روشی متمرکزتر برای پاداش‌دادن به افرادی است که ارتباط نزدیک‌تری با پروژه دارند و شاید به کیف پول‌هایی که اصلاً توکنی نگه‌داری نمی‌کنند، ایردراپ اهدا شود. دقت کنید فرقی ندارد توکن‌ها روی کیف پول سخت افزاری نگه‌داری شوند یا کیف پول نرم‌افزاری.

۵. ایردراپ قرعه‌کشی (Raffle Airdrop)

بعضی از انواع ایردراپ‌های قبلی می‌توانند با ایردراپ قرعه‌کشی ترکیب شوند. در اکثر موارد، پروژه‌های کریپتویی تعداد ایردراپ‌هایی که قصد توزیع آن‌ها را دارند اعلام و افراد را به دریافت بلیت قرعه‌کشی تشویق می‌کنند. این بلیت می‌تواند ازطریق نگه‌داری توکن، کسب امتیاز یا حتی فقط اعلام علاقه به پروژه به دست آید.

در نهایت، تعداد افراد علاقه‌مند به دریافت ایردراپ معمولاً از تعداد ایردراپ‌هایی که شرکت قصد توزیع آن‌ها را دارد، بیشتر است؛ در این شرایط قرعه‌کشی برگزار می‌شود و تعداد محدودی از کیف‌های پول کاربران به‌صورت تصادفی برای دریافت ایردراپ انتخاب می‌شوند.

source

توسط mohtavaclick.ir