با اصلاح داده های خود شروع کنید
پایه میکروفون
بنیانگذار و مدیر عامل، نظارت بر تجارت جهانی، محصول و استراتژی های رشد Zappi.

getty هنگامی که فناوری جدید به وجود می آید، ما اغلب با استفاده از آن به همان روشی که از فناوری قدیمی استفاده کرده ایم، شروع می کنیم. تبلیغات رادیویی با ایستادن بازیگران در مقابل میکروفن برای خواندن کپی از تبلیغات چاپی آغاز شد. وقتی تلویزیون معمول شد، تبلیغ‌کنندگان تصاویر ساده و ثابتی را به نسخه تبلیغاتی رادیویی خود اضافه کردند.
در چشم انداز همیشه در حال تحول فناوری، هوش مصنوعی آخرین مرز است که نویدبخش پتانسیل های بکر برای مشاغل در سراسر صنایع است. اما مانند هر فناوری جدید، تردیدهایی در مورد اینکه چگونه به مردم کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهند، وجود دارد. بر اساس نظرسنجی اخیر eMarketer، در حالی که 55 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی برای محتوا استفاده می کنند، تنها 46 درصد معتقدند که خلاقیت را افزایش می دهد.
بیایید هوش مصنوعی را از دریچه رادیو ببینیم. در گذشته چگونه با هوش مصنوعی تعامل داشتید؟ احتمالاً از طریق ربات‌های چت و راه‌حل‌های ساده است که سؤالات یا درخواست‌ها را پردازش می‌کند و پاسخ‌های مستقیم و خطی را ارائه می‌کند – این همان چیزی است که ما با این فناوری به آن عادت کرده‌ایم.
اکنون، هوش مصنوعی مولد انتظارات و برداشت‌های ما را به چالش می‌کشد و پتانسیل عظیم خود را برای خلاقیت آشکار می‌کند. و خلاقیت خطی نیست. درست مانند خلاقیت در یک جلسه طوفان فکری، ایده ها قبل از اینکه ارتباط بین یک تأثیر را به تأثیر دیگر پیدا کنیم، فروکش می کنند.
اطلاعات بیشتر برای شما ژنرال بولیوی پس از حمله به کاخ ریاست جمهوری در تلاش برای کودتا دستگیر شد – در اینجا چه باید بدانید فضانوردانISS پس از شکست فضاپیمای روسی در مدار تاندر در سال 2024 پناه می گیرند. خلاقیت آن شکوفا می شود تا زمانی که زمینه مناسب را به آن بدهیم. موفقیت با هوش مصنوعی به پیاده سازی آن بستگی ندارد، بلکه زمینه ای است که برای ایجاد ایده های مناسب برای یک بازاریاب فراهم شده است. به همین دلیل، قبل از اینکه برندها به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای خلاقیت باشند، ابتدا باید داده های خود را مرتب کنند.
یافتن داده‌های مناسب کلیشه مهندسی “آشغال در داخل، زباله بیرون” زمانی که به هوش مصنوعی نگاه می‌کنیم، مناسب است. اگر داده‌هایی را به آن بدهید که فقط نیمی از داستان را بیان می‌کنند، متن یا تصاویری برای مطابقت ایجاد می‌کند.
بیشتر داده‌های بازاریابی برنامه‌ریزی شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که داستان روشنی در مورد اینکه چه تبلیغات و محصولاتی خوب عمل می‌کنند و کدام‌یک در حال سقوط هستند، طراحی شده‌اند. این داده‌ها می‌توانند به اطلاع‌رسانی استراتژی کمک کنند، اما در نهایت نمی‌توانند به خلاقیت کمک کنند. با این حال، فراوان ترین منبع اطلاعاتی است که برای تیم های بازاریابی در دسترس است.
داده‌هایی که خلاقیت را نشان می‌دهند، داده‌های تحقیقات بازار نگرشی از ارزیابی مفهوم، محصول و برند هستند که احساسات، ترجیحات و ملاحظاتی را که توضیح می‌دهند چرا مصرف‌کنندگان تصمیم می‌گیرند، تجزیه و تحلیل می‌کند. این همان داده‌هایی است که هوش مصنوعی در آن رشد می‌کند. از طریق داده ها خطوط و روندهای واضحی ایجاد می کند که به شناسایی پیشرفت های جدید و الهام بخشیدن به خلاقیت کمک می کند.
مشکل این است که داده‌های تحقیقات بازار از نظر تاریخی بر اساس پروژه انجام می‌شود و ارتباطی با اهداف و مقاصد تجاری گسترده‌تر ندارد. خلاقان ایده‌ها را آزمایش می‌کنند، از بازخورد مصرف‌کننده برای در نظر گرفتن تغییرات یک ایده استفاده می‌کنند، سپس آن داده‌ها فراموش می‌شوند – به صندوق‌های ایمیل و هارد دیسک‌ها منتقل می‌شوند.
اگر بخواهیم این داده ها را در نظر بگیریم و از آنها به عنوان منبع الهام خلاقانه تر استفاده کنیم، چه؟
این یک عمر یادگیری برای هوش مصنوعی خلاق فراهم می کند و به منبعی ارزشمند برای بازاریابان تبدیل می شود تا کیفیت و ویژگی های ایده های پرتأثیر را به اهداف تجاری فعلی خود متصل کنند.
قبل از اینکه بتوانیم داده ها را به هوش مصنوعی تغذیه کنیم، باید به اهداف تجاری گسترده تر ما متصل شود.
چارچوب برای بینش های متصل کلید بازاریابی موفق، درک زیر و بم رفتار مصرف کننده و انسان است. این ترکیبی از روانشناسی، جامعه شناسی و مشاهده است که به صورت یکجا جمع شده اند. وقتی نوبت به سطح بلوغ بینش مورد نیاز برای ایجاد این درک انسانی می‌رسد، اکثر برندها کوتاهی می‌کنند.
شرکت من، Zappi، چارچوب بینش‌های متصل را ایجاد کرد، مدلی که از سال‌ها کار با برندهای پیشرو بهره می‌برد تا به تیم‌ها کمک کند تا زمانی که تیم‌ها در هر تصمیمی داده‌های مصرف‌کننده را جمع‌آوری می‌کنند، به نقطه بلوغ برسند. سه مرحله اساسی وجود دارد: قطع، تکه تکه و متصل – هر کدام بر اساس نحوه ارتباط برندها با مصرف کنندگان خود و تصمیم گیری با داده ها طبقه بندی می شوند.
همانطور که مطالعه می کنید، به این فکر کنید که کدام سطح به بهترین شکل نشان دهنده نحوه استفاده تیم شما از داده ها است.
مرحله 1: قطع ارتباط این مرحله ای است که اکثریت قریب به اتفاق کسب و کارها در آن گیر کرده اند – آنها ممکن است آن را ندانند. در اینجا، داده ها قطع می شوند زیرا از پروژه ای به پروژه دیگر جمع آوری می شوند، بدون هیچ گونه تداومی در پروژه ها و تیم ها. به همین دلیل، توانایی بسیار محدودی برای تیم‌ها برای یادگیری از یکدیگر در پروژه‌ها وجود دارد، بنابراین در حالی که دریافت سریع پاسخ آسان است، کوچک‌نمایی و شناسایی روندها بسیار دشوار است.
مرحله 2: تکه تکه شده این سطحی است که بسیاری از تیم های بینش در آن فعالیت می کنند. آنها شروع به اتصال داده‌ها در بین پروژه‌ها و حتی برندها کرده‌اند، اما این اتصالات به جای سیستماتیک، موقتی هستند. آوردن این مجموعه داده های تکه تکه شده به هوش مصنوعی می تواند نوآوری را در برخی از جنبه های تجارت تسریع کند، اما دارایی داده جمعی فاقد زمینه است. این می تواند تفاوتی را از یک برند به برند دیگر ایجاد کند، جایی که مجموعه داده های پیشرفته برای برخی کار می کند، اما هنوز نمی تواند برای دیگران اعمال شود.
مرحله 3: متصل این سطحی است که در آن تنها بخش کوچکی از تیم‌ها با رویکردی سیستماتیک، یکنواخت و منسجم برای داده‌های بینش مصرف‌کننده در اختیار خود عمل می‌کنند. در این مرحله، داده ها دموکراتیک، متصل و در هر لحظه برای هر تیمی قابل دسترسی است. از تیم‌های محلی که در یک منطقه خاص با یک نام تجاری خاص فعالیت می‌کنند تا تیم‌های سراسر کشور، همه با معیارهای به اشتراک گذاشته شده ثابت برای موفقیت مقایسه می‌شوند. در نتیجه، تصویر واضحی از اینکه چه ایده‌هایی طنین‌انداز می‌شوند و چرا وجود دارد، ایجاد یک دارایی داده پویا که خلاقیت را در هر مرحله تقویت می‌کند.
پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی مولد سریع‌تر از همیشه پیش می‌رود و این فناوری به زودی برای هر تیم بازاریابی در سطح جهانی پایه‌ای خواهد بود. تا آن زمان، پذیرش این فناوری هنوز در مراحل اولیه است، جایی که بازیگران در استودیو هستند و نسخه چاپی تبلیغاتی خود را با صدای بلند می خوانند. اولین برندهایی که به اندازه کافی از این فناوری استفاده می کنند، مزیت رقابتی گسترده ای خواهند داشت.
تا آن زمان، ما باید اطلاعات خود را به درستی دریافت کنیم.
شورای فناوری فوربس انجمنی است که فقط برای مدیران ارشد فناوری، مدیران ارشد فناوری و مدیران ارشد فناوری در کلاس جهانی دعوت شده است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. استیو فیلیپس، بنیانگذار و مدیر عامل، نظارت بر تجارت جهانی زاپی، محصول و استراتژی های رشد. مشخصات اجرایی کامل استیو فیلیپس را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط mohtavaclick