پروفیل مبلی

پروفیل مبلی از آن دسته از پروفیل های کم ضخامتی است، که تحت عنوان پروفیل یا قوطی سبک نیز شناخته می‌شود. این پروفیل ها به جهت استفاده از ورق های کم ضخامت دارای وزن بسیار سبکی هستند. دلیل استفاده از ورق های ضخامت کم به دلیل استفاده از پروفیل  دارای کم ضخامت ترین نوع پروفیل ها هستن که ضخامت آنها به 0.7 نیز می‌رسد.

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی از آن دسته از پروفیل های سنگین و مقاومی است، که دارای ضخامت بیشتر از 6 میلی متر می‌باشد. این نوع از پروفیل ها در سایز و ضخامت های بیشتری به جهت استفاده در بخش های صنعتی تولید می‌شوند. قوطی های صنعتی دارای طول شاخه  6 و 12 متری هستند و در اجرای بخش هایی صنعتی مانند، تولید انواع ماشین آلات، ساخت میز و صندلی، استفاده در صنعت خودرو سازی، استفاده در صنایع نظامی و هواپیمایی و… از آن استفاده می‌شود.

پروفیل Z

پروفیل Z که تحت عنوان پروفیل زد پرلین نیز شناخته می‌شود. یکی از انواع پروفیل های باز است. اصلی ترین کاربرد قوطی زد استفاده در اجرای سقف سوله و سازه های فلزی است. تولید این پروفیل در اندازه های 16 ای 22 سانتی با استفاده از ورق فولادی و آلومینیومی و استیل به وسیله دستگاه پرس انجام می‌گیرد. پروفیل Z دارای ضخامت 2.5 یل است که می‌تواند بر اساس نیاز ها پروژه در ضخامت های خاص دیگری نیز تولید شود.

پروفیل سپری

پروفیل سپری یا T شکل یکی دیگر از انواع پروفیل ها است، که پس از انجام مراحل نورد در تولید به شکل سپری از ورق با کیفیت فولادی ساخته می‌شود. از این قوطی در اجرا و ساخت انواع در و پنجره، سقف کاذب، مهار کننده ساختمان، نماکاری خشک و همچنین سازه های فولادی استفاده می‌شود.

پروفیل آبرو

پروفیل آبرو به منظور انتقال و جمع آوری آب و هدایت آن در بخش های از ساختمان به کار گرفته می‌شود. قوطی های آبرو به دلیل استفاده در بخش های بیرونی و تماس مستقیم با آب از ورق گالوانیزه تهیه می‌شوند تا در بلند مدت دارای ماندگاری و طول عمر بیشتری باشند و از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری بکنند.

انواع لوله داربست ها

لوله های داربستی سازه های فلزی در نوع سبک و سنگین هستند، که از آنها به عنوان تکیه گاه یا دسترسی به محل های دشوار و غیر قابل دسترس استفاده می‌شود. این نوع از داربست های فلزی دارای اجزای مختلفی هستند که لوله های فلزی مهم ترین آن است. لوله های داربستی عمدتا از جنس فلزی و با استفاده از ورق سیاه در طول 6 متری تولید می‌شوند. ضخامت این لوله ها 2، 2.5 و 3 میل در دو نوع ورق فولاد مبارکه و فولاد اهواز است. در مراحل تولید، این لوله ها آب بندی نشده‌اند و برای عبور آب یا مایعات دیگر مناسب نیستند.

لوله‌ داربست با ورق فولاد مبارکه

یکی از متداول ترین نوع ورق های فولادی ورق فولاد مبارکه است، این ورق ها با برخورداری از استاندارد های بالا و همچنین مقاومت بسیار زیاد یکی از بهترین نوع ورق های فولادی جهت تولید لوله داربست است. لوله داربست های تولید شده از این نوع ورق به دلیل عملکرد بسیار مناسب در پروژه های سبک و سنگین دارای قیمت های بیشتری هستند.

source

توسط mohtavaclick.ir