اکسل فقط به شما این امکان را نمی‌دهد که در یک صفحه‌‌گسترده کار کنید؛ بلکه می‌توانید چندین برگه را در یک فایل بسازید. این‌ کار در صورتی مفید است که بخواهید داده‌های خود را به‌طور جداگانه نگه دارید. برای مثال اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، می‌توانید اطلاعات فروش هر ماه را در برگه‌های جداگانه داشته باشید.

با این‌ تفاسیر، اگر بخواهید داده‌های خاصی را از یک برگه‌ی اکسل به برگه‌ی دیگر منتقل کنید، تکلیف چیست؟ اولین مورد که به ذهنتان می‌رسد، احتمالاً کپی و جایگذاری‌کردن آن‌ها است؛ اما این‌ کار وقت‌گیر خواهد بود. از طرفی‌ دیگر، اگر در هر یک از داده‌های اصلی تغییراتی ایجاد کنید، داده‌های کپی‌شده، به‌روزرسانی نخواهند شد.

خبر خوب این است که انتقال داده‌های یک برگه به برگه‌ی دیگر چندان دشوار نیست. روش‌های آسانی برای استخراج داده‌ها از یک برگه‌ی دیگر در اکسل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ارجاع سلول از برگه‌‌ای به برگه دیگر به‌کمک فرمول

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استخراج داده‌ها از برگه‌ی دیگری در اکسل، استفاده از روش ارجاع سلولی است. این‌ کار به شما اجازه می‌دهد تا سلول‌های برگه‌های مختلف را بدون کپی‌کردن به هم ارتباط دهید.

  • فایل اکسل حاوی برگه‌های موردنظرتان را باز کنید.
  • به برگه‌ای که می‌خواهید داده‌ها در آن نمایش داده شوند، بروید و سلول موردنظر را انتخاب کنید.
  • علامت = را تایپ کنید و سپس نام برگه‌ای را بنویسید که می‌خواهید داده‌ها از آن استخراج شود.
  • در این مرحله علامت ! را تایپ کنید و به دنبال آن نام سلولی را بنویسید که می‌خواهید داده‌ها را از آن استخراج کنید.
  • در نهایت برای تأیید اینتر را بزنید.

به‌عنوان مثال، برای استخراج داده از سلول C3 در برگه‌ای به‌نام فروش ماه آبان باید فرمول زیر را در برگه‌ی فروش ماه مهر وارد کنید:

=’فروش ماه آبان’!C3

  • اگر می‌خواهید مقادیر بیشتری ارجاع داده شود، سلول را انتخاب کنید و مربع کوچک را در گوشه‌ی پایین سلول نگه دارید، به سمت پایین بکشید تا ادامه‌ی سلول‌ها پر شوند.

source

توسط mohtavaclick.ir