شرکت مدیران خودرو شنبه (۷ مهر ۱۴۰۳) دو خودرو جدید برند لوکس اکستریم را رونمایی کرد. خودروهای LX و TXL جدیدترین کراس‌اورهای اکستریم در بازار ایران هستند که موتور قدرتمند و طراحی مدرنی دارند.

مراسم مدیران خودرو که در یکی از سالن‌های نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد، میزبان کارشناسان صنعت خودرو و علاقه‌مندان به این حوزه بود. مدیران خودرو ادعا می‌کند کراس‌اورهای جدید برند اکستریم، کلاس جدیدی از خودروهای مونتاژی در ایران را ارائه خواهند کرد که پیش‌از‌این در کشور وجود نداشته است.

اکستریم نام تجاری محصولات اکسید در ایران به‌شمار می‌رود. اکسید به‌عنوان زیرمجموعه‌ی تجاری چری، تمرکز خود را روی خودروهای لوکس و گران‌قیمت قرار داده و کمتر از چهار سال پس از آغاز فعالیت خود، محصولات جدیدش را به بازار ایران عرضه کرده است.

مشخصات فنی اکستریم LX

نمای سه‌چهارم جلو خودرو اکستریم LX

زومیت

اکستریم ال‌ایکس، کراس‌اور کوچک و لوکس مدیران خودرو، با موتور چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری به بازار ایران می‌آید. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع توربوشارژ GDI است و به‌لطف گیربکس هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ عملکرد بسیار بهتری از گیربکس‌های قدیمی‌ خواهد داشت.

اکستریم LX می‌تواند ۱۹۷ اسب‌بخار و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به‌لطف چنین قدرتی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت خودرو به ۸٫۸ ثانیه می‌رسد.

طراحی داخلی اکستریم LX با مواد باکیفیتی همچون چرم ناپا مزین شده است و طراحی ارگونومیک داشبورد به حس‌و‌حال لوکس و مدرن خودرو می‌افزاید. اولین نسل LX در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و مدل ارتقایافته‌ی آن در بازار ایران عرضه می‌شود.

اکستریم ال‌ایکس ۴٫۵۲ متر طول و ۱٫۸۴ متر عرض و ۱٫۶۸ متر ارتفاع دارد. مدیران خودرو می‌گوید این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۹ لیتر سوخت استاندارد مصرف می‌کند و با وجود ابعاد کوچکش، از باک ۵۱ لیتری بهره می‌برد.

مشخصات فنی اکستریم TXL

نمای عقب خودرو اکستریم TXL

زومیت

درکنار مدل LX، مدیران خودرو از کراس‌اور بزرگ‌تر TXL پرده‌برداری کرد که فضای داخلی بیشتر و امکانات رفاهی بهتری دارد.

موتور دولیتری توربوشارژ چهارسیلندر TXL می‌تواند ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌‌متر گشتاور ارائه دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت خودرو ۷/۷ ثانیه اعلام شده است. TXL برای انتقال قدرت خود از گیربکس هشت‌سرعته‌ی خودکار AT کمک می‌گیرد.

به‌گفته‌ی مدیران خودرو، در‌صورتی‌که برای تأمین انرژی اکستریم TXL از سوخت با استاندارد یورو ۶ استفاده کنید، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر بنزین مصرف می‌شود و با یک باک کامل می‌توان تا حدود ۷۰۰ کیلومتر رانندگی کرد.

مقاله‌‌های مرتبط

طول و عرض و ارتفاع خودرو تی‌ایکس‌ال به‌ترتیب ۴٫۷۸ و ۱٫۸۹ و ۱٫۷۳ متر است. سقف شیشه‌ای پانوراما و شارژ بی‌سیم و سیستم تهویه‌ی دوکاناله از امکانات رفاهی مهم اکستریم TXL محسوب می‌شوند. TXL به‌لطف ۶ کیسه‌ی هوا امنیت بیشتری برای سرنشینان دارد.

شرایط فروش خودروهای جدید اکستریم LX و اکستریم TXL به‌زودی اعلام خواهد شد.

source

توسط mohtavaclick.ir