گوگل چند ماه قبل با کمک هوش مصنوعی قدرتمند خود، یعنی جمنای، روش جدیدی برای جست‌وجو در جیمیل معرفی کرد. این قابلیت که Gmail Q&A نام دارد، به کاربر اجازه می‌دهد تا ایمیل‌ها و اطلاعات مدنظر خود را با سؤال‌کردن از چت‌بات جمنای پیدا کند.

با مطرح‌کردن سؤالاتی مانند «رزرو شام ما برای شنبه چه ساعتی است؟»، می‌توانید اطلاعات مورد‌نیاز خود را به‌سرعت پیدا کنید. قابلیت مذکور ابتدا فقط روی دستگاه‌های اندرویدی دردسترس بود و اکنون کاربران گوشی آیفون نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

علاوه‌بر سؤال‌کردن از قابلیت پرسش‌وپاسخ هوش مصنوعی جیمیل، می‌توانید از این ویژگی برای یافتن ایمیل‌های خوانده‌نشده از فرستنده‌ی خاص نیز استفاده کنید. برای این‌ منظور فقط باید به جمنای بگویید «ایمیل‌های خوانده‌نشده از [نام فرستنده] را پیدا کن». همچنین، می‌توانید از چت‌بات بخواهید موضوعی که می‌دانید در صندوق ورودی شما وجود دارد، به‌طور خلاصه ارائه دهد.

قابلیت پرسش و پاسخ هوش مصنوعی جیمیل روی ios
قابلیت پرسش و پاسخ هوش مصنوعی جیمیل روی ios

با ویژگی Gmail Q&A می‌توانید در میان انبوه مکالمات مربوط به پروژه‌های کاری خود که ماه‌ها درگیر آن بوده‌اید، با روشی آسان و کارآمد جست‌وجو کنید. حتی می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل در جیمیل برای انجام جست‌وجوهای کلی بدون‌ نیاز به خروج از صندوق ورودی بهره ببرید. برای دسترسی به جمنای فقط باید روی نماد ستاره در گوشه‌ی بالا سمت‌ راست اپلیکیشن جیمیل ضربه بزنید.

به‌گفته‌ی گوگل، امکان دارد انتشار ویژگی پرسش‌وپاسخ مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سرتاسر جهان حدود ۱۵ روز طول بکشد. نکته‌ی مهم اینکه برای استفاده از قابلیت مذکور باید به یکی از سرویس‌های Gemini Business ،Enterprise ،Education ،Education Premium یا Google One AI Premium دسترسی داشته باشید.

source

توسط mohtavaclick.ir