ویژگی که نمایش رادیویی را از تمام قالب های هنری متمایز می کند، تعاملی بودن آن است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  محسن سوهانی مدیر شبکه رادیو نمایش در گفتگو با شبکه خیر در بخشی از سخنانش درباره سالگرد تاسیس این رادیو گفت: ما یک شعاری داریم برای رادیو نمایش به نام پرنیان تخیل و تفکر، تصویری که همین شعار در ذهن ما تداعی می‌کند اهمیت و ویژگی رادیو نمایش را تداعی گر است. یک پرنیان رنگارنگ از نقش و نگار‌های مختلف که هم خیال انگیز است و هم ما را به تفکر وا می دارد. قصه دوتا جان مایه دارد که جان مایه‌های رادیو نمایش هم است، امید و امیدآفرینی و خیال انگیزی. رادیو نمایش خیال انگیز و جان پرور است.

وی افزود: نمایش رادیویی یک ویژگی دارد که آن را کاملا متمایز می‌کند از تمام قالب‌های هنری حتی نمونه‌های مشابه مثل فیلم و مجموعه  تلویزیونی و آان این است که ذاتا تعاملی است، اینکه خود شنونده فعال است در واقع کارگردان اصلی نمایش رادیویی خود شنونده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ساعت پخش برخی از نمایش‌ها از بامداد است گفت: رادیو نمایش از دیرباز مخاطبش مخاطب شبانگاهی بوده و ما در بازه زمانی نیمه شب تا بامداد پرمخاطب‌ترین شبکه رادیویی بودیم و همین باعث شده است که بیشتر نمایش ها در این بازه زمانی شکل بگیرد و روز بعد همان نمایش‌ها تکرار می شود در ساعات مختلف روز .

وی گفت: ما در فضای مجازی کاری را شروع کردیم برای اینکه این قالب نمایش رادیویی را به مخاطب جوان معرفی کنیم سعی کردیم در قالب پادکست بعضی از کار‌ها را عرضه کنیم بازخورد‌های خوبی گرفتیم. اگر این نسل جوان آشنا شوند با این قابلیت، ما بسیار موفق عمل می‌کنیم.

رادیو نمایش یکی از کارکرد‌هایی که دارد این است که می‌تواند با قوه خیال و تصویرسازی، یک تصویر زیبای را از قله‌های آرمانی پیش روی مخاطب قرار دهد، این نه تنها یکی از کارکرد‌های رادیو نمایش است بلکه یکی از کارکرد‌های اصلی رسانه ملی است.

وی گفت: از نظر سیاست گذاری و راهبردی، ما نگاهمان اینکه که آیین‌ها و سنت‌های نمایشی که خیلی مورد غفلت قرار گرفته از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم با این ویژگی‌های نمایش رادیو پیوند بزنیم از فناوری روز هم استفاده بکنیم و آن‌ها را به نسل جدید پیوند بزنیم.

وی درباره برنامه‌های آینده رادیو نمایش گفت: همین مسیر را ادامه خواهیم داد، ما می‌خواهیم بین فرهنگ و داشته‌های هویتی با ­واقعیت‌های روز جامعه یک پیوند برقرار کنیم­.

 

source

توسط mohtavaclick.ir