به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و شهادت پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» شهید «محمدمهدی حجت» سی ‌و ‌يكم ‌ارديبهشت ۱۳۴۴، در شهرستان كرمان متولد شد.

وی تا سال ‌چهارم متوسطه درس خواند، به‌عنوان بسيجی با سمت فرمانده گروهان در جبهه ‌حضور يافت.

سرانجام در ششم فروردين ۱۳۶۱، با سِمَت فرمانده گروهان در «كرخه نور» بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. 

پیکر وی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «محمدمهدی حجت» را می‌خوانیم؛

بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم

«فلیقاتل فی سبیل‌الله الذین یشرون‌الحیوه الدنیا بالاخره و من یقاتل فی سبیل‌الله فیقتل اویغلب فسوف نوتیه اجراعظیما» پس باید نبرد کنید در راه خدا، آنان‌که می‌فروشند زندگی دنیا را به آخرت، و کسی که پیکار کند در راه خدا پس کشته شود یا پیروز شود، به‌زودی اجری عظیم به او خواهیم داد.

 

در این زمان که به جز جسم پوسیده و گندیده‌ام هیچ چیز دیگری برای شما باقی نگذاشته‌ام از همه شما طلب آمرزش می‌کنم و از همه شما طلب عفو و بخشش دارم.

خدایا می‌دانم که گنه‌کارم، می‌دانم که معصیت‌کارم و می‌دانم که در دنیا هیچ کار خیری انجام نداده‌ام، خدایا می‌دانم که در آخرت هیچ ندارم تا به تو عرضه کنم، ولی باز از تو طلب بخشایش دارم.

خدایا ببخش مرا، خدایا درگذر از گناهم، و مرا مورد لطف و مرحمت خویش قرار بده، خدایا می‌ترسم ازقهر تو، مرا مورد قهرت قرار نده که نادان بودم.

از شمایی که بعد از مرگم وصیت‌نامه‌ام را می‌خوانید نیز طلب آمرزش دارم.

برایم دعا کنید که من از قهر خدا بر خود بیم‌ناکم. پدر و مادرم ببخشایید مرا، گرچه در زندگی کوتاهم فرزند ناشایستی برای شما بودم.

از شما دوستان و آشنایانم می‌خواهم که مرا عفو کنید، گرچه هیچ‌گاه انسان درستی نبوده‌ام  اما از همه شما استدعای دعا دارم.

اما پدر و مادرم، ای کسانی که در سختی‌ها مرا یاری کردید، ای کسانی که مرا بزرگ کردید و برایم هزارها امید و آرزو داشتید، امیدوارم از جانب شما به‌سوی خدایم هدیه‌ای ناقابل باشم و خدا هدیه شما را قبول کند.

پدر و مادرم زمانی که بعد از مرگم، به‌یاد من می‌افتید به‌یاد آرید که در راه خدا مرا از دست داده‌اید.

به‌یاد آرید مرا که در راه خدا شهید شده‌ام، برخود ببالید و افتخار کنید.

سفارش می‌کنم شما را به صبر و صلات و کارهای خیر، پدر و مادرم در جامعه خویش بنگرید و تا آن‌جا که در توان دارید به مردم مستضعف کمک کنید.

برادرانم را بهتر از من تربیت کنید و خواهرم را زینب‌وار بزرگ کنید. 

پدرم از تجملات و مادیات زندگی بکاهید و بر معنویات خویش بیافزایید در مرگم گریه نکنید و جامه سیاه نپوشید.

پدر و مادرم مقداری پول دارم خمس آن‌ها را بپردازید و بقیه را در کارهای خیر مصرف کنید دیگر هیچ ندارم که به شما بگویم فقط امیدوارم مرا ببخشایید و برایم طلب آمرزش کنید.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcenw8zpjh8eoi.b9bj.html


source

توسط mohtavaclick.ir