ثبت نام جاماندگان مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در شهریورماه سال 1402 برگزار گردید. آخرین خبرها از زمان ثبت نام و فروش یکپارچه و همچنین جزییات ثبت نام خودرو در این مرحله از عرضه یکپارچه خودرو را در ادامه این متن مطالعه کنید:

امکان ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان

شهریور 1402: از روز 20  تا 23 شهریورماه سایت سامانه فروش یکپارچه خودروها دوباره فعال شده تا امکان ویرایش اولویت‌بندی برای متقاضیان اولین و دومین دوره سامانه یکپارچه که موعد تحویل 1403 دارند، فراهم شود. بنابراین متقاضی با ورود به پروفایل کاربری خود، ابتدا باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کند تا خودرو قبلی حذف شود. پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و باید خودروی جدید خود را انتخاب کنند. درنهایت هم پس از پایان مهلت تغییر خودرو، به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

بازه قبلی سامانه یکپارچه در بازه ششم تا نهم شهریور برای تخصیص خودرو به سه درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم (که ضمن آن بدون نوبت‌ها و حتی دارندگان خودرو با نوبت تحویل نیمه دوم 1402 و سال 1403 هم امکان ثبت درخواست برای تحویل سه ماهه داشتند) باز شده بود و امکان جایگزینی خودرو تنها با محصولات همان شرکت وجود داشت.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها،  در این باره گفت با توجه به اجرای تخصیص خودرو از محل ظرفیت‌های خالی موجود برای محصولات سه شرکت خودروساز سایپا، کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو که در پی افزایش تولید و البته انصراف تعداد زیادی از متقاضیان هر دو مرحله سامانه یکپارچه ایجاد شده است، در راستای اجرای تصمیم کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیان، امکان تغییر نوع خودروی انتخابی با موعد تحویل 1403 برای تحویل تا پایان سال جاری (بسته به ظرفیت‌ها) فراهم شده است.

وی افزود همه شرکت‌کنندگان در دو مرحله اول و دوم فروش یکپارچه خودروها که نوبت دریافت در سال آینده دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تغییر نوع خودروی انتخابی خود اقدام کنند. بطور مثال حتی مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو (که حتی عرضه محصولی در مرحله دوم نداشته) که نوبت تحویل در سال 1403 دارند، می‌توانند از این فرصت ویرایش استفاده کنند. در حقیقت همه متقاضیان محصولات تمامی شرکت‌های حاضر در طرح‌های فروش یکپارچه (اول و دوم) که موعد زمانی تحویل آن‌ها در سال 1403 تعیین شده است، می‌توانند نسبت به تغییر خودروی اعلام شده قبلی به محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های مذکور و تکمیل وجه آن اقدام کنند.

وی درباره مشتریانی که خودروی نوبت‌دار خود را لغو کرده اما امکان انتخاب خودروی جایگری برایش فراهم نشده گفت چنانچه متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود، کماکان اولویت قبلی آن‌ها محفوظ خواهد ماند و در موعد مقرر خودرو را تحویل خواهند گرفت. اما اگر متقاضی، خودروی جدید را انتخاب کرد اما در زمان مشخص شده توسط خودروساز وجه خودرو را به حساب خودروساز واریز وجه نکنند، از اولویت‌بندی حذف می‌شوند. پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت پنج روز فراهم خواهد شد؛ در صورت وجود متقاضی یک خودرو، بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

آقای تقدسی درباره مرحله سوم سامانه گفت با تکمیل و تعیین تکلیف فرآیند مرحله ویرایش‌ها، برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله سوم و زمان‌بندی ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش آغاز و اعلام خواهد شد.

امکان ویراش ثبت نام برای منتخبین مرحله اول و دوم

امکان ویرایرش ثبت نام برای متقاضیانی که در مرحله اول و دوم فروش یکپارچه خودرو شرکت کرده بودند و موعد تحویل 1403 داشته‌اند، مجددا از روز دوشنبه مورخ 1402/06/20 لغایت روز پنجشنبه مورخ 1402/06/23 فعال می‌شود. براساس اطلاعیه شماره 5 سامانه یکپارچه، به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت‌های موجود و باتوجه به اعلام شرکتهای کرمان موتور و مدیران خودرو مبنی بر امکان تحویل خودرو در سال 1402 ازمحل این ظرفیت‌ها، متقاضیان دارای شرایط زیر میتوانند نسبت به ثبت نام در سامانه یکپارچه اقدام نمایند:

1. متقاضیان محصولات تمامی شرکتهای حاضر در طرح (اول و دوم) که موعد زمانی تحویل آنها در سال 1403 تعیین شده است میتوانند نسبت به تغییر خودروی اعلام شده قبلی، به محصولات عرضه شده توسط شرکتهای کرمان موتور و مدیران خودرو و تکمیل وجه آن طی فرایند ذیل اقدام نمایند:

• در ابتدا متقاضی با ورود به پروفایل کاربری خود باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب نماید تا خودرو قبلی حذف گردد.
• پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و میبایست خودروی جدید خود را انتخاب نماید.
• پس از پایان مهلت تغییرخودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام نموده تا فرآیند ثبت نام نهایی گردد.

تبصره 1 : در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویتهای تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره 2 : درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نگردد کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند.

تبصره 3 : در صورتی که متقاضی ، خودروی جدید را انتخاب نماید ولی در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه ننماید از اولویت بندی حذف میگردد.

2. متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده است نیز امکان انتخاب تمامی محصولات عرضه شده دو شرکت مذکور را دارند. بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به ایشان از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند 1 خواهد بود.

3. مدت زمان جابه جایی و یا انتخاب خودرو 4 روز خواهد بود.

4. پس از ارسال فهرست اولویت بندی شده به شرکت های خودروساز و اطلاع رسانی به متقاضیان امکان تکمیل وجه به مدت 5 روز فراهم میگردد.

5. کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند مشمول این طرح نیستند.

6. به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکتهای مذکور مراجعه نمایند.

شرایط ثبت سفارش خودرو برای جاماندگان مرحله دوم

شهریور 1402: امکان ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو به نشانی esalecar.ir مجددا فعال شده است، اما نه برای همه! براساس اطلاعیه وزارت صمت، سامانه یکپارچه از ساعت 20 روز دوشنبه مورخ 140/06/06 باز شده و در ساعت 20 روز پنجشنبه مورخ 1402/06/09 نیز بسته می‌شود. شرایط ثبت نام از متقاضیان، بصورت زیر خواهد بود:

1. ثبت نام صرفا برای متقاضیانی است که قبلا در سامانه یکپارچه، نام‌نویسی کرده و دارای حساب کاربری باشند.

2. برای همه متقاضیان محصولات شرکت‌ کرمان موتور و مدیران خودرو که موعد زمانی تحویل آنها پیش از این در فصول آتی یا در سال 1403 تعیین شده، امکان جابجایی خودرو از محصولات همان شرکت و سپس تکمیل وجه آن با طی فرایند ذیل فراهم است:

الف)) در ابتدا متقاضی باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب نماید تا خودرو قبلی حذف گردد.
ب)) پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و می‌بایست خودروی جدید خود را از همان خودرو ساز انتخاب نماید.
ج)) پس از پایان مهلت تغییر خودرو به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام نموده تا فرآیند ثبت نام نهایی گردد.
تبصره 1: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.
تبصره 2: در صورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نگردد کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند.

3. متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت دهی هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده نیز امکان انتخاب تمامی محصولات دو شرکت مذکور برای ایشان فراهم است. بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به ایشان از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان شرکت‌های کرمان موتور و مدیران خودرو خواهد بود.

4. کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته‌اند، مشمول این طرح نیستند. به جهت تسهیل در فرایند انجام کار پیشنهاد می‌گردد متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت‌های مذکور مراجعه کنند.

سامانه یکپارچه برای متقاضیان باز شد

شهریور 1402: مهدی تقدسی، مدیر طرح یکپارچه خودرو، اعلام کرد که این سامانه در ساعت 20 روز ششم شهریورماه باز شده است. بازگشایی مجدد سامانه با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید، برای سه درصد باقی‌مانده از ثبت‌نام کنندگان مرحله دوم ضمن حفظ اولویت آنان انجام می‌شود.

وی توضیح داد با توجه به ظرفیت‌های خالی اعلام شده، این دسته از متقاضیان می‌توانند ۹ محصول از محصولات دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو را انتخاب کنند. همچنین در این مرحله برای افرادی که تاریخ تحویل خودروهای آنان برای دو خودروساز کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو در فصل‌های آینده مشخص شده (یعنی پاییز و زمستان ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳)، امکان ثبت نام وجود دارد و این دسته از افراد نیز می‌توانند همان خودروهای ثبت نام شده خود یا دیگر خودروهای این خودروسازان را زودتر تحویل بگیرند.

آقای تقدسی افزود از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جکJ4،J5،S3 و S5،  و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو ۶، FX، تیگو۷، X۲۲ و X۵۵ برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق العاده محسوب می‌شود. پس از این مرحله نیز ظرفیت موجود همه خودروسازان مجددا بررسی خواهد شد و بر مبنای آن مراحل آتی طرح یکپارچه خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

ثبت‌نام مرحله سوم فروش یکپارچه در شهریور

مرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو، خبر داد که شهریور ماه ثبت نام مرحله سوم در سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز خواهد شد. خودروسازان ظرفیت تولیدشان را افزایش داده اند و شهریور ماه ویرایش خودرو برای متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو آغاز و پس از آن، ثبت نام مرحله سوم آغاز خواهد شد.

وی افزود 50 درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت نام خودرو از شرکت سایپا و 10 درصد از شرکت کرمان موتور در سامانه یکپارچه فروش خودرو واریز وجه نکرده اند بنابراین در زمان ویرایش امکان انتخاب بیشتری از خودرو وجود دارد. به زودی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای متقاضیان مرحله سوم باز خواهد شد. در ویرایش مرحله دوم تمهیداتی برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودرویشان 1403 بوده، دیده شده است.

تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته آقای امید قالیباف، سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از 936 هزار نفر بود که 780 هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، 32 هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و 124 هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.

در مرحله دوم تعداد ثبت نامی بیش از 2 میلیون نفر بودند که به گفته آقای مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت. نکته‌ای که وجود داشت در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند، اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد. طبق آنچه که مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود به 97 درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط 3 درصد باقیمانده اند و اکنون قرار است شهریور ماه امکان ویرایش برای این افراد فراهم شود.

فروش کرمان موتور در سامانه یکپارچه

مرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در خصوص طرح جدید فروش اقساطی کرمان موتور که از تاریخ 14 مردادماه آغاز شده، می‌گوید این شرکت برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته بود، امکان ثبت نام مجدد را فراهم کرده است.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، تاکید کرد: همچنان فروش خودرو خارج از سامانه امکان‌پذیر نیست و شرکت ها باید در چارچوب سامانه نسبت به فروش خودرو اقدام کنند.  به گفته تقدسی، در مورد سایر محصولات هم سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما باز می‌شود و این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

متقاضیان جامانده چه موقع ثبت‌نام کنند؟

مرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، اشاره کرد تاکنون دو مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام کنندگان به گفته آقای امید قالیباف سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶ هزار نفر بود که ۷۸۰ هزار نفر متقاضی محصولات ایران خودرو، ۳۲ هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴ هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بود.  در مرحله دوم تعداد ثبت نامی بیش از ۲ میلیون نفر بودند که متقاضیان طرح خودروی فرسوده و طرح جوانی جمعیت با اولویت نسبت به متقاضیان طرح عادی، امسال خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت.

 در مرحله دوم برخی ثبت نام کنندگان، متقاضیان خودرو‌های خودروسازان بخش خصوصی بودند؛ اما از آنجایی که خودروساز مورد تقاضا ظرفیت نداشته، به این دسته از متقاضیان خودرویی تخصیص داده نشد. به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، به ۹۷ درصد از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد و فقط ۳ درصد باقیمانده اند.

 وی درباره تعیین تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند، اما بر خلاف رویه سامانه، با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، گفت همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم عرضه خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفت، در شهریور امسال حتما باز می‌شود و این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودرو‌هایی که عرضه می‌شود، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند. پس از آنکه به این دسته از متقاضیان، خودرو تخصیص داده شد، متقاضیانی که درخواست ویرایش خودرو دارند اقدام به ویرایش کنند. اما اولویت تخصیص با آن دسته از متقاضیانی است که خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است.

وی تاکید کرد پس از پایان تخصیص خودرو و ویرایش آن در شهریور، زمان بندی برای اجرای مرحله سوم فروش خودرو اعلام می‌شود. اکنون طبق زمان بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت نامی به ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تعهد معوقی ندارند.

ثبت نام از جاماندگان مرحله دوم در شهریور 1402

تیر 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، درباره تعیین‌تکلیف متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردند اما با گزینه «عدم تخصیص» مواجه شدند، اظهار داشت: ‌همان طور که قبلا هم اعلام شد، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در دور دوم عرضه‌ خودرویی به آنها تعلق نگرفت، ‌در شهریور 1402 حتما باز می‌شود و براین اساس این متقاضیان می‌توانند در آن مرحله از بین خودروهایی که عرضه می‌شود، خودروی خود را انتخاب و در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو اظهار داشت: در دور دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه به 97 درصد از متقاضیانی که برای خرید خودرو در این سامانه ثبت‌نام کردند، طبق نوبت‌‌بندی تعیین شده خودرو تعلق گرفت اما 3 درصد از متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌‌های سازنده خودرو و مدل‌های عرضه در سامانه یکپارچه برای شهریور مشخص است؟ اظهار داشت: نوع خودرو و شرکت‌های سازنده حاضر در آن عرضه، با لحاظ «ظرفیت جذب‌نشده خودروسازان» و همچنین «ارائه محصولات جدید»، در شهریور ماه برای آن 3 درصد باقیمانده (‌متقاضیان نوبت دوم‌ که خودرویی به آنها تخصیص داده نشد) خواهد بود که ‌در قالب «طرح جایگزین» امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم می‌شود.

به گفته تقدسی این 3 درصدی که با عدم تخصیص مواجه شده‌اند، خودروی خودر را از میان خودروهای پرتقاضا انتخاب کرد‌ه‌اند و از آنجا که تعداد تقاضا‌ها مطابق با ظرفیت خودروساز نبوده است، لذا در نوبت تحویل خودرو قرار نگرفتند. تقدسی درباره زمان برگزاری نوبت سوم عرضه یکپارچه خودرو بیان داشت: احتمالا نوبت سوم هم در شهریور برگزار می‌شود اما هنوز زمان و جزئیات برگزاری آن مشخص نیست.

زمان اجرای مرحله سوم فروش یکپارچه

تیر 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، اعلام کرد طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد؛ اما اینکه فرآیند مرحله سوم دقیقا چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و قطعا پس از اتمام مرحله دوم، برای مرحله سوم و اجرای آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت. احتمالا مرحله سوم تخصیص فروش خودرو شهریور ماه خواهد بود.

وی توضیح داد خودرو‌های عرضه‌شده در این مرحله به 3 درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم اختصاص دارند. به این گروه از متقاضیان در مرحله دوم سامانه جامع عرضه خودرو هیچ‌گونه خودرویی اختصاص داده نشده بود. متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده باید توجه داشته باشند که همچون دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) باید برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه 100 میلیون تومان اقدام کنند.

انصراف از مرحله دوم، شرط ثبت نام در مرحله سوم است

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، می‌گوید هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه برگزاری مرحله سوم عرضه خودرو نهایی نشده اما اگر متقاضیان قصد شرکت در مرحله سوم را دارند، باید ابتدا از مرحله دوم انصراف دهند. متقاضیان با مراجعه به پروفایل خود در سامانه یکپارچه فروش خودرو و انتخاب گزینه انصراف در حساب کاربری، می‌توانند انصراف خود را از این مرحله نهایی کنند.

وی در مورد برخی از اخبار درباره عرضه 4 خودروی جدید در مرحله سوم، تصریح کرد: صحبتی در مورد مرحله سوم نکردیم بلکه اعلام شد که طرح جایگزین در شهریورماه برگزار خواهد شد که خودروهای عرضه شده نیز در همان زمان اعلام می‌شوند.

تقدسی در خصوص اینکه با توجه به نوبت دهی برخی از خودروها در سال 1403، آیا مرحله سوم برگزار می‌شود یا خیر، گفت: مرحله سوم به احتمال زیاد برگزار می‌شود زیرا فقط تحویل برخی از خودروها به سال 1403 موکول شده و حتی برای سال 1402 نیز خودروسازان در برخی از محصولات خود ظرفیت خالی دارند اما مردم آنها را انتخاب نکردند. بنابراین نباید گفت ظرفیت خودروسازان تکمیل شده و دیگر نمی‌توان مرحله سوم را برگزار کرد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اضافه کرد: برخی از محصولات به دلیل اختلاف قیمتی که با بازار دارند پرتقاضا هستند به همین دلیل نیز تحویل آنها به سال 1403 موکول شده است.

وی گفت: 50 درصد از متقاضیان خرید خودروهای خودروسازان خصوصی در مرحله نخست انصراف دادند، بنابراین ظرفیتشان خالی ماند. برای مرحله دوم هم احتمال می‌دهیم که تعداد انصراف دهندگان قابل توجه باشد.

نامشخص بودن خودروهای مرحله سوم فروش یکپارچه

خرداد 1402: مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در خصوص طرح دوره سوم یکپارچه خودرو گفت: در حال حاضر تصمیم گیرنده اصلی وزارت صمت است و هنوز تصمیم نهایی در خصوص کدام خودرو سازی‌ها در طرح سوم مطرح نشده است.

تقدسی گفت: همچنین سامانه یکپارچه عرضه خودرو، شهریور 1402 برای متقاضیانی که در دور دوم خودرویی به آن‌ها تخصیص نیافته است، باز خواهد شد، تا دوباره نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در خصوص اینکه در طرح سوم خودرو‌های مانند p90، شاهین با موتور جدید tu5p سایپا و تارا آپشنال v4 حضور دارند یا خیر گفت: این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم و تا دوره سوم اعلام نشود نمی‌توان حضور خودرو ساز و محصولات را معرفی کرد.

source

توسط