به گزارش صنعت ماشین،

 در دوره جدید واردات خودرو به کشور، شرکت کوشا خودرو به عنوان وارد کننده محصولات برند کیا شناخته شد. همانطور که انتظار آن وجود داشت، این شرکت به سراغ واردات نسل جدید اپتیما هم رفته است. این خودرو که دیگر با نام K5 شناخته می‌شود، قرار است تا در آینده نزدیک وارد بازار ایران شود.

قیمت خام خودرو وارداتی کیا K5 کوشا خودرو اعلام شد +تصاویر و کاتالوگ

به گزارش چرخان؛ اما به تازگی، قیمت خام و ارزش گذاری خودرو کیا K5 کوشا خودرو توسط منابع گمرکی اعلام شده است. این خودرو قرار است تا با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی MPI وارد بازار ایران شود.

براساس اطلاعات دریافتی از منابع گمرکی، کیا K5 در دو تیپ برای ارزش گذاری، به گمرک معرفی شده است. هردو تیپ مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی MPI و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هستند. با این حال، شرکت کوشا خودرو فقط یک تیپ K5 را در وبسایت خود معرفی کرده است.

قیمت خام خودرو وارداتی کیا K5 کوشا خودرو اعلام شد +تصاویر و کاتالوگ

تیپ اول یا بیسیک، 17 هزار و 665 یورو ارزش گذاری شده و مبلغ 2 هزار و 210 یورو دیگر نیز برای کرایه حمل و نقل در نظر گرفته شده است. تعرفه واردات آن به کشور، 95 درصد است.

اما تیپ دوم یا فول، این خودرو 19 هزار و 500 یورو ارزش گذاری شده و مانند تیپ بیسیک، مبلغ 2 هزار و 210 یورو دیگر نیز برای کرایه حمل و نقل در نظر گرفته شده است. تعرفه واردات آن به کشور، 95 درصد است.

“هردو تیپ کیا K5، مونتاژ خود کشور کره جنوبی است”

مشخصات KIA K5 کوشا خودرو

همانطور که مستحضرید، کیا K5 یا همان نسل جدید کیا اپتیما با پیشرانه‌های مختلفی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. اما در ایران و بواسطه محدودیت‌های واردات، شرکت کوشا خودرو برنامه دارد تا نسخه مجهز به پیشرانه ضعیف‌تری را وارد بازار ایران کند.

قیمت خام خودرو وارداتی کیا K5 کوشا خودرو اعلام شد +تصاویر و کاتالوگ

کیا کی5 قرار است تا با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی MPI وارد بازار ایران شود. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (AT) توانایی تولید 150 اسب بخار، قدرت و 196 نیوتن متر، گشتاور را دارد. عملا نباید انتظار شتاب و کشش فوق‌العاده‌ای از کیا K5 داشت. ولی یکی از نکات مثبت آن، مصرف سوخت پایین است. طبق اعلام کوشا خودرو، مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

از مهم‌‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی کیا K5 وارداتی به بازار ایران، می‌توان به موارد ذیل، اشاره کرد:

    سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
    سیستم کروز کنترل
    ترمز پارک به صورت پدالی
    ترمزهای ABS و EBD
    فرمان کمکی برقی
    باز و بسته شدن آینه های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن و چراغ راهنما
    2 کیسه هوای ایمنی
    چراغ های روز
    سیستم تهویه مطبوع دستی
    سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
    رینگ های آلومینیومی
    مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب
    سنسورهای اطلاع رسانی از میزان باد تایرها (TPMS)
    تنظیم برقی صندلی راننده
    روکش پارچه ای صندلی ها
    سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
    و…

source

توسط