دارندگان ویزای H1B که با از دست دادن مجوزهای استخدام همسر مواجه هستند گزینه های دیگر را بررسی کنید
آزمون یوس

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، به هیچ وجه اولین هندی نیست که در صنعت فناوری… [+] موج ایجاد کرده است. این صنعت یک کارفرمای پیشرو برای کارگران خارجی ویزای H1B است که امروزه در حال آماده شدن برای تغییری هستند که ممکن است بر توانایی همسرانشان برای کار در ایالات متحده تأثیر بگذارد. عکس: AP

اخیراً، مقررات پیشنهادی که اسناد مجوز استخدام (EADs) را برای دارندگان ویزای H-4 خاتمه می دهد، به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید ارائه شد. این اولین مرحله ضروری در فرآیند رسمی ساختن قوانین است که در نهایت می تواند به خاتمه برنامه H-4 EAD منجر شود. اگر این اتفاق بیفتد، همسران دارندگان ویزای H1B، که بسیاری از آنها در انتظار واجد شرایط شدن برای گرین کارت در ایالات متحده هستند، ممکن است دیگر مجاز به کار نباشند. جسیکا کالینز، سخنگوی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) درباره این توسعه اظهار داشت: «USCIS به بررسی همه برنامه‌های ویزای مبتنی بر اشتغال ادامه می‌دهد. هیچ تصمیمی در مورد مقررات مربوط به صلاحیت استخدامی برخی از همسران H-4 تا زمانی که فرآیند قانون گذاری کامل نشود، نهایی نیست. با فرض اینکه قانون نهایی در نهایت اجرا شود، هنوز مشخص نیست که آیا H-4 EAD های موجود یا درخواست های I-765 در حال انتظار برای H-4 EAD لغو خواهند شد، اما با قضاوت بر اساس اظهارات عمومی رئیس جمهور و روحیه عمومی رهبری USCIS در این زمینه، به نظر می رسد که آنها این کار را انجام دهند.
نگرانی در میان دارندگان ویزای H1B
در چند روز گذشته، دارندگان ویزای H1B که همسرانشان ممکن است تحت تأثیر این تغییر قانون قرار گیرند، با من تماس گرفته اند و به دنبال مشاوره در مورد کارهایی که می توان انجام داد. به طور معمول، چنین افرادی در هند متولد شده اند، از نظر تنظیم وضعیت خود به اقامت دائم در گرین کارت عقب مانده هستند، اما به دلیل تاخیرهای طولانی پردازش احساس می کنند گیر افتاده اند. این افراد برای اینکه به جایی که اکنون هستند برسند، مجبور شدند با کارفرمایان خود کار کنند تا وزارت کار گواهینامه کار را تأیید کند تا به دارنده ویزای H1B پس از رسیدن به تاریخ اولویت او، شغل دائمی پیشنهاد شود. انجام این کار آسان نیست با حدود 6.5 میلیون آمریکایی بیکار به دنبال کار و با تاخیر در پردازش چیزی حدود 10 سال قبل از اینکه USCIS به کارگر خارجی اجازه دهد تا وضعیت خود را تنظیم کند تا شغلی را که کارفرما باز نگه داشته است بپذیرد. تا زمانی که کارگر تایید شود.
چیزهایی برای نگرانی
در همین حال، این مهاجران در حالی که زندگی آنها در هاله ای از ابهام است، چند چیز دارند که باید نگران آن باشند، یعنی:

* وضعیت دارنده اصلی ویزای H1B در حالی که منتظر است تاریخ اولویت خود را تبدیل کند تمام می شود
*همسر وی اکنون در شرف بیکار شدن است زیرا آن همسر حق کار در وضعیت H-4 را نخواهد داشت و
* خانواده از سفر می ترسند زیرا نمی خواهند خطر عدم امکان بازگشت به ایالات متحده را تهدید کنند. نکته کلیدی در اینجا تاریخ اولویت دارنده ویزای H1B و بولتن ویزای وزارت امور خارجه است.

کنگره سالانه سهمیه هایی را برای مهاجران به ایالات متحده تعیین می کند و این باعث ایجاد تعداد معوقی از… [+] دارندگان ویزای H1B هستند که به دنبال تنظیم وضعیت خود با اقامت دائم هستند. زمان پردازش فعلی در برخی موارد می تواند ده سال طول بکشد و از دست دادن ویزای کار همسر می تواند بر توانایی خانواده های ویزای H1B برای مقابله تأثیر منفی بگذارد.
گتی
هر سال، کنگره یک سهمیه جهانی برای تعداد مهاجرانی که اجازه ورود به ایالات متحده را می دهد، تعیین می کند. ویزا بولتن این اعداد را سیاه و سفید نشان می دهد. به عنوان مثال، هر بولتن با این جمله شروع می شود: “این بولتن در دسترس بودن شماره های مهاجر را در طول [نام ماه] خلاصه می کند.” این سهمیه ای است که دولت حاضر است برای آن ماه از سال پر کند. Quotas Upon Quotas یک سهمیه فرعی برای هر کشور و سهمیه های فرعی دیگری برای هر دسته از مهاجران تعیین می شود. به عنوان مثال، از مجموع یک میلیون مهاجر آمریکایی که در سال گذشته مجاز بود، حدود 70000 شغل به هند اختصاص یافت. سپس آن تخصیص استخدام توسط پنج دسته ترجیحی با عنوان EB-1 تا EB-5 تقسیم شد. این نشان می دهد که متقاضی در آن دسته شغلی از هند چقدر زود در ایالات متحده پذیرفته می شود. در مورد مقوله ترجیحی EB-3، جایی که بسیاری از کارکنان فناوری اطلاعات از هند و حتی چین و فیلیپین در آن یافت می شوند، عقب ماندگی چندین ساله است. در مورد هندی ها، حدود 10 سال طول می کشد. برای تحمل این انتظار طولانی، هم دارنده ویزای H1B و هم همسر تا کنون مجاز به کار در ایالات متحده بوده اند. اما، نکته این پیشرفت جدید این است که این می تواند به زودی تغییر کند زیرا همسر دیگر نمی تواند کار کند. The Canadian Gambit

ویزای کار یک ساله کانادا می تواند در را برای دارندگان ویزای H1B باز کند تا واجد شرایط بازگشت به ایالات متحده به عنوان دارندگان ویزای L-1 باشند و از این طریق این امکان را برای همسرانشان فراهم می کند تا مجوزهای کاری خود را دوباره به دست آورند و احتمالاً حتی کمک کنند. خانواده ویزای H1B زمان پردازش خود را به میزان قابل توجهی تسریع می کنند.
گتی
ممکن است یک راه حل کانادایی برای برخی از این مهاجران وجود داشته باشد. این امر مستلزم آن است که کارفرمای ایالات متحده دارنده ویزای H1B را برای کار به مدت یک سال به کانادا منتقل کند. بدیهی است که کارفرمای مهاجر باید یک دفتر وابسته در کانادا داشته باشد – که در کار فناوری اطلاعات بی سابقه نیست – یا حداقل برای افتتاح یک دفتر آماده باشد. در هر صورت، به مدت یک سال، مهاجر می‌توانست کارهای مشابه کاری را که در ایالات متحده انجام می‌داد، یا شاید حتی همان کار را از راه دور از کانادا انجام دهد، اما به عنوان یک کارگر غیرمهاجر کانادایی با ویزای کار کانادا. مهاجر حتی می تواند به عنوان بخشی از کار به ایالات متحده رفت و آمد کند. علاوه بر این، همسر می‌تواند برای آن سال یک مجوز بلافصل فوری برای کار در هر جایی در کانادا دریافت کند. از آنجایی که کانادا عمدتاً یک کشور انگلیسی زبان، قانون عرفی و یک کشور هم مرز است که بسیار شبیه به ایالات متحده است، انتقال نسبتاً بدون درد خواهد بود.
مفید این است که قوانین انتقال بین شرکتی در هر دو کشور مشابه است. علاوه بر این، استفاده از چنین استراتژی می تواند به طور قابل توجهی برای مهاجر از نظر پردازش مهاجر در ایالات متحده مفید باشد.
کارگران یا مدیران و مجریان متخصص
اگر مهاجر یک کارمند دانش تخصصی باشد، یعنی فردی که اطلاعات غیرمعمولی در مورد کاری که یک شرکت انجام می دهد یا نحوه انجام آن را دارد، پس از یک سال اقامت در کانادا، مهاجر می تواند به عنوان دارنده ویزای L-1B به ایالات متحده بازگردد و منتظر بماند. تاریخ اولویت او تا پنج سال در آن وضعیت. مزیت فوری این حرکت باز کردن فرصتی در ایالات متحده برای همسر برای دریافت یک سند مجوز اشتغال (EAD) است، اما این بار به عنوان دارنده ویزای L-2. مزیت دیگر این است که از آنجایی که متقاضی قبلاً دارای گواهینامه کار است، متقاضی می تواند به سرعت به عنوان کارگر اولویت EB-1C پردازش شود. این مرحله می تواند تا 8 سال زمان انتظار برای یک کارگر هندی را کاهش دهد.
اگر مهاجر یک مدیر یا مدیر اجرایی باشد، مزایای بیشتری خواهد داشت. این به این دلیل است که پس از یک سال کار در کانادا، مهاجر می تواند تحت ویزای انتقال گیرنده بین شرکتی L-1A به ایالات متحده بازگردد و بنابراین وضعیت ترجیحی خود را به رده اولویت اول EB-1C ارتقا دهد. علاوه بر این، در حالی که در انتظار رسیدگی به درخواست گرین کارت است، همسر باید یک سند مجوز اشتغال ایالات متحده را نیز دریافت کند، اما در این مورد مدت اقامت به عنوان کارگر L-1A به هفت سال افزایش می یابد.
خروج از الگوی برگزاری و حل مشکل

در حالی که این استراتژی کانادایی ممکن است برای همه افرادی که در الگوی هلدینگ مهاجرت ایالات متحده قفل شده اند کارساز نباشد، برای کسانی که کارمندان دانش تخصصی یا مدیران و مدیران اجرایی هستند، ممکن است از مشکلات مهاجرتی که با آن مواجه بوده اند، تسکین دهد. علاوه بر این، پس از یک سال کار در کانادا، این زوج می توانند واجد شرایط دریافت اقامت دائم در آنجا تحت کلاس تجربه کانادایی شوند. زمان پردازش تحت آن برنامه می تواند کمتر از یک سال باشد. این می تواند به عنوان طرح B برای زوج عمل کند. اتخاذ چنین اقداماتی برای کسانی که ترجیح می دهند اقدام کنند عاقلانه به نظر می رسد، به جای اینکه منتظر بمانند تا ببینند آیا ویزای H-4 EAD در شرف پایان است یا خیر.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Andy J. Semotiuk من یک وکیل مهاجرت ایالات متحده و کانادا هستم و به بیش از 10000 مشتری با مشکلات قانونی مختلف کمک کرده ام. من عضو کافه های نیویورک و کالیفرنیا در ایالات متحده و کافه های انتاریو و BC در کانادا هستم. من یک خبرنگار سابق سازمان ملل، یک نویسنده منتشر شده، یک سخنران حرفه ای و کار برای شرکت حقوقی Pace در تورنتو هستم.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

source

توسط