به گزارش “ورزش سه”، استقلال خوزستان پس از 10 هفته ناکامی و بدشانسی در کسب پیروزی که علی‌رغم نمایش هجومی چهار امتیاز کسب کرده بود، امروز انگیزه زیادی داشت تا تیم سپاهان را متوقف کند و حداقل یک امتیاز برای خروج از بحران بگیرد، اما با وجود شروع خوبی که در این دیدار داشتند، به گل نرسیدند ولی در سمت مقابل طلایی پوشان که پنج ملی‌پوش را روی نیمکت خود داشتند، با دو گل آریا یوسفی نیمه نخست را برنده پشت سر گذاشتند.

در نیمه دوم استقلال خوزستان با نمایش شایسته و سراسر هجومی توانست یکی از گل‌های خورده را توسط حسن شوشتری و پنالتی این بازیکن سابق سپاهان جبران کند و پس از آن هم به حملات خود ادامه بدهد، اما در نهایت طلایی پوشان روی یک نفوذ سریع و ضربه تمام کننده شهریار مغانلو در لحظات پایانی برتری خود را قطعی کردند تا 18 امتیازی شوند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب‌آهن، در جایگاه دوم جدول قرار بگیرند و به سه امتیازی استقلال برسند.


تقویم




هفته یازدهم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 1402/09/02 ؛ ساعت 16:45
ورزشگاه: غدیر اهواز / تماشاگر: 2 هزار نفر
سوتداور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: علیرضا مرادی و سعید زیبا؛ داور چهارم: فرهاد امینی/ ناظر داوری: نادر جعفری.


استقلال خوزستان




استقلال خوزستان
حسن پورحمیدی | علیرضا خوشکفا | عبدالعظیم گوک | حسین ساکی | احمدرضا جلالی (’46- محمد طیبی) | محمود مطلق‌زاده | حسن شوشتری | ابوالفضل کوهی (’46- محمدحسین باصری) | متین کریم‌زاده (’46- بهروز بارانی) | امیر محمد محکم‌کار (’69- علیرضا کاظمی)  | جواد آقایی‌پور (’88- ابوالفضل طاهرنژاد)
سرمربی: سید سیروس پورموسوی


سپاهان




سپاهان اصفهان
میرزازاد | سیاوش یزدانی | هادی محمدی (’46- محمد دانشگر) | آریا یوسفی | میلاد زکی‌پور (’85- رامین رضاییان) | محمد قربانی | برایان دابو (’79- محمدجواد حسین‌نژاد) | سید محمد کریمی | فرشاد احمدزاده (’79- کاوه رضایی) | احسان پهلوان (’61- رضا اسدی) | شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس


توپ گل




شرح گل ها:

استقلال خوزستان صفر – سپاهان 1 (دقیقه 13: آریا یوسفی): کرنر به دست آمده برای سپاهان در سمت راست زمین را فرشاد احمدزاده کوتاه کار کرد و به آریا یوسفی پاس داد که شوت بیرون پای دیدنی او به گوشه دروازه استقلال خوزستان رفت و تبدیل به گل شد.

استقلال خوزستان صفر – سپاهان 2 (دقیقه 32: آریا یوسفی): پاس بلند تماشایی محمد کریمی از میانه زمین به پشت مدافعان استقلال خوزستان را آریا یوسفی با فرار سریع گرفت و در موقعیت تک به تک با شوت زمینی دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند.

استقلال خوزستان 1 – سپاهان 2 (دقیقه 84: حسن شوشتری): در شرایطی که نیما میرزازاد به سمت راست دروازه شیرجه رفته بود، حسن شوشتری با شوت محکم به جهت مخالف گلزنی کرد.

استقلال خوزستان 1 – سپاهان 3 (دقیقه 8+90: شهریار مغانلو): در حالی که بازیکنان استقلال خوزستان به دنبال زدن گل تساوی بودند، شاگردان مورایس روی یک ضدحمله سریع از سمت راست زمین و پاس در عمق رضا اسدی صاحب فرصت شدند که سرتوپ و شوت پای راست زمینی شهریار مغانلو با دفع ناقص حسن پورحمیدی تبدیل به گل شد.


کارت زرد




اخطار :

سپاهان:هادی محمدی (’18) و محمد قربانی (’56) و برایان دابو (’75) و علی احمدی (’89)

استقلال خوزستان: احمدرضا جلالی (’25) حسن شوشتری (’39) 


کرنومتر




دقایق حساس:

دقیقه 2: نزدیک بود در شروع بازی دروازه سپاهان باز شود که حمله جدی استقلال خوزستان ثمری نداشت و دو شوت پیاپی بازیکنان این تیم پس از تکل مدافعان تیم اصفهانی به کرنر رفت.
دقیقه 2: ارسال خطرناک و زمینی بازیکنان استقلال خوزستان از جناح چپ به مقابل دروازه سپاهان را میرزازاد و در ادامه مدافعان این تیم سراسیمه دفع کردند.

دقیقه 6: فرار آریا یوسفی از سمت راست زمین و پاس کات بک او پس از ضربه بغل پای مغانلو از بالای دروازه استقلال خوزستان رد شد.
دقیقه 10: پاس عالی میلاد زکی پور به پشت مدافعان استقلال خوزستان را مغانلو با پاس در عمق به آریا یوسفی رساند که شوت زمینی این بازیکن با واکنش عالی حسن پورحمیدی دفع شد.

دقیقه 12: شوت پای راست میلاد زکی‌پور از پشت محوطه جریمه پس از دخالت مدافع استقلال خوزستان به کرنر رفت.
دقیقه 35: ارسال خطرناک شوشتری از روی ضربه ایستگاهی به مقابل تیرک اول را مدافعان سپاهان به کرنر فرستادند.

دقیقه 36: شوت مطلق‌زاده در شلوغی محوطه جریمه سپاهان پس از برخورد به مدافعان حریف دفع شد.

1957708

دقیقه 46: جواد آقایی‌پور در شروع نیمه دوم دروازه سپاهان را با ضربه چیپ باز کرد که کمک داور اول آفساید مهاجم استقلال خوزستان را گرفت.
دقیقه 47: شوت باصری از پشت محوطه جریمه در دستان میرزازاد قرار گرفت.

دقیقه 54: ارسال محکم‌کار از جناح چپ را باصری نتوانست استفاده کند و توپ از کنار تیرک دروازه سپاهان رد شد.
دقیقه 59: ارسال بلند شوشتری و ضربه سر بارانی از کنار تیرک عمودی دروازه سپاهان رد شد.

دقیقه 72: استقلال خوزستان بدشانس بود که حملات پرشمارش تبدیل به گل نشد و این بار شوت آقایی پور در آستانه ورود به دروازه سپاهان از روی خط برگشت داده شد.
دقیقه 73: حرکت در عرض حسن شوشتری و شوت تماشایی این بازیکن از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع سپاهان به کرنر رفت.

دقیقه 74: ارسال خطرناک بارانی از جناح چپ و ضربه سر جواد آقایی‌پور با اختلاف کم از کنار دروازه سپاهان رد شد.
دقیقه 80: حسین ساکی پس از نفوذ سریع از سمت راست زمین در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد که بیژن حیدری با قاطعیت پنالتی اعلام نکرد و بازی را ادامه داد و در ادامه شوت هافبک آبی‌ها در برخورد با دانشگر تغییر جهت داد و به تیرک افقی اصابت کرد، اما حملات شاگردان پورموسوی ادامه داشت و این بار بهروز بارانی پس از سر توپ به محمدجواد حسین‌نژاد سرنگون شد تا داور این بار نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 2+90: فرصت عالی گلزنی برای استقلال خوزستان با حرکت از سمت چپ محوطه جریمه به وجود آمد که شوت به مقابل دروازه خالی سپاهان را باصری نتوانست تبدیل به گل کند و ضربه‌اش در آستانه ورود به دروازه دفع شد.


بولت پرسپولیس




در حاشیه
* با وجود اینکه تماشای این بازی رایگان اعلام شده، اما استقبال خوبی از سوی هواداران اهوازی نشده است.

1957704

* قبل از شروع مسابقه کادر فنی دو تیم برخورد صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند.
* نام عیسی آل‌کثیر در فهرست نفرات سپاهان دیده نمی‌شود.
* ژوزه مورایس نام هیچ‌کدام از ملی پوشان را در بازگشت از ازبکستان در ترکیب اولیه قرار نداده و سید پیام نیازمند، محمد دانشگر، رامین رضاییان، محمدجواد حسین‌نژاد و رضا اسدی دور از جمع نفرات اصلی هستند.

1957714

* استقلال خوزستان نیمه دوم را با 3 تغییر و سپاهان با یک تغییر و حضور دانشگر به جای محمدی آغاز کرد.
* بازیکنان استقلال خوزستان در دقیقه 72 اعتقاد به هند پنالتی سیاوش یزدانی داشتند.
* هواداران استقلال خوزستان به زمین افتادن میرزازاد در زمان حملات این تیم معترض شدند.
* بداوی، مربی استقلال خوزستان پس از گل اول این تیم به سپاهان بخاطر درگیری در کنار زمین کارت زرد گرفت.
* هواداران استقلال خوزستان پس از گلزنی تیمشان با هیجان بیشتری به تشویق پرداختند.
* ژوزه مورایس در لحظات پایانی مسابقه با کادر فنی حریف درگیری پیدا کرد و با ناراحتی به سمت رختکن تیمش رفت.


بهترین بازیکن
آریا یوسفی که در شروع مسابقه به جای رامین رضاییان در پست دفاع راست قرار گرفته بود، نمایش درخشانی ارائه کرد و پس از نفوذهای پیاپی دو گل به ثمر رساند تا نقش کلیدی در برد تیمش داشته باشد و بهترین بازیکن لقب بگیرد.

اتفاق ویژه
نمایش شایسته استقلال خوزستان باز هم امتیاز نداشت و در سمت مقابل سپاهان در غیاب پنج بازیکن ملی پوش و سه ستاره دیگر روی نیمکت، توانست بازی همیشگی و سراسر هجومی خود را داشته باشد و سه امتیاز مهم برای کم کردن فاصله با مدعیان و رسیدن به سه امتیازی استقلال صدرنشین به دست بیاورد.

source

توسط