با توجه به رشد سریع تکنولوژیکی، امروزه همه مشاغل و افراد به دنبال استفاده از فناوری های جدید و ورود به دنیای آنلاین هستند. بهترین راه برای گسترش کسب و کار در اینترنت، داشتن یک سایت وردپرسی است. در حال حاضر بیش از 40 درصد وب سایت های موجود در اینترنت از این سیستم استفاده می کنند. هنگامی که تصمیم گرفتید وب سایت خود را با سیستم وردپرس بالا بیاورید، باید به دنبال انتخاب هاست مناسب برای آن باشید. این کار ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد؛ اما چند فاکتور حیاتی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس کمک کند. برای دانستن این نکات با ما همراه باشید.

هاست وردپرس چیست؟

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

قبل از انتخاب هاست مناسب برای وردپرس ، بهتر است نگاهی به تعریف اصلی هاست یا همان میزبانی وب بیندازیم. خرید هاست به معنی خرید یک فضای آنلاین برای بارگذاری وب سایت شما در اینترنت است. امروزه شرکت های مختلفی وجود دارند که هاست های متنوعی در اختیار کاربران می گذارند؛ یکی از آن ها هاست وردپرس است. همان طور که از نام این نوع میزبانی مشخص است، به صورت اختصاصی برای اجرای وب سایت های وردپرسی طراحی شده و یک برنامه میزبانی قوی برای بهینه کردن وب سایت وردپرسی شما است.

به طور کلی، نصب قالب وردپرس بر روی هاست مخصوص بسیار راحت است و شما را از فرایند های زمان بر و پیچیده نجات می دهد. همچنین مزایای دیگری هم دارد؛ مانند به ‌روزرسانی ‌های خودکار، پشتیبانی کاربران، مقیاس ‌پذیری و… . بنابراین، می تواند مناسب ترین گزینه برای وب سایت شما باشد.

انتخاب هاست مناسب برای وردپرس

انتخاب هاست

هرچند هاست وردپرس بهترین انتخاب برای سایت هایی است که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، اما به این معنی نیست که نمی توانید از برنامه های میزبانی دیگر برای آپلود وب سایت خود استفاده کنید.

به طور کلی، عوامل تعیین کننده  در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس به شرح زیر است:

عملکرد و کارایی بالا بسیار مهم است. تصور کنید ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر شده است، اما هاست انتخابی شما عملکرد خوبی در پاسخگویی به بازدید کنندگان ندارد. این مشکل می تواند کاربران را ناامید کند و تمام زحمات شما را هدر دهد. علاوه بر این ها، سرعت انتقال اطلاعات هم بسیار اهمیت دارد و در اجرا و عملکرد سایت شما تاثیر گذار است.

مقیاس پذیری عامل دیگری است که هنگام انتخاب هاست مناسب برای وردپرس باید به آن توجه کنید. اگر برنامه میزبانی شما نتواند با ترافیک غیر منتظره و بالا کنار بیاید، به احتمال زیاد وب سایت شما از کار می افتد. به همین دلیل بهتر است برنامه میزبانی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد سرور های خود را به صورت دستی هم مقیاس بندی کنید.

Uptime بودن یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که باید هنگام انتخاب هاست مناسب برای وردپرس در نظر گرفته شود. اگر وب سایت شما مرتبا از کار بیفتد، نه تنها بازدید کنندگان فعلی نمی توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، بلکه ممکن است شانس ورود مشتریان جدید را هم از دست بدهید. این گونه خرابی ها می تواند بسیار آزار دهنده باشد. این مشکل، نه تنها مشتریان را از سایت ناامید می کند، بلکه می تواند بر رتبه بندی گوگل شما نیز تاثیر بگذارد. Downtimes یا زمان های خرابی، برای هر صاحب وب سایتی می تواند یک کابوس باشد. بنابراین هاستی را انتخاب کنید که حداقل 99.9% Uptime بودن را تضمین کند.

Uptime

در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس به قابلیت ذخیره سازی دقت کنید. این قابلیت به شما کمک می کند زمان بارگذاری سایت خود را به حداقل برسانید. هنگامی که کاربر از یک صفحه سایت شما بازدید می کند، برخی از عناصر صفحه در سیستم او ذخیره می شود و در مراجعه بعدی، آن عناصر سریع تر بارگذاری می شوند. مسلما هرچه زمان بارگذاری وب سایت شما کمتر باشد، بازدید کنندگان بیشتری را به خود جذب می کند. صاحب هیچ وب سایتی نمی خواهد با بارگذاری کند صفحات، مشتریان خود را از دست بدهد. این روز ها سرعت لود سایت اهمیت بسیاری دارد و یک عنصر مهم برای سئوی سایت است. برخی از ارائه دهندگان هاست برای ارتقای سرعت بارگذاری، cache plugin را به بدنه وردپرس اضافه می کنند یا خدمات CDN را در اختیار شما قرار می دهند.

همان طور که می دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که توسط زبان برنامه نویسی قدرتمند PHP پشتیبانی می‌شود و از یک پایگاه داده برای ذخیره محتوا و اطلاعات وب سایت استفاده می کند.

این یعنی وردپرس نیاز به میزبانی یا هاستی دارد که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • نسخه PHP آن 5.7 یا بالاتر باشد
  • نسخه MySQL آن 5.6 یا بالاتر باشد

آخرین فاکتور در انتخاب هاست مناسب برای وردپرس ، خدمات پشتیبان گیری یا همان Backup است. تقریبا همه ارائه دهندگان میزبانی وردپرس به صورت خودکار از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می کنند و آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. اگرچه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده هاستینگ امنیت وب سایت شما را تضمین می کنند، اما حتی امن ترین شرکت ها هم ممکن است در برابر حملات سایبری، آسیب پذیر باشند. به همین دلیل، سعی کنید همیشه بهترین ارائه دهنده هاست را در انتخاب کنید که یک سرویس پشتیبان گیری رایگان، خودکار و ایمن داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که گفته شد هنگام انتخاب هاست مناسب برای وردپرس، باید موارد زیادی از جمله سرعت، امنیت، پشتیبانی، مقیاس پذیری و… را در نظر بگیرید. مسلما نیاز و انتظار شما از یک ارائه دهنده هاستینگ، باتوجه به نوع کسب و کارتان متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، هاست انتخاب شده باید تمام ویژگی های لازم برای اجرای روان و کارآمد وب سایت شما را داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب یک هاست مناسب، همیشه به دنبال شرکتی باشید که تمام نیاز های کاری شما را برآورده و امنیت وب سایت شما را تضمین کند.

source

توسط mohtavaclick