تولید محتوا

گوگل این هفته به‌منظور آشنایی بیشتر با اندروید ۱۵، اولین پیش‌نمایش این سیستم‌عامل را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. جدیدترین سیستم‌عامل مانتین‌ویویی‌ها قصد دارد هماهنگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های اندرویدی را به بالا‌ترین حد برساند و کاربران را هنگام خرید گوشی وادار کند تا به‌جای گوشی آیفون، گوشی‌های اندرویدی را انتخاب کنند.

یکی از شرکت‌هایی که انتظار زیادی از آن برای انتشار اندروید ۱۵ می‌رود، شیائومی است. انواع گوشی شیائومی در زمینه‌‌های نرم‌افزاری همواره مورد انتقاد بوده‌اند و کاربران از غول فناوری چینی انتظار دارند تا در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سریع‌تر و بهتر عمل کند.

بیشتر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی به‌خاطر قیمت مناسب و امکانات سخت‌افزاری خود در لیست بهترین گوشی های میان رده و بهترین گوشی های اقتصادی قرار می‌گیرند؛ اما معمولاً در زمینه‌ی نرم‌افزاری در مقابل رقبای خود عاجزند.

عکاسی با گوشی شیائومی می ۱۱ لایت

شیائومی با کنار گذاشتن رابط‌ کاربری MIUI و معرفی HyperOS تصمیم گرفته است تا در زمینه‌ی نرم‌افزاری نیز رقابت هیجان‌انگیزی را با شرکت‌های دیگر رقم بزند. از طرفی، چینی‌ها در مراسم رونمایی از شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو اعلام کردند که این گوشی‌ها چهار نسخه‌ی اندروید دریافت خواهند کرد تا نشان دهند که پشتیبانی نرم‌افزاری برایشان اهمیت دارد.

امسال نیز مانند سالیان گذشته چرخه‌ی به‌روزرسانی برخی از گوشی‌های شیائومی به اتمام می‌رسد و این گوشی‌ها به‌تدریج از رده خارج خواهند شد.

لیست گوشی‌‌های شیائومی که اندروید ۱۵ را دریافت نمی‌‌کنند

متأسفانه سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های شیائومی برخلاف انواع گوشی سامسونگ چندان مشخص نیست؛ در واقع معیار به‌روزرسانی‌های شیائومی، بر انتشار رابط‌ کاربری اختصاصی این شرکت استوار است و نه نسخه‌ی اندروید.

غول فناوری چینی گاهی اوقات رابط کاربری خود را با جدیدترین قابلیت‌های آخرین نسخه‌‌ی اندروید به‌روز می‌کند اما لزوماً آخرین نسخه‌ی اندروید را دراختیار کاربرانش قرار نمی‌دهد.

با‌ توجه‌ به مطالب گفته‌شده، فهرست گوشی‌های شیائومی که احتمالاً اندروید ۱۵ را دریافت نمی‌کنند، شامل موارد زیر است:

توجه کنید که فهرست بالا فعلاً رسمی نیست و امکان تغییر در آن وجود دارد و ممکن است برخی از گوشی‌های یادشده به اندروید ۱۵ مجهز شوند.

اندروید ۱۵ در اواخر تابستان یا اوایل پاییز ۱۴۰۳ به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد و جدیدترین مدل‌های گوشی پیکسل اولین دریافت‌کنندگان آن خواهند بود.

مقاله‌های مرتبط

از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵ می‌توان به بهینه‌سازی اعلان‌ها، افزایش امنیت، بهبود شارژدهی، تمرکز بر پلتفرم سلامتی، بازخورد‌های هپتیک جدید و نمایش نسبت HDR به SDR اشاره کرد.

source

توسط mohtavaclick