بازی پرسپولیس و گل گهر در شروع دوباره لیگ برتر و هفته بیست و دوم در سال ۱۴۰۳ اهمیتی فراتر از همیشه داشت. گل گهر از بدو ورود به سطح اول فوتبال ایران با توجه به امکانات وسیع و بنیه مالی خوب، تیمی مدعی ساخته که طی این سال‌ها همواره جز تیم‌های بالای جدول و رقابتش با تیم‌های مدعی قهرمانی همیشه جذاب و حساس بوده است. اما با توجه به حضور امیر قلعه نویی و ستاره‌های سابق استقلال در سیرجان بازی گل گهر همیشه برابر پرسپولیس رنگ و بوی دیگری داشته و تداعی گر خاطرات دربی برای علاقه علاقمندان به فوتبال بوده است. تقابل این همه ستاره درون زمین خود نیز خاطرات زیادی را ساخته که در آستانه هر بازی تکرار می‌شود.

این فصل دلیل دیگری هم برای اهمیت بازی برگشت دو تیم وجود داشت. گل گهر با مربی یونانی از شروع فصل روندی صعودی داشت و همواره جز ۴ تیم بالای جدول بود. با اوج گیری تراکتور و نوسان در نتایج سپاهان جایگاه گل گهر هم تغییر می‌کرد اما هرگز از جمع شش تیم بالای جدول خارج نشد. وقتی در شروع دوباره لیگ در سال جدید استقلال در تهران مقابل مس متوقف شد، حساسیت بازی دیگر قطب بزرگ تهرانی مقابل نماینده استان کرمان چند برابر شد. استقلال در صدر جدول ۳ امتیاز فاصله با پرسپولیس داشت و بعد این مساوی، پرسپولیس می‌توانست به شرط پیروزی مقابل گل گهر اختلاف خود در صدر را به یک امتیاز برساند.

بازی رفت در هفته هفتم یکشنبه ۱۶ مهر در ورزشگاه آزادی با تک گل شهاب زاهدی به سود پرسپولیس تمام شد. آن مسابقه جنجال‌های زیادی داشت؛ از جمله پاسی که ممی زاده داد و ضربه تی ورده که به شهادت علیرضا بیرانوند و تصاویر تلویزیونی، توپ از خط دروازه رد شد اما داور آن را ندید تا یک جنجال بزرگ بعد از بازی شکل بگیرد!

و در بازی برگشت چشم همه به این مسابقه بود که این بار نه تی ورده در زمین بود و نه ممی زاده، دیگر خبری از علیرضا بیرانوند هم نبود و شهاب زاهدی هم که به کلی از ایران رفته! با این وجود باز هم دیدار پرسپولیس و گل گهر با همان نتیجه به سود تیم سرخپوش به پایان رسید.

source
تولید محتوا

توسط mohtavaclick