تولید محتوا

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در کنفرانس مالی جدید این شرکت به پرونده‌ی شکایت وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اشاره کرد و آن را «نابه‌جا» خواند.

مدیرعامل اپل به CNBC گفت که این شرکت با پرونده‌ی وزارت دادگستری آمریکا مبارزه می‌کند. کوک اشاره کرد که نمی‌خواهد دعوای حقوقی به یک «حواس‌پرتی» برای اپل تبدیل شود.

به‌ باور وزارت دادگستری آمریکا، اپل با ایجاد محدودیت برای کاربران خود هنگام مهاجرت به سایر پلتفرم‌ها، محدود‌کردن گوشی آیفون به اپلیکیشن‌ها و خدمات خود، انحصار iMessage برای دستگاه‌های اپل، محدودیت استفاده از کیف پول‌ دیجیتال متفرقه و جلوگیری از سازگاری اپل واچ با محصولات غیر اپل، رفتار ضدرقابتی انجام داده است.

غول فناوری آمریکایی در دفاع از خود پیش‌تر گفته بود که شکایت یادشده «موجودیت اپل را تهدید می‌کند و به اصول شرکت لطمه می‌زند.» به‌ادعای اپل، این شکایت با اجازه‌دادن به دولت‌ها برای تعیین چگونگی خلق فناوری، «سنتی خطرناک» ایجاد می‌کند.

اپل در اروپا بارگیری جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) را از طریق فروشگاه‌های نرم‌افزاری غیر از اپ استور فراهم کرده است. اگر وزارت دادگستری آمریکا پیروز شود احتمالاً اپل این اقدامات را برای بازار آمریکا نیز اجرا خواهد کرد.

source

توسط mohtavaclick