آمپول ملیتاید برای لاغری ، با نام ژنریک لیراگلوتاید، همراه با ورزش مورد تایید پزشک ، تغییر رفتار و برنامه رژیم غذایی کم کالری برای کمک به کاهش وزن استفاده می شود . این دارو برای بعضی افراد دارای اضافه وزن، مانند افرادی که چاق هستند یا مشکلات پزشکی مرتبط با وزن دارند، استفاده می شود. کاهش وزن و حفظ آن می تواند بسیاری از خطرات سلامتی ناشی از چاقی ، از جمله بیماری قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا ، و عمر کوتاه تر را کاهش دهد. لیراگلوتید شبیه یک هورمون طبیعی در بدن شما (اینکرتین) است. با کنترل اشتهای شما کار می کند.

نحوه استفاده از آمپول ملیتاید برای لاغری :

قبل از شروع استفاده از ملیتاید راهنمای دارو و بروشور دستورالعمل استفاده را که توسط داروساز ارائه شده است، بخوانید . تمام دستورالعمل های آماده سازی و استفاده را بیاموزید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

این دارو را معمولاً یک بار در روز طبق دستور پزشک زیر پوست در ناحیه ران، شکم یا بازو تزریق کنید. پزشک ابتدا درمان شما را با دوز کم شروع می کند تا خطر عوارض جانبی معده / شکمی را کاهش دهد و به تدریج دوز مصرفی را افزایش دهد. اگر بیش از 3 روز از آخرین دوز ملیتاید گذشته است، از پزشک خود بپرسید که آیا باید دارو را با دوز پایین مجدداً شروع کنید تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید.

قبل از استفاده از آمپول ملیتاید برای لاغری ، این محصول را به صورت چشمی از نظر وجود ذرات یا تغییر رنگ بررسی کنید. اگر هرکدام از آنها وجود دارد، از مایع استفاده نکنید. قبل از تزریق هر دوز، محل تزریق را با الکل تمیز کنید. هر بار محل تزریق را تغییر دهید تا آسیب زیر پوست کاهش یابد .

از این دارو به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، هر روز در ساعت معینی از آن استفاده کنید. برنامه غذایی و برنامه ورزشی که پزشک توصیه کرده است را به دقت دنبال کنید.
قلم خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید، حتی اگر سوزن آن عوض شده باشد. شما ممکن است به افراد دیگر یک عفونت جدی بدهید یا از آنها عفونت جدی بگیرید. نحوه نگهداری و دور انداختن ایمن لوازم پزشکی را بیاموزید.

عوارض آمپول ملیتاید

تهوع ، استفراغ ، ناراحتی معده ، اسهال ، گاز، سوزش سر دل یا یبوست ممکن است پس از مصرف آمپول ملیتاید برای لاغری رخ دهد. تهوع معمولاً با ادامه استفاده از لیراگلوتاید کاهش می یابد. اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید .

به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل تجویز شده است که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

استفراغ/ اسهال که متوقف نمی شود ممکن است منجر به کم آبی بدن شود . در صورت مشاهده علائم کم آبی بدن، مانند خشکی غیرمعمول دهان / تشنگی یا سرگیجه / سبکی سر ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید .

در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، از جمله: علائم مشکلات کلیوی (مانند تغییر در مقدار ادرار)، زردی چشم / پوست ، ضربان قلب سریع، تغییرات روانی/خلقتی (مانند افسردگی ، افکار خودکشی). علائم قند خون پایین ( تعریق ناگهانی ، لرزش، ضربان قلب سریع، گرسنگی ، تاری دید ، سرگیجه، یا سوزن سوزن شدن دست ها/پاها).

اگر عوارض جانبی بسیار جدی دارید، از جمله: علائم لوزالمعده یا بیماری کیسه صفرا (مانند تهوع/استفراغی که متوقف نمی شود، درد شدید معده / شکم ) فوراً به پزشک کمک کنید .

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی ، از جمله: بثورات پوستی ، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی ، فوراً به پزشک کمک کنید .

این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه اثرات دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

هشدارها

مشخص شده است که این دارو باعث ایجاد نوع خاصی از تومور تیروئید (تومورهای سلول C تیروئید) در موش‌ها و موش‌های صحرایی می‌شود. مشخص نیست که آیا این دارو می تواند تومورهای مشابهی را در انسان ایجاد کند یا خیر. با پزشک خود در مورد مزایا و خطرات درمان با این دارو صحبت کنید. این دارو نباید توسط افراد دارای سابقه شخصی/خانوادگی نوع خاصی از سرطان ( کارسینوم مدولاری تیروئید ) یا افراد مبتلا به یک بیماری ارثی خاص (سندرم نئوپلازی چندگانه غدد درون ریز نوع 2 یا MEN 2) استفاده شود. در حین استفاده از این دارو، اگر متوجه علائم یا نشانه‌های تومور تیروئید، از جمله رشد غیرمعمول یا توده در گردن، مشکل در بلع، تنگی نفس، گرفتگی صدا یا گرفتگی صدای غیرعادی/طولانی مدت شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

موارد احتیاط

قبل از استفاده از آمپول ملیتاید برای لاغری ، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا اگر آلرژی دیگری دارید . این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو ، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به ویژه در موارد: بیماری کلیوی ، بیماری پانکراس ( پانکراتیت )، بیماری کیسه صفرا ، اختلالات روانی/ خلقی (مانند افسردگی ، افکار خودکشی )، برخی اختلالات معده /روده. ( گاستروپازیس ، مشکلات هضم غذا).

قبل از انجام عمل جراحی، در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی ، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید.

اگر دیابت دارید ، آمپول ملیتاید برای لاغری ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد . قند خون خود را به طور منظم طبق دستور بررسی کنید و نتایج را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر علائم قند خون پایین را دارید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید (به بخش عوارض جانبی مراجعه کنید). ممکن است پزشک شما نیاز به تنظیم دارو(های) دیابت، برنامه ورزشی یا رژیم غذایی شما داشته باشد.

این دارو در دوران بارداری نباید مصرف شود. ممکن است به نوزاد متولد نشده آسیب برساند. اگر باردار شدید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود یا خیر . قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید .

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. این سند شامل تمام تداخلات دارویی ممکن نیست. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید . هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید، متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: داروهای دیابت (مانند انسولین ، سولفونیل اوره ها از جمله گلیبورید ).

آمپول ملیتاید برای لاغری را با هیچ محصول دیگری که حاوی لیراگلوتید یا سایر داروهای مشابه این دارو اما برای دیابت استفاده می شود (مانند اگزناتید ، دولاگلوتاید) استفاده نکنید .

مصرف بیش از حد

اگر فردی بیش از حد مصرف کرده است و علائم جدی مانند غش کردن یا مشکل تنفسی دارد ، با اورژانس تماس بگیرید. علائم مصرف بیش از حد ممکن است شامل موارد زیر باشد: تهوع / استفراغ شدید .

شرایط نگهداری
قلم ملیتاید را در يخچال و در دماي 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
از يخ‌زدن قلم حاوی دارو جلوگيري کرده و در صورتي كه ملیتاید يخ زده باشد، از آن استفاده نکنید.
در صورتی که از دارو استفاده نمی‌کنید، درپوش قلم را روی آن قرار دهید.
لازم است ملیتاید در برابر تماس مستقیم با نور خورشید و یا گرمای زیاد حفاظت شود.
بعد از هر بار تزریق، سوزن را از قلم جدا کنید و آن را با احتیاط دور بیندازید و قلم ملیتاید را بدون سوزن نگهداری کنید. این کار باعث کاهش خطر آلودگی، عفونت و نشتی از قلم و در نتیجه اطمینان یافتن از دقت دوز ملیتاید می‌شود.
آمپول ملیتاید برای لاغری

داروخانه شبانه روزی آنلاین امید
مشاهده محصول در سایت تولید کننده

source

توسط mohtavaclick