در دنیای امروز محتوا حرف اول را می‌ زند، هرگاه وارد سایت های اینترنتی می شوید محتوا های زیادی در موضوع های متنوع خواهید دید. مقالات برای هر برندی که صاحب وب سایت است مانند ستون های یک ارتباط موثر است. اگر شما صاحبکار باتجربه یا یک وبلاگ نویس با شوق و ذوق هستید، دانستن پیچ و خم های نحوه تعیین قیمت تولید محتوا برای دستیابی به تصمیمی آگاهانه ضروری است. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق تر بر تعرفه و قیمت نوشتن مقاله و عواملی که بر آن تاثیر گذار هست بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت محتوا

قیمت نوشتن مقاله

قیمت نگارش یک محتوا به عوامل متعددی بستگی دارد، شما چه در نقش کارفرما باشید یا حتی نویسنده دانستن این نکته برای شما بسیار ضروری است.

  • تجربه و تخصص نویسنده: نویسندگانی که سابقه‌ درخشان و دانش تخصصی عمیق تری در این باره دارند دستمزد بیشتری نسبت به یک شخص تازه کار دریافت می کنند و قیمت نوشتن مقاله ای که آن ها بنویسند بالا تر است. چرا تجربه و تخصص نویسنده اهمیت دارد؟ پاسخ این سوال عوامل متعددی را در برمی‌گیرد، دانش، توانایی نگارش، تحقیق، خلاقیت و مدیریت زمان از جمله این موارد هستند. نویسنده باسابقه و پرتجربه این ویژگی ها را به حد اعلا می رساند و به همین دلیل دستمزد بالایی خواهد داشت. انتخاب نویسنده باتجربه یک نوع سرمایه گذاری پرسود در کسب و کارتان خواهد بود.
  • طول مقاله: مقالات با تعداد کلمات بیشتر یا همان طول بیشتر معمولا زمان و تلاش زیادی برای تحقیق و جست و جو، نگارش و ویرایش خواهند برد. مقالات طولانی ‌تر به طور معمول به زمان و تلاش بیشتری برای تحقیق، نگارش و ویرایش نیاز دارند و به همین دلیل قیمت نوشتن مقاله بلند بیشتر است.
  • پیچیدگی موضوع: مقالات با موضوعات پیچیده یا تخصصی نیازمند تحقیقات عمیق تر و دانش خاص است. همین مسئله منجر به بالا بردن دستمزد نویسنده می‌شود. چرا با پیچیدگی موضوع قیمت کار بالا تر می‌ رود؟ علت آن تا حدودی واضح است این طور تحقیقات نیازمند دانش عمیق و تخصصی است و پژوهشگر بایستی زمانی را صرف جست و جو و پژوهش کند. از نظر نگارش نیز این طور تحقیقات پیچیدگی خاصی خواهند داشت و نحوه نوشتن آن نیز چالش های خاص خودش را به همراه دارد.
  • نیازهای تحقیقاتی: در صورتی که موضوع تخصصی باشد نیاز به تحقیقاتی گسترده دارد که شامل جمع آوری اطلاعات، تحلیل و استناد به منابع، به قیمت نوشتن مقاله نهایی کار می افزاید.
  • فرمت محتوا: مقالاتی که عناصر چند رسانه‌ ای مانند تصاویر، اینفوگرافیک یا ویدیو هستند، ممکن است هزینه ای مازاد بر هزینه اصلی داشته باشند.
  • مهلت تحویل: کارفرمایی که برای پروژه خود مهلت تحویل فوری تعیین می‌ کند قطعا این را به خوبی می داند که تحویل فوری اغلب نیاز به پرداخت هزینه اضافی است. علت آن نیز جبران فشار و حجم کاری زیاد نویسنده است.
  • ارزش واقعی محتوا: درست است که هزینه نگارش یک محتوا در نهاییت به عنوان یک هزینه تلقی می‌شود؛ اما توجه به ارزش پیشنهادی که تولید محتوای حرفه ای برای کسب و کار شما به ارمغان می ‌آورد بسیار ارزشمند و یا حتی غیرقابل قیمت گذاری است. محتوا، قلب تپنده بازاریابی دیجیتال است و می تواند شما را به دستیابی به اهدافتان در زمینه برندسازی، سئو، جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش بسیار کمک کند.

سرمایه گذاری در محتوای حرفه ای چه مزایایی خواهد داشت؟

سرمایه گذاری در محتوا

  1. تقویت شهرت برند:

  • معرفی شما و برندتان به عنوان یک لیدر فکری: مقالات با کیفیت و آموزنده، دانش و تخصص شما را در زمینه ای که فعالیت می ‌کنید به نمایش می گذارد و شما را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در بین مخاطب و مشتری معرفی می کند. بدست آوردن چنین جایگاهی یعنی موفقیت در این عرصه که فقط یک محتوای خوب قدرت چنین کاری دارد.
  • ایجاد تمایز:  محتوای منحصر به فرد و خاص شما را از سایر رقبایتان متمایز می کند و به شما در ذهن مخاطب جایگاه ویژه ای خواهد داد.
  • تقویت اعتماد: ارائه اطلاعات دقیق، با کیفیت و مفید به مخاطب باعث افزایش اعتماد مخاطب به برند شما می شود ماحصل چنین چیزی در نهایت تبدیل آن مخاطبان به مشتریانی وفادار است.
  1. بهبود سئو (بهینه‌سازی موتور جست و جو):

  • افزایش رتبه ‌بندی: مقالاتی که از قبل با استراتژی انتشار می یابد یعنی با کلمات کلیدی مرتبط نوشته شده اند، به شما کمک می کند تا در نتایج گوگل قرار بگیرید و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت کنید.
  • جذب بازدیدکنندگان هدفمند: نوشتن محتوای مرتبط با کاربران خاص شما را خدف قرار می ‌دهد که منحصرا جامعه هدف مورد نظر و انتظار شما جذب خواهند شد.
  • کاهش نرخ پرش: مقالاتی که بتواند مخاطب را درگیر خود کند و او را مدت طولانی در سایت شما نگه دارد باعث کاهش نرخ پرش سایت شما خواهد شد.

بهینه‌سازی

  1. افزایش ترافیک وب‌سایت:

  • جذب بازدیدکنندگان از طریق جستجوی ارگانیک: محتوای باکیفیت به خودی خود ترافیک ارگانیک به وب سایت شما سرازیر می کند و نیازی به صرف هزینه برای تبلیغات پولی نخواهد بود. به طور کلی مخاطب در مورد سوال خود در گوگل سرچ می کند اگر محتوای شما جز رتبه های برتر باشد شما برنده خواهید بود.
  • اشتراک‌گذاری در شبکه ‌های اجتماعی: ترافیک ارجاعی یکی از راه های دریافت بازدید بیشتر است. مثلا  لینک  مقالات جذاب و مفید را در شبکه های اجتماعی قرار می ‌دهید و مخاطب از این طریق وارد سایت شما می ‌شود.

جمع بندی

سرمایه گذاری در محتوای حرفه ای، سرمایه گذاری هوشمندانه برای کسب و کارتان است. با تولید محتوای باکیفیت و مرتبط می توانید به اهدافتان در زمینه برند سازی، سئو، جذب مخاطب و افزایش فروش دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید کلید موفقیت در دنیای وب محتوا است. برای پیدا کردن قیمت نوشتن مقاله بایستی درک عمیفی از عوامل موثر و ارزش نهایی محتوای تولید شده داشته باشیم. با این حال نباید فراموش کنید محتوای خوب منجر به افزایش ترافیک وب سایتتان می‌شود.

source

توسط mohtavaclick