تحفه 25 میلیارد تومانی!

در حالیکه تنها 20 روز قبل رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران خبر از بازپس‌گیری املاک شهرداری به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان داده بود، یک فعال سیاسی در یک افشاگری بی‌سابقه خبر از پرداخت 5/25 میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی داد!

هنوز شهردار تهران از حاشیه‌های جلسه یکشنبه هفته قبل خلاص نشده بود که توئیت یک فعال سیاسی بار دیگر وی را با چالشی به مراتب بزرگتر روبرو کرد. در این توئیت که رونوشت آن خطاب به رئیس شورای شهربود «عبدالرضا داوری» فعال سیاسی نوشت: «هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت 5/25 میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران به‌دستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش می‌کنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، به‌طور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

اما این نخستین باری نیست که پرونده ابهامات مالی شهردار تهران برایش دردسرساز شده بود. زمستان سال قبل بود که «احمد صادقی» رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: درآمد سال قبل ۸۰ همت بوده و مطابق با گزارش مصارف بودجه در سامانه شفافیت ۴۹.۴ همت هزینه شده است که با احتساب سایر هزینه‌ها به ۵۲ همت می‌رسد و از این رقم نزدیک به ۱۷ همت درآمد حاصل در هیچ محلی هزینه نشده و سوال ما این است که این درآمد کجاست؟ اگر مخارج خارج از چارچوب وجود داشته باید گزارش آن به شورا ارائه شود.وی با بیان اینکه در خصوص درآمد‌ها ۱۹ پروژه سازمان نوسازی در یک لیست ۹.۳ همتی و ۹ پروژه در یک لیست ۲.۳ همتی قید شده است، یادآور شد: در مجموع درآمد‌ها ۲۰ همت محاسبه شده و در هر دو لیست، پروژه‌ها در حال انعقاد قرار داد است و تفاهم نامه‌هایی رد و بدل شده که ۳.۴ همت عوارض این پروژه‌ها کارسازی شده و مشخص نیست که این پروژه‌های در حال انعقاد تفاهم نامه، چرا در لیست درآمد‌ها لحاظ شده است؟
«علیرضا زاکانی» در حاشیه هشتاد و پنجمین «پویش امید و افتخار» که دیروز در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در این‌باره گفت: ما سه سرفصل کاری داریم، یک تخصیص منابع، دوم، اجرای پروژه‌ها و سوم، نشاندن این منابع و اساس اختصاص پروژه‌ها در چارچوب‌های مالی‌مان و به هزینه نشاندن آن. ما در حقیقت مسیری را که از ابتدای سال شروع کردیم یک حالت جهش‌وار دارد و این ۱۷ هزار میلیارد فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار برای کار است با آن گام سوم که به هزینه نشاندن پروژه‌ها برمی‌گردد.

او ادامه داد: به همین دلیل است که در طول سال مالی هم دولت و هم دستگاه‌های اجرایی پایان اردیبهشت ماه سال بعد را مبنا در نظر می‌گیرند تا همه هزینه‌ها بیاید و به حساب بنشیند. این ۱۷هزار میلیارد را که برخی‌ها با ذوق زدگی بیان کردند که چه شده است، خرج پروژه‌ها شده و اسناد هزینه‌کرد آن به زودی مشخص می‌شود و باید تاسف خورد برای کسانی که این‌گونه با افکار مردم و روح و روان مردم آسیب می‌زنند.

این فشارها باعث شد تا «احمد صادقی» رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران کمی از مواضع خود عقب نشینی کند و بگوید: «بنده هرگز صحبتی از ناپدیدشدن و یا گم شدن پول نکرده‌ام و مطرح کردن چنین مباحثی بدفهمی یک موضوع کارشناسی و یا متاسفانه شیطنت رسانه‌ای است.»
وی ادامه داد: «بنابر اعلام معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری این تفاوت اعداد در میزان ثبت در سامانه ناشی از پرداخت علی‌الحساب در پروژه‌های عمرانی و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات است و ما از معاون مالی درخواست کردیم که در اولین فرصت گزارش مبسوطی از این پرداخت‌ها را به شورا ارائه دهد.»

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در پایان افزود: «چه کسی کلمه گم شدن پول را در شورا به کار برد؟ به هیچ عنوان مسئله گم شدن مطرح نشد و شیطنت رسانه‌ای صورت گرفته است.»
این سخنان در حالی مطرح می شود که وی تا امروز دیگر هیچ توضیحی در مورد این گم شده 17هزار میلیاردی نداده است.

در این کشمکش تلاش برای نمایش مبارزه ظاهری با رانت خواری و… رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران چند روز قبل مدعی شد که از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، املاک شهرداری تهران به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان باز پس گرفته شد.

مقداد محتشم‌آرا با بیان اینکه برآورد قیمتی ما از املاک بازگردانده شده به شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: آنچه در بازپس‌گیری املاک برای ما اهمیت دارد، مواردی است که پیش از این رأی دادگاه به نفع بهره‌برداران صادر شده و سال‌ها در تملک بوده و بر اساس موضوع مورد توافق از آن استفاده نشده اما امروز آراء آن در دادگاه پیگیری و نقض می‌شود و به لیست املاک شهرداری بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه برخی از این املاک ممکن است مشمول بند ۶ ماده ۵۵ باشند، تصریح کرد: برخی دیگر نیز ممکن است فرآیند قانونی را طی نکرده باشند و برداشت این است که در موضوع مورد توافق، مصرف نمی‌شود و باید بازگردانده شوند.

وی با اعلام اینکه تعدادی ملک بازگردانده شده و تعدادی دیگر نیز در دست اقدام است، یادآور شد: برای تعدادی از املاک دستور قضایی گرفتیم و در مرحله تخلیه هستند. مبنای ما بر این است که املاک واگذار شده موضوع مصرفی درستی داشته باشد و فرایند قانونی خود را طی کرده باشد. وقتی ببینیم خلاف قانون عمل شده، برخورد می‌کنیم.

افشاگری تازه

حالا بعد از چند ماه از آغاز افشاگری در مورد پرونده ابهام‌آمیز مالی شهردار تهران، بار دیگر نشانه‌های جدیدی از پرونده های رمز آلود عملکرد مالی زاکانی در کسوت شهردار منتشر شده است؛ آنهم توسط یکی از هم طیف‌های سیاسی‌اش! این‌بار «عبدالرضا داوری» فعال سیاسی در توییتی مدعی شد: «هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت 5/25 میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران به‌دستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش می‌کنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، به‌طور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.به این ترتیب به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید که شهرداری چه واکنشی به چالش جدید پیش رو خواهد داشت. چالشی که به نوعی برایش حیثیتی محسوب می شود! پرونده‌ای که می‌تواند شباهت فراوانی به پرونده املاک نجومی دوره قالیباف داشته باشد!

 

مرد پرحاشیه دایره احمدی نژادی‌ها کیست؟

 

همدلی| «عبدالرضا داوری» متولد ۳۱ فروردین ۱۳۵۲ در تهران، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد و از طرفداران و مدافعان نزدیک او است. او در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد قائم مقام خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران بود و همچنین مدتی مدیر مسئولی روزنامه شهروند را به عهده داشت.

فعالیت‌های اجرایی

داوری در خرداد ۱۳۸۷ به عنوان مدیرکل پژوهش و جانشین معاون خبر و در تیر ۱۳۸۸ به عنوان قائم مقام مدیرعامل و معاون خبر ایرنا منصوب شد، او از مهر ۱۳۹۱ تا اردیبهشت ۱۳۹۲ مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش این وزارتخانه بود.وی در سال‌های پایان دولت دهم رئیس صندوق بازنشستگی مس کشور را برعهده داشت، او پیش از انتخابات ۱۳۸۸ نیز مسئولیت اداره کل پژوهش و همچنین معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی را برعهده داشت.داوری عضو هیئت علمی پژوهشی دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی بود که در ۱ بهمن ۱۳۹۲ حکم اخراجش به وی ابلاغ شد و ظاهراً در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی عنوان شده که اخراجش به علت فعالیت‌های سیاسی بوده‌است.در سال ۱۳۸۹ به مدیرعاملی مؤسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران منصوب شد. داوری در زمان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهوری بود و همچنین مدتی قائم مقامی خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران و مدتی مدیر مسئولی روزنامه شهروند را نیز به عهده داشت. او همچنین مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشوربود.

اولین حکم جلب

در خرداد ۱۳۹۳ حکم جلب داوری صادر شد. اتهامات وی نشر اکاذیب و انتساب دروغ به مسئولان بوده‌است. عبدالرضا داوری نهایتاً از اتهامات وارده تبرئه شد.

نشر مطالب موهن در فیس بوک و بازداشت

داوری در مرداد ۱۳۹۳ در صفحه فیس بوک خود اتهاماتی را به ناطق نوری و برخی اعضای خانواده وی منتسب کرد که با شکایت ناطق نوری مواجه شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده متهم را به ۳سال حبس محکوم کرد. پیرو ابلاغ حکم، داوری در نامه‌ای به ناطق نوری از وی طلب حلالیت و رضایت و بخشش کرد که با پاسخ مثبت ناطق نوری مواجه شد. داوری ادعا کرده که مطالب مندرج بعد از هک شدن صفحه فیس بوک وی انتشاریافته که دادگاه این ادعای نامبرده را مردود دانسته است.داوری به خاطر سه فقره کامنت در صفحه فیسبوکش، شهریورماه ۹۴ توسط قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری به شش سال و نیم حبس محکوم شد. پس از اعتراض به این حکم، پرونده در دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر مطرح و در این مرحله عبدالرضا داوری به سه سال حبس محکوم شد.در روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۹۶ مأموران دادستانی ایشان را در محل کار دستگیر کرده و به زندان بردند تا ۳ سال حبس او سپری شود.
دیدگاه‌ها
وی در زمستان ۱۳۹۳ در خصوص «اکبر هاشمی رفسنجانی» گفت: «ایشان با مواضعی که بعد از فتنه ۸۸ اتخاذ کردند هیچ جایگاهی در فضای حاکمیتی نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت و صرفاً در یک پست تشریفاتی مثل ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند فراتر نگاه کند. معتقدم به احتمال بسیار در انتخابات مجلس خبرگان آقای هاشمی رفسنجانی سال آتی رد صلاحیت می‌شود و همین کرسی معمولی در مجلس خبرگان را هم از دست خواهند داد.»

نظر داوری در مورد قتل «میترا استاد»

عبدالرضا داوری که به اظهارنظرهای جنجالی در فضای مجازی معروف است با انتشار پستی عجیب به حادثه قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران واکنش نشان داده که بازتاب فراوانی در بین کاربران شبکه های اجتماعی داشته است. داوری در توییتر خود نوشت: «دکتر نجفی فردی با مکنت و نفوذ است و می‌توانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی میترا استاد را برون‌سپاری کرده، ردپایی هم از خود باقی نگذارد؛ اما اینکه دکتر نجفی شخصا سلاح به دست می‌گیرد و راسا به همسرش شلیک می‌کند، نشانه‌ای از فشار محیط پیرامون و بحران روحی شهردار اسبق تهران است.»

گرفتاری در دام پرستو

۱۹ خرداد ۱۳۹۸همزمان با ابهامات پرونده قتل میترا استاد (همسر نجفی، شهردار سابق تهران) و ادعای نفوذی بودن وی، همسر عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد مدعی گرفتاری او در دام یک پرستو شده است! «الهام‌سلمانی» همسر مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد در توییت‌های جدید خود خبر داده که از سوی همسرش تهدید شده است. خانم سلمانی تلویحا در رابطه با ارتباط همسر خود با یک زن از وجود مستندات عمیقا متاثر کننده خبر داده است.او در توئیتی ادعا کرد که همسرش هزینه مدرسه فرزندانش را صرف هزینه زندگی و اجاره منزل پرستویی با نام «ف- کاف « کرده است.همچنین در توئیتی دیگر مدعی شد که عبدالرضا داوری او را به اقدام قهر آمیز تهدید کرده و خواستار این شده که اعلام کند اکانت توئیترش هک شده است. الهام سلمانی همچنین به تهدیدهای داوری اشاره کرده و گفته است او (عبدالرضا داوری ) مرا به انتشار اخبار جعلی هدفمند علیه‌ام در فضای مجازی و اقدام قهر آمیز تهدید کرده است.

بازداشت
۲۸ آبان ۱۳۹۸ خبر بازداشت عبدالرضا داوری به دلیل وارد کردن برخی اتهامات به مقام های قضایی و امنیتی منتشر شد.
بعد از آن دیگر کمتر می توان ردی از وی در رسانه ها و دنیای خبر دید تا اینکه دو روز قبل با توئیتی که در مورد زاکانی زد به نوعی دوباره برای حضور پرحاشیه اش در دنیای اطلاع رسانی و جنگ رسانه ای اعلام حضور کرد!

source
تولید محتوا

توسط mohtavaclick