معرفی شرکت مسافربری رجا

رجا یکی از بزر‌گ‌ترین شرکت‌های مسافربری در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۷۵ احداث شده و مسیرهای ریلی زیادی را طی می‌کند. پس از احداث شرکت مسافربری رجا فعالیت‌های مسافربری که توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد، به این شرکت واگذار شد. ازاین‌رو شرکت مسافربری رجا به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مسافربری ریلی تبدیل شده و شهرت زیادی پیدا کرد. شرکت مسافربری رجا خدمات مختلفی اعم از بليط قطار یک سفره، بلیط رفت‌وبرگشتی سفر، قطارهای گردشگری و امکانات حمل خودروی شخصی را به متقاضیان ارائه می‌کند.

معرفی شرکت مسافربری فدک

شرکت مسافربری فدک به عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده قطارهای لوکس و مدرن شناخته می‌شود. قطارهای فدک در سال ۱۳۹۴ در ریل‌های کشور به حرکت درآمده و موجب بالا رفتن استانداردهای ناوگان حمل‌ونقل ریلی شده‌اند. شرکت مسافربری فدک کلاس‌های مختلف سفر با قطار را به مسافران ارائه می‌دهد. همچنین امکانات لوکسی چون سرو نوشیدنی‌های گرم و سرد، دستشویی‌های ایرانی و فرنگی، وای‌فای و سرویس ‌خوابی مجهز را با استفاده از این قطار می‌توانید تجربه کنید.

تفاوت قطارهای فدک و رجا

پس از معرفی کوتاهی از هر دو شرکت رجا و فدک، اکنون به بررسی تفاوت‌های این دو قطار می‌پردازیم. لازم به ذکر است قطارهای فدک و رجا هر یک دارای امکانات و خدمات با کیفیتی هستند که سفر را در عین امنیت، برای شما جذاب می‌کنند. بااین‌حال تفاوت‌هایی در قطارهای این دو شرکت وجود دارد.

مسیرهای ریلی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شرکت مسافربری رجا قدیمی‌ترین شرکت در ناوگان حمل‌ونقل ریلی است به‌طوری‌که حمل‌ونقل راه‌آهنی کشور به این شرکت واگذار شد. به همین دلیل تعداد مسیرهای ریلی که قطارهای این شرکت طی می‌کنند، بسیار بیشتر از سایر شرکت‌ها است. شما تقریباً برای هر مسیر ریلی می‌توانید قطارهای شرکت رجا را پیدا کرده و بلیط آن را خریداری کنید.

آز آنجایی که شرکت‌های دیگر مسافربری قدمت شرکت رجا را ندارند، به بسیاری از مسیرهایی که قطارهای رجا طی می‌کنند دسترسی ندارند. به طور مثال قطار فدک تنها در مسیرهای محدودی که در زیر به آن‌ها اشاره شده، جابه‌جایی دارند.

  • مسیر ریلی تهران – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی قم – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی قزوین – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی کرج – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی رشت – مشهد و بالعکس
  • مسیر ریلی رشت – تهران و بالعکس
  • مسیر ریلی تهران – اهواز و بالعکس
  • مسیر ریلی تهران – خرمشهر و بالعکس

نوع قطارهای رجا و فدک

بدیهی است که نوع قطارهایی که در هر دو شرکت ریلی فعالیت می‌کنند، متفاوت است. هر شخصی با توجه به نیاز خود، قطارها و کلاس مورد نظر را انتخاب می‌کند. در ادامه انواع قطارهای رجا و فدک که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو شرکت مسافربری ریلی هستند را معرفی می‌کنیم.

انواع قطارهای فدک

‌قطارهای فدک، قطارهای ۵ ستاره‌ای بوده که نسبت به سایر قطارها لوکس‌تر هستند. این قطارها کوپه‌های چهار نفری دارند. خدمات و امکانات عمومی این قطارها در سطح بالایی نسبت به سایر قطارها هستند. کوپه‌های قطارهای فدک به کلاس‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

  • کلاس‌ ویژه: خدماتی که در این کلاس ارائه می‌شوند، در سطح بین‌المللی است. در ابتدا برای ورود مسافران فرشی قرمز انداخته شده و با خوشامدگویی مهمان‌داران سفر آغاز شده و نوشیدنی مطابق با زمان سفر سرو می‌شود. همچنین سرویس‌های خواب مجهزی در این کلاس تحویل مسافران داده می‌شود. این‌ موارد تنها بخشی از خدمات کلاس ویژه قطارهای فدک بوده که امتیاز بالایی دارد.
  • کلاس بیزینس؛ کلاس بیزینس در سطحی پایین‌تر از کلاس ویژه قرار داشته و بااین‌حال خدمات لوکسی را ارائه می‌کند. این کلاس برای مسافرانی که تمایل دارند سطحی بالاتر از سفر عادی را تجربه کنند، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.
  • کلاس اکونومی: ‌ در کلاس اکونومی که مقرون‌به‌صرفه‌ترین کلاس در قطارهای فدک است، همچنان خدمات و امکانات منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنند. سرو غذا به همراه نوشیدنی، ‌سیستم گرمایش و سرمایش با کیفیت و سرویس‌های خواب با سطح بالا از خدمات این کلاس است.
  • کلاس عصرانه: این کلاس برای افرادی مناسب است که به تمایل دارند در قطار تنها از نوشیدنی‌ها و وعده‌های عصرانه استفاده کرده و شام خود را در قطار میل نکنند. سایر خدمات این کلاس با خدمات کلاس اکونومی برابر است.

انواع قطارهای رجا

قطارهای شرکت مسافربری رجا انواع متنوعی دارد که هرکدام ظرفیت‌های مختلفی برای جابه‌جایی مسافران در نظر گرفته‌اند. قطار پلور سبز رجا، قطار سیمرغ، قطار لوکس چهارنفره، قطار سبز، قطار طوس و موارد دیگر از جمله قطارهای شرکت رجا هستند. می‌توان گفت تنوع قطارهای این شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها بیشتر بوده و مسافران با توجه به سلیقه و ترجیحات خود می‌توانند بلیط این قطارها را خریداری کنند. لازم به ذکر است خدمات و امکانات قطارهای رجا در سبک خود بی‌نظیر بوده و با کیفیت بالایی ارائه می‌شوند.

نوع پذیرایی در قطارهای رجا و فدک

پذیرایی در هر دو قطار رجا و فدک، با توجه به امتیاز قطار و کلاس انتخاب‌شده متفاوت است. در قطارهای فدک کترینگ اختصاصی با در نظر گرفتن کلاس ارائه می‌شود. همچنین در قطارهای رجا نیز درجه و امتیاز قطار (سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره) بر نحوه پذیرایی تأثیر می‌گذارد.

قیمت بليط قطارهای رجا و فدک

همان‌طور که می‌دانید هزینه رفت‌وآمد سفر با قطار نسبت به سایر شیوه‌های جابه‌جایی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت بلیط قطار شرکت‌های مختلف در کل رنج مشخصی داشته و تفاوتی با یکدیگر ندارند. هرچه امتیاز و کلاسی که مسافر برای آن اقدام می‌کند بالاتر باشد، به طبع هزینه‌ای که برای بلیط می‌پردازد بیشتر است.

کلام آخر

شرکت‌های مسافربری رجا و فدک هر دو از معتبرترین شرکت‌های ناوگان حمل‌ونقل ریلی هستند. بااین‌حال تفاوت‌های کوچکی در قطارهای این دو شرکت وجود دارد که خوب است مسافران پیش از انتخاب قطار، از آن آگاه باشند. با این کار مطمئن‌تر تصمیم می‌گیرند که می‌خواهند با چه قطاری سفر خود را انجام دهند.

source
تولید محتوا

توسط mohtavaclick