تولید محتوا

سامسونگ به‌طور گسترده انتشار به‌روزرسانی پرسروصدای One UI 6.1 برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرده و اکنون سری‌های مختلف از پایین‌رده تا پرچمدار از جدیدترین امکانات آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ برخوردار شده‌اند، اما این آپدیت همه‌ی امکانات این نسخه را در اختیار هر مدلی از گوشی‌های گلکسی قرار نداده است.

یکی از مهم‌ترین امکانات One UI 6.1 قابلیت‌های هوش مصنوعی یا همان Galaxy AI است که تنها در اختیار برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده‌ی سامسونگ قرار گرفته است و حتی تفاوت‌هایی بین امکانات مختلفی که این ویژگی ارائه می‌دهد در مدل‌های مختلف دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا گوشی شما جزء مدل‌های واجد شرایط دریافت گلکسی AI بوده یا خیر، در این مقاله انواع روش‌های ممکن برای شناسایی این موضوع را آموزش می‌دهیم.

بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1

آسان‌ترین راه مشاهده گزارش تغییرات اولیه زمان اسکن برای به‌روزرسانی‌ در قسمت Software Update تنظیمات است. قابلیت Galaxy AI را می‌توان مهم‌ترین ویژگی One UI 6.1 محسوب کرد، پس اشاره‌ی سامسونگ به آن در اولین فرصت دوراز ذهن نیست.

بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1 با قابلیت  Galaxy AI
عکس (۱)
بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1 در گوشی A54
عکس (۲)

براساس تصاویر بالا، در عکس شماره (۱) به قابلیت Galaxy AI اشاره شده است، درحالی‌که در عکس شماره (۲) خبری از آن نیست.

در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به ابزار ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی با عبارت «AI-based image editing tools» اشاره می‌کند که منظور ویژگی‌هایی مشابه لمس و نگه‌داشتن سوژه در تصویر برای برش و کپی‌کردن آن برای استفاده در عکسی دیگر است. این ویژگی درواقع مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیست و قابلیت Galaxy AI بسیار پیشرفته‌تر کار می‌کند.

مشاهده منوی Advanced intelligence در تنظیمات

اگر گوشی شما به ویژگی Galaxy AI مجهز شود در بخش تنظیمات در قسمت Advanced features سربرگی با نام Advanced intelligence مشاهده خواهید کرد که منوی تنظیمات ویژگی‌های هوش پیشرفته است و درهر بخش علاوه‌بر توضیحات کارایی، امکان فعال یا غیرفعال کردن آن را دارید.

source

توسط mohtavaclick