تولید محتوا

براساس گزارش CNBC، ایلان ماسک دستور داده است تا هزاران تراشه‌ی هوش مصنوعی انویدیا که برای تسلا خریده شده بودند، به شرکت ایکس منتقل شوند. این اقدام احتمالاً برنامه‌ی تسلا را برای خرید ۵۰۰ میلیون دلار تراشه به تأخیر خواهد انداخت.

ماسک مدتی پیش گفت که تسلا برای ادامه‌ی پیشرفت و «تبدیل‌شدن به رهبری در حوزه‌ی هوش مصنوعی و رباتیک» باید به خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی H100 انویدیا ادامه دهد. او افزوده بود که تسلا تعداد H100‌های خریده‌شده را تا پایان سال ۲۰۲۴ از ۳۵٬۰۰۰ به ۸۵٬۰۰۰ واحد می‌رساند.

با وجود گفته‌های قبلی، ظاهراً ایلان ماسک در تلاش است تا خرید ۸۵٬۰۰۰ تراشه‌ی هوش مصنوعی را برای تسلا غیرمنطقی جلوه دهد تا بتواند تعداد زیادی از آن پردازنده‌ها را به ایکس و خصوصاً استارتاپ هوش مصنوعی xAI بفرستد.

CNBC به‌نقل از ایمیل محرمانه‌ی انویدیا که در اواخر سال ۲۰۲۳ نوشته شده است، می‌گوید ایلان ماسک ۱۲٬۰۰۰ تراشه‌ی H100 که قرار بود به‌دست تسلا برسند، برای شرکت ایکس ارسال می‌کند.

مقاله‌های مرتبط

ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی تسلا برای ایکس ممکن است باعث عصبانیت سهام‌داران تسلا شود؛ زیرا آن‌ها به‌شدت روی وعده‌های ایلان ماسک برای تولید خودرو تماماً خودران حساب باز کرده‌اند و تولید چنین خودرویی به قدرت چشمگیری در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیاز دارد. تسلا قرار است تابستان امسال اولین تاکسی رباتیکش را معرفی کند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک رقیب بزرگانی نظیر OpenAI و گوگل است و می‌خواهد با ارائه‌ی سرویس‌های توانمند، به نامی برجسته در این حوزه تبدیل شود؛ اما تاکنون دستاورد چشمگیری نداشته است.

source

توسط mohtavaclick