لیکوپن چیست؟ بیماری های قلبی عروقی با 17.7 میلیون مرگ در سال، اولین عامل مرگ و میر در سرتاسر جهان است.
درک علل بالقوه بیماری های قلبی در کاهش این تعداد مرگ و میر عاملی کلیدی است. با افزایش دسترسی افراد به اطلاعات پزشکی روز، می توان امیدوار بود راه حلی مبتنی بر پیشگیری بتواند بر کاهش آمار مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی عروقی موثر باشد.

داشتن قلبی سالم بر 3 ستون سلامتی دستگاه قلب و عروق تکیه دارد:
سطح کلسترول و تری گلیسیرید، فشار خون و گردش خون.

تغذیه مناسب در حمایت از سلامت قلب حیاتی است. رژیم غذایی متعادل متشکل از غذاهای سالم و رسیدن به مقدار توصیه شده روزانه برای همه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی بدن و کمک به جلوگیری از شروع بیماری به شدت توصیه می شود. با این حال، برای بسیاری از افراد، دستیابی به سطوح لازم از ریزمغذی ها به تنهایی از طریق رژیم غذایی می تواند دشوار باشد.
در این موارد، استفاده از مکمل یک راه ساده و راحت برای رسیدن به میزان مصرف مورد نظر از مواد مغذی است.

آخرین تحقیقات علمی نشان می دهند که بعضی ترکیبات زیست فعال خاص می توانند در بعضی زمینه ها به سلامت قلب کمک کنند. بیش از یک دهه از زمانی که دانشمندان برای اولین بار شواهدی مبنی بر وجود اجزای فعال در گوجه فرنگی پیدا کردند می گذرد، موادی که ممکن است اثر ضد لخته طبیعی داشته باشند و در حفظ تجمع پلاکتی سالم نقش داشته باشند.
پیشرفت هایی مانند اینها راه تولیدکنندگان را برای پیشرفت هموار کرده است تا با تولید مواد اولیه طبیعی به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بپردازند.

لیکوپن چیست ؟

لیکوپن چیست ؟ لیکوپن که اولین محصول از نوع خود در جهان است با ترکیبی طبیعی و گیاهی به حفظ جریان خون سالم کمک می کند. تاثیر گذاری این ماده در تحقیقات علمی مشخص شده و مورد تایید کمیسیون سلامت اتحادیه اروپا نیز قرار گرفته است.
لیکوپن یک فرم فعال-زیستی محلول در آب و بسیار غلیظ است که از کنسانتره گوجه فرنگی به دست می آید و حاوی بیش از 30 ترکیب شناخته شده ضد پلاکتی و مناسب برای استفاده در مکمل های غذایی است.

در این مقاله، پیش از اینکه به شواهد علمی مبنی بر اثرگذاری لیکوپن بپردازیم، اهمیت جریان خون در سلامت دستگاه قلب و عروق را بررسی خواهیم کرد.

گردش خون سالم برای قلبی سالم

سیستم قلبی عروقی از عملکردهای مختلفی در بدن انسان پشتیبانی می کند، از تنظیم سطح دما و pH، تا حذف مواد زائد و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به مغز و سایر اندام ها. جریان خون سالم یا گردش خون که قبلا اغلب نادیده گرفته می شد اهمیت ویژه ای دارد زیرا نه تنها میزان مناسب خون غنی از اکسیژن را در سراسر بدن تضمین می کند، فشار غیر ضروری بر قلب را هم کاهش می دهد.
اما طیفی از فاکتورهای خطرزا وجود دارند که می توانند باعث ایجاد گردش خون ضعیف شوند. مهمترین این عوامل چسبیدن پلاکت های خون به هم و ایجاد لخته خونی است.
پلاکت ها در خون نقش مهمی در بدن ایفا می کنند. در صورت ایجاد زخم یا برش در بدن، پلاکت ها مانع خونریزی می شوند. با این حال، اگر بیش از حد «چسبنده» شوند، این پلاکت‌های فعال شده می‌توانند در داخل رگ‌های خونی جمع شوند و گردش خون در بدن را مختل می‌کنند و احتمال ایجاد لخته غیرضروری را افزایش می‌دهند.
علاوه بر این، پلاکت‌های فعال شده همچنین می‌توانند لخته هایی تولید کنند که ممکن است پس از آن ایجاد شود و منجر به ایجاد آترواسکلروز شود -که شریان‌ها را باریک کرده و جریان خون را محدود می‌کند. استرس، چاقی، بارداری و کم تحرکی و ورزش شدید همگی احتمال تجمع پلاکت ها را افزایش می دهند.

توصیه هایی برای رویکرد پیشگیری محور موثر

متأسفانه برای بسیاری از افراد، گردش خون ضعیف اغلب توسط پزشکان تا زمانی که افزایش قابل توجهی از خطر وجود نداشته باشد، مورد توجه قرار نمی گیرد. پلاکت‌های فعال این مشکل را تسریع می‌کنند، اما مداخلات پزشکی که در حال حاضر در دسترس هستند برای استفاده در پیشگیری اولیه برای افرادی که در خطر فوری مشکلات قلبی عروقی نیستند، توصیه نمی‌شوند.
برای کسانی که قبلاً یک رویداد قلبی عروقی را تجربه کرده اند یا زمانی که سایر خطرات مرتبط با دستگاه قلب و عروق از جمله فشار خون بالا شناسایی شده است، داروهایی با اثر ضد پلاکتی، مانند آسپرین، اغلب به عنوان پیشگیری ثانویه برای حفظ گردش خون سالم توصیه می شود. با این حال، آسپرین با طیف وسیعی از پیامدهای منفی سلامتی مرتبط است. عوارض آسپیرین شامل مشکلاتی مانند آسیب معده، واکنش های آلرژیک و افزایش احتمال سکته است. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف روزانه آسپرین ممکن است باعث خونریزی شدید شود.
لیکوپن اما به عنوان یک رقیق کننده طبیعی خون عمل می کند و هضم آن برای معده آسان است. لیکوپن بدون عوارض جانبی بلافاصله شروع به کار می کند و مزایای آن طولانی مدت است و آن را برای پیشگیری اولیه ایده آل می کند. این رویکرد مبتنی بر پیشگیری برای حفظ سلامت قلب و عروق اکنون توسط بسیاری از مقامات برجسته، از جمله انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) توصیه می شود. این سازمان در سال 2015 برنامه پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی را در تلاشی برای ترویج پیشگیری ثانویه موثر راه اندازی کرد.

ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل برای داشتن قلب سالم به شدت توصیه می شوند، و از اثرات آن می توان به کمک به جریان خون سالم اشاره کرد. با این حال، تغییرات در سبک زندگی مدرن به این معنی است برای بسیاری افراد ورزش منظم و رژیم سالم قابل دستیابی یا راحت نباشد.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش کرده که از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر به اندازه کافی ورزش نمی کند، در حالی که یک مطالعه توسط موسسه خیریه دیابت بریتانیا نشان می دهد که 66 درصد از مردم در بریتانیا در طول روز سه وعده یا کمتر میوه و سبزی می خورند. در این شرایط استفاده از مکمل روشی ساده برای تامین نیاز بدن است.
لیکوپن که از کنسانتره گوجه‌فرنگی تهیه شده است، یک ضد پلاکت رژیمی طبیعی برای استفاده در مکمل‌های غذایی و طیف منتخبی از غذاها و نوشیدنی‌ها است. با موفقیت ثابت شده، به افراد این فرصت را می‌دهد تا نگرانی‌هایی را که در مورد جریان خون خود دارند، برطرف کنند.

فروت فلو چیست ؟ fruitflow
مکانیزم اثر فروت فلو:
پلاکت های خونی ممکن است بر اثر عوامل متعددی شاخدار بشوند و بیشتر در معرض لخته شدن باشند. بعضی از این عوامل شامل استرس، بی تحرکی و سن بالای 40 سال، رژیم غذایی و کلسترول بالا است. لیکوپن سطح پلاکت ها را صاف نگه میدارد و مانع تجمع آنها در عروق می شود. اما در باقی فرایند لخته شدن خون مداخله ای ندارد و در نتیجه پس از آسیب خون به شکل طبیعی لخته می شود.

لیکوپن چیست؟ تحقیقات علمی در مورد لیکوپن

لیکوپن چیست؟ در سال 1999 در مؤسسه تحقیقاتی رووت توسط پروفسور آسیم دوتاروی Asim Duttaroy کشف شد و از آن زمان تاکنون موضوع مطالعات بالینی متعددی بوده است – ده آزمایش مختلف انسانی تا به امروز برای حمایت از مزایای آن برای سلامت قلب و عروق انجام شده است.
این مطالعات بر حوزه‌های مختلف مختلف، از اثرات حاد و مزمن گرفته تا پیامدهای ایمنی مصرف بیش از حد، برای در نظر گرفتن کامل تمام جنبه‌های ایمنی و اثربخشی تمرکز کردند و اثربخشی 97 درصد را در افراد مورد آزمایش یافتند.
به عنوان مثال، یک مطالعه دوره زمانی هفت ساعته در 23 فرد تیوب گذاری شده برای تعیین اثربخشی یک نوشیدنی مکمل حاوی لیکوپن و شروع و مدت زمان اثرات ضد پلاکتی انجام شد. نتایج نشان داد که مهار قابل توجهی از عملکرد پلاکت پایه سه ساعت پس از مصرف، که به مدت 12 ساعت ادامه داشت. مجدداً، کاهش قابل توجهی در تجمع پلاکتی خارج از بدن سه ساعت پس از مصرف مکمل مشاهده شد. هنگامی که به طور منظم (یک بار در روز) مصرف شود، حفظ تجمع طبیعی پلاکت ها مداوم است و برخلاف مداخلات پزشکی قوی تر، در مصرف طولانی لیکوپن عوارض جانبی، واکنش های آلرژیک یا افزایش خطر خونریزی مشاهده نشده.

۳۸۵,۰۰۰ تومان

قرص وستولوکس تچرا فارمد حاوی لیکوپن fruitflow (عصاره تغلیظ شده گوجه فرنگی لیکوپرسیکن) به بهبود سلامت قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شود. همچنین، قرص وستولوکس در کنترل کلسترول و فشار خون مؤثر است.

فقط 1 عدد در انبار موجود است

لیکوپن برای فشار خون

علاوه بر بهبود گردش خون، شواهد علمی اولیه برای اثبات نقش لیکوپن در سلامت بیشتر قلب وجود دارد.
مطالعه‌ای در دانشگاه اسلو نشان داده است که لیکوپنتأثیر مثبتی بر فشار خون، یکی دیگر از ستون‌های مهم عملکرد خوب قلب و عروق دارد.
مطالعه تصادفی، کنترل شده با دارونما، دوسوکور متقاطع شامل دوازده مرد بود که در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا شناسایی شده بودند. همه شرکت کنندگان حداقل یک ماه قبل از مطالعه از مصرف هرگونه مکمل غذایی برای اطمینان از اعتبار نتایج خودداری کردند. این مطالعه دو مداخله را با مکمل مقایسه کرد که حداقل هفت روز از هم فاصله داشتند. نتایج نشان داد که یک دوز 150 میلی گرمی لیکوپن منجر به کاهش قابل توجه فشار خون متوسط ​​24 ساعته می شود.
علاوه بر این، این مطالعه همچنین کاهش تجمع پلاکتی را نشان داد، که یافته های تحقیقات قبلی را تکرار می کند و بیشتر بر اثرات مفید لیکوپن برای سلامت قلب و عروق تاکید می کند. پلاکت های بیش فعال، یکی از عوامل تجمع پلاکت ها، همچنین می تواند منجر به ایجاد آترواسکلروز شود – که به نوبه خود می تواند باعث انفارکتوس میوکارد و خونریزی عروق مغزی در صورت پارگی پلاک های آترواسکلروز شود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ضد پلاکت‌های رژیمی، مانند لیکوپن می‌توانند تأثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق گسترده‌تر داشته باشند تا زندگی بسیاری را در سراسر جهان بهبود بخشند.

منبع لیکوپن چیست؟

داروخانه اینترنتی شبانه روزی امید – تهران میدان ملت

source

توسط mohtavaclick