مجید قناد کیست؟

به گزارش روزنو،او می‌گوید: «وقتی در بین بچه‌ها هستم ۸ ساله هستم، در بین همکارانم ۲۵ سال دارم و وقتی به خانه می‌روم تازه یادم می‌آید که چند سال دارم.»
زندگینامه مجید قناد
مجید قناد متولد ۵ تیرماه ۱۳۳۳ در شهر شادگان خوزستان است. پدر و مادرش از شوشتری‌های شهر شادگان بودند. او در سن ۷ سالگی و پس از فوت پدر به همراه خانواده‌اش به خرمشهر مهاجرت کرد و تا مقطع دیپلم در آنجا بود.
مجید قناد دارای سه فرزند است. پسرش «سپهر» در عرصه آهنگ‌سازی کودک فعالیت دارد و دخترش «سمن» بازیگر تئاتر است.
تحصیلات مجید قناد
مجید قناد دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنر‌های زیبای تهران و فوق لیسانس هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد است.
فعالیت‌های کاری مجید قناد
قناد از کودکی علاقه‌مند به بازیگری بود و به گفته خودش به همراه دو تن از دوستانش یک گروه تئاتر را در مدرسه راه‌اندازی کرد.
سپس در خانه جوانان در کنار مرحوم «شکوهی» مشغول به فعالیت شد و مدتی نیز عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرمشهر بود.
او فعالیت خود در عرصه هنر را با تئاتر شروع کرد؛ سپس در سال ۱۳۵۵ به برنامه‌های تلویزیونی در صدا و سیمای آبادان ورود پیدا کرد؛ وی با شروع جنگ ایران و عراق، کار خود را در صدا و سیمای مرکز اصفهان در حوزه تهیه‌کنندگی و کارگردانی ادامه داد و از سال ۱۳۶۱ به بعد در صدا و سیمای مرکز لرستان مشغول به کار شد و نهایتا در سال ۱۳۶۲ در کنار تحصیل در تهران، به عنوان مجری، تهیه‌کننده و کارگردان در شبکه دو مشغول به فعالیت شد. از فعالیت‌های او در تلویزیون می‌توان به اجرای مسابقات، نمایش‌ها، جشن‌های مختلف، همکاری با تلویزیون جام جم و خانه سینما اشاره کرد.
مجید قناد علاوه بر اینها تجربه بازیگری نیز داشته و در فیلم‌هایی، چون «شهر در دست بچه‌ها» و «همه دختران من» حضور داشته است.
سایر فعالیت‌های کاری مجید قناد عبارت است از:
•    تدریس در دانشگاه‌های هنر، دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶، دانشگاه سروش و دانشگاه خبر
•    تدریس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
•    تدریس در آموزشگاه بازیگری خورمهر خانم پوران درخشنده
•    داوری جشنواره‌های تئاتر و داوری ستاره‌های صحنه کشور
•    دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تهران-همدان
•    عضو هیئت مدیره خانه تاتر
•    نایب ریس هیات مدیره کودک و نوجوان
•    دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
•    داور بیست جشنواره تئاتر کودک و عروسکی در تهران و سایر شهر‌ها
•    مسئول رفاه خانه تئاتر
هم‌دوره‌ای‌های مجید قناد
مجید قناد زیر نظر مرحوم «حمید سمندریان» دوره تحصیلی خود را گذرانده است.
از هم دوره‌ای‌های او می‌توان به ایرج طهماسب، گوهر خیراندیش، حسن پورشیرازی، مهرانه مهین ترابی و … اشاره کرد. 
عمو قناد در کنار «شهرام لاسمی»، مشهور به «قلقلی» اولین زوج مجری کودک بودند.
موفقیت‌های مجید قناد
از برجسته‌ترین آثار قناد می‌توان به برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» اشاره کرد که از سال ۱۳۸۱ هر جمعه از شبکه دو سیما به صورت زنده پخش می‌شد و چندین سال در اوج بود. در سال ۱۳۸۹ عمو قناد بر خلاف میلش از اجرای این برنامه کناره گرفت ولی همچنان تهیه‌کنندگی آن را با عمو‌های جدید بر عهده داشت و ابراز امیدواری کرد برنامه با مجری جدید همچنان موفق خواهد بود. این برنامه در سال ۱۳۹۴ به دلیل توهین به مردم ترک زبان کشور و اعتراضات خیابانی در شهر‌های آذربایجان برای همیشه توقیف شد. مجید قناد پس از آن برنامه دیگری را با گروه جدیدی از پنج بازیگر جوان با نام «جمعه به جمعه خونه به خونه» به اجرا درآورد.
 وی پس از پایان این برنامه با ورود به صنعت بازی‌های رایانه‌ای و با تهیه‌کنندگی اثری موفق و متفاوت به نام «بال‌های تاریک»، توانست نظر مثبت بسیاری از مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کند و در سایت بین‌المللی slidedb موفق به کسب نشان دومین برنامه برتر آینده در سال ۲۰۱۵ شد. 
او همچنین به عنوان مجری برتر توسط مخاطبان خارج از کشور (شبکه جام جم) انتخاب شد.
سانحه تصادف و وضعیت سلامتی مجید قناد
در خبر‌ها آمده که مجید قناد به دلیل تصادف و ضربه مغزی چند روزی است که در بیمارستان بستری است. پسرش در گفت‌وگویی اعلام کرد پدرش حدود چهل روز پیش تصادف کرده، اما مشکل خاصی نداشته تا اینکه هفته گذشته به دلیل لخته خون در سر با اختلال حرکت در پا مواجه می‌شود که ممکن است با تصادف چندی پیش مرتبط باشد. به همین خاطر ایشان روز گذشته در بیمارستان خاتم الانبیا تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما کمی دیر به هوش آمد. در حال حاضر حال عمومی ایشان مساعد است و در سلامت به سر می‌برد و با تشخیص خانواده قرار است چند روزی در بیمارستان تحت نظر باشد.

source
تولید محتوا

توسط mohtavaclick