تولید محتوا

کورنینگ چهار سال قبل نسل هفتم شیشه‌های محافظ گوریلا گلس خود را با برندینگ جدیدی به نام گوریلاگلس ویکتوس (Gorilla Glass Victus) رونمایی کرد. این شیشه برای گوشی‌های پرچم‌دار طراحی شده است؛ البته اخیراً در برخی میان‌رده‌ها هم از آن استفاده می‌شود. اکنون کورنینگ با درنظرگرفتن نیاز بازار، محصول جدیدی به نام گوریلاگلس 7i را برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده رونمایی کرده است.

گوریلا گلس 7i برای محافظت از نمایشگر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی بهینه شده است. کورنینگ درباره‌ی نام‌گذاری محصول جدیدش می‌گوید که این شیشه مثل سری ویکتوس همچنان عضوی از نسل هفتم به‌شمار می‌رود و برای اشاره به همین موضوع، نام 7i را انتخاب کرده است. حرف i نیز نوآوری پیشرو در صنعت برای دستگاه‌های میان‌رده را نشان می‌دهد.

کورنینگ ادعا می‌کند که گوریلاگلس 7i دربرابر سقوط از ارتفاع یک‌متری روی سطوح سخت مانند آسفالت دوام می‌آورد و نمی‌شکند؛ درحالی‌که شیشه‌های محافظ رقیب در شرایط مشابه فقط تا نصف این ارتفاع دوام می‌آورند.

گفته می‌شود گوریلاگلس 7i در‌برابر خط‌و‌خش دو برابر بیشتر از شیشه‌های رقیب مقاومت دارد. فرمولاسیون 7i به‌گونه‌ای طراحی شده است تا برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف مناسب باشد. همچنین، باتوجه‌به اینکه شیشه‌ی مذکور برای مدل‌های میان‌رده و با تولید انبوه به‌کار خواهد رفت، بر جنبه‌ی پایداری نیز تأکید می‌کند.

چرا به گوریلاگلس 7i نیاز داشتیم؟ در سال ۲۰۲۴ همچنان گوشی‌های جدیدی مثل ناتینگ فون 2a و پوکو F6 پرو از گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کنند. شیشه‌ی مذکور در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و حالا ۸ سال از عمر آن می‌گذرد. حتی برخی گوشی‌ها مانند پیکسل 8a از گوریلا گلس ۳ (محصول ۲۰۱۳) بهره می‌برند.

کورنینگ و شرکای آن احساس نیاز به عرضه‌ی محصولی جدیدترتر و پیشرفته‌تر داشتند؛ شیشه‌ای که با بودجه‌های محدودتر سازگار باشد و با روند اخیر استفاده از نمایشگرهای باکیفیت در گوشی‌های میان‌رده مطابقت پیدا کند.

امروزه، نمایشگرهای ۱۰ بیتی OLED و حتی ۱۲ بیت در میان‌رده‌ها چندان غیرمعمول نیستند. اندازه‌ی این نمایشگرها نیز درمقایسه‌با سال ۲۰۱۶ که گوریلا گلس ۵ عرضه شد، بسیار افزایش یافته است. بنابراین، نیاز به محصولی برای پرکردن شکاف بین گوریلاگلس ۵ و گوریلاگلس ویکتوس احساس می‌شد.

طبق اعلام کورنینگ، اوپو اولین شرکتی خواهد بود که از گوریلا گلس 7i در گوشی‌های هوشمندش استفاده خواهد کرد. با اینکه 7i برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده، برای ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های نیازمند به محافظی مقاوم دربرابر خط‌وخش و سقوط نیز کاربردی است.

source

توسط mohtavaclick