تولید محتوا

رشد قیمتی نات کوین و همچنین صادر شدن سینگال تداوم روند صعودی قیمت این رمزارز از سوی اندیکاتورهای مختلفی نظیر MACD و CMF تب خرید نات کوین بویژه در میان تریدرهای ایرانی را بالا برده و قرائن نشان می‌دهد که احساسات مثبتی بر بازار نات کوین حاکم است و در حال حاضر قدرت در دست خریداران نات کوین قرار دارد؛ اما سوال اصلی اینجاست که آیا سرمایه‌گذاری بر روی نات کوین مبنای عقلانی دارد؟ چه پشتوانه‌ای را می‌توان برای این پروژه در نظر گرفت؟!

در همین ابتدای کار بدانید که پیروی از فوموی ایجاد شده در بازار بدون داشتن تحلیل و استراتژی معاملاتی به جای آن که شما را به سود کلانی برساند با ضرری هنگفت مواجه خواهد ساخت! سرمایه‌گذاری بدون تحقیق و تحلیل در بازاری که نوسان قیمتی اصلی‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود، ورود به قتلگاه سرمایه با پای خود است. این که رمزارز نات کوین چقدر قابل اعتماد است تا حد قابل توجهی به این موضوع بستگی دارد که این رمزارز از چه پشتوانه‌ای برخوردار است.

نات کوین در نوامبر سال 2023 توسط مجموعه اوپن بیلدرز (Open Builders) راه‌اندازی شده و از آن‌جایی که خود این مجموعه تحت بنیاد TON فعالیت می‌کند، در همان روزهای اولیه راه‌اندازی ربات تلگرامی نات کوین، تیم توسعه‌دهنده NOT گفته بودند که ارز دیجیتال نات کوین پروژه جدید شبکه بلاکچینی TON بوده و یک میم کوین است. در بحث میم کوین‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه اصلی و اولیه پروژه، وفاداری اعضای جامعه به آن است؛ به عنوان مثال، در بحث دوج کوین این اعضای کامیونیتی بودند که میم کوین DOGE را به رتبه 8 بازار ارزهای دیجیتال رسانده و عنوان پادشاه میم کوین‌ها را به وی اعطا نمایند.

درنتیجه، سر پا ماندن میم کوین‌ها تماماً به اعضای جامعه آن‌ها بستگی دارد و خوشبختانه نات کوین از این جهت نمره بسیار خوبی دریافت کرده است؛ چراکه تعداد قابل توجهی از کاربران آن نات کوین‌های ماین شده را استیک کرده و از این طریق با کاهش میزان عرضه در دقایق اولیه آزادسازی توکن، تلاش نمودند دامپ و اصلاح قیمتی کمتری را برای نات کوین رقم بزنند. از سوی دیگر تحلیل‌های کیف پول من حاکی از آن است که شاخص‌های مشارکت اجتماعی Notcoin رشد بسیار خوبی را به ثبت رسانده و دامیننس اجتماعی این رمزارز از 40 به 56 درصد رسیده که این یعنی افزایش مشارکت جامعه کاربری!

آیا پاول دورف در نقش حامی نات کوین ظاهر خواهد شد؟

در 12 آوریل و با تبدیل شدن سکه‌های نات کوین به ارز دیجیتال NOT پرونده استخراج این رمزارز بسته شد و کاربران شرکت کننده در این بازی، در ازای هر هزار سکه استخراج شده، 1 واحد رمزارز NOT دریافت کردند. بسیاری از افراد این مرحله را پایانی برای بازی محبوب تلگرامی و بسته شدن پرونده نات کوین می‌دانستند؛ اما اتفاقات بعدی موجب شد تا بسیاری از این تحلیل‌گران در تحلیل‌های خود تجدید نظرهایی انجام دهند. براساس داده‌های موجود، در ماه فوریه بیش از 552 هزار ماینر نات کوین بخشی از نات کوین‌های خود را به عنوان تشکر و قدردانی به پاول دورف هدیه کردند که ارزش این هدیه چیزی در حدود 6.8 میلیون دلار بود!

دورف حالا بیش از 1.03 میلیارد توکن NOT در اختیار دارد و بیشتر از 1 درصد از کل عرضه نات کوین را به خود اختصاص داده است؛ اما نکته جالب ماجرا واکنش بنیان‌گذار تلگرام به این هدیه بود! دورف با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود و با تشکر از کاربران، پیش‌بینی قیمتی عجیبی را در ارتباط با قیمت نات کوین مطرح کرد که به شرح زیر است:

«من این کوین‌ها را تا زمانی که ارزش مجموع آن‌ها به 680 میلیون دلار برسد نگه می‌دارم و در آن زمان نیز از آن‌ها به منظور خرید سرورهای بیشتر برای تلگرام استفاده خواهم کرد.»

زمانی که دورف این پست را منتشر نمود، مجموع ارزش هدیه نات کوین به وی چیزی در حدود 6.8 میلیون دلار برآورد شده است و به نظر می‌رسد که دورف نقش ایلان ماسک را برای میم کوین NOT ایفا خواهد کرد. اگر اطلاعاتی درباره نوسانات قیمتی دوج کوین داشته باشید، مطمئناً می‌دانید که ایلان ماسک بارها با حمایت‌های خود موجب پامپ قیمتی شدید دوج کوین شده است. به طور خلاصه، پشتوانه نات کوین را می‌توان اول در وفادارای کاربران به آن و دوم در حمایت‌های تلگرام و بنیاد TON از این پروژه رمزارزی جستجو کرد.

وضعیت معاملات نات کوین در حال حاضر به چه صورت است؟

source

توسط mohtavaclick