به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد رضا بهزادی؛ روح دانشجو مطالبه گری و کنشگری است و بدون آن بدنه دانشجویی مرده است؛ کما اینکه در دوران کرونا و بعد از آن دولت اقای روحانی چه شرایط سختی رو متحمل شدیم و به ما تشکل‌ها بها داده نشد تا بمیریم که عملا تا لبه مرگ جنبش دانشجویی هم پیش رفتیم.

ولی به لطف خدا با شروع دانشگاه‌ها به صورت حضوری از این مرگ جلوگیری شد، ولی کماکان هنوز اثر این دو اتفاق بر بدنه دانشجویی سنگینی می‌کند و بعد هم که دولت مردمی شهید رئیسی روی کار آمد و ما جان تازه‌ای گرفتیم و دوباره شروع کردیم به بازسازی خودمون.

شهید رئیسی شبانه روز در حال آوار برداری در زمینه‌های مختلف بودند یکی از آن آوار‌ها ما بودیم که اثرات دولت قبل باقی مانده بود، که این شهید بزرگوار زحمت زیادی در این زمینه کشیدند.

اگر به سخنان حضرت آقا در دیدار رمضانی دانشجویی در این چندسال اخیر دقت کنیم متوجه این موضوع خواهیم شد که بسیار از مسیر اصلی جنبش دلنشجویی دور شدیم و باید دوباره به این مسیر برگردیم، ولی حالا این مسیر چیست؟

همانگونه که حضرت آقا فرمودند جهاد تبیین و مبانی فکری اسلام
این مبانی چه چیز‌هایی را شامل می‌شود: مثل استکبار ستیزی، عدالت و غیره.

ما تشکل‌های دانشجویی محدود شده ایم به فعالیت‌های روزمره مثل برگزاری جشن، اردو و یک سری فعالیت‌های بی نتیجه آن هم صرفا برای اینکه اعلام کنیم فعالیت کردیم؛ یا بهتر بشود بیان کرد به کار‌های دفتری رو آورده ایم و این سیاست غلط خیانت به تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی است و مصداق کامل سیاست زدایی از دانشگاه است که بعضا یا  سهل انگاری بوده است یا شاید هم به عمد  از سوی مسولین امر  که الحمدالله برگزاری این دو انتخابات که البته انتخابات دوم با از دست دادن سیدالشهدای خدمت حاج اقا رئیسی و همراهان عزیزشان مثل اقای امیرعبدالهیان مصادف شد و چه ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کرد باعث شد ما تشکل‌ها بیدار شویم و بدانیم یک زمانی کجا بودیم و چه بدنه‌ای داشتیم و چگونه تاثیر گذار بوده ایم  و کلا هدفمان چه چیزی بوده است.

پیشنهاد می‌کنم مستند این یک اعتراض است را تماشا کنید تا متوجه شوید که جنبش دانشجویی یعنی چه!

شاید یکی از دلایل ضعیف شدن جنبش دانشجویی این باشد که هدف را گم کردیم؛ به جای مبانی به سمت ارضای سلایق مختلف پیش رفتیم، این انتخابات هم بهانه‌ای خواهد شد که فعالیت‌ها را شروع کنیم و جنبش دانشجویی را زنده نگه داریم و به سمت مسیر اصلی خودش پیش ببریم.

این انتخابات به اعتقاد بنده بسیار مهم و تاثیرگذار است چه از لحاظ شرایط داخلی که مهم‌ترین مولفه آن اقتصاد هست و چه از لحاظ روابط خارجی که در حال حاظر در شرایط حساس یا به تعبیر حضرت آقا پیچ تاریخی هستیم.

دومین نکته اینکه این انتخابات با شیوه چیدمان نامزد‌های ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان این پیام را می‌دهد که آخرین تقابل تفکر غربگرایی و انقلابی است که قرار است در این انتخابات شاهد باشیم و به سمت دولت اسلامی حرکت خواهیم کرد ان شالله و اهمیت این انتخابات به اندازه ۲۰ سال آینده جمهوری اسلامی است و امیدوارم و یقین دارم مردم به گزینه اصلح رای خواهند داد.

محمد رضا بهزادی
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

source

توسط mohtavaclick.ir