شیر ظرفشویی
کروموتراپی برای رهایی از استرس در حمام ایده آل است.
کوهلر از طریق حمام، آشپزخانه و گالری نورپردازی فرگوسن در دسترس است مقالات و پست های وبلاگ بی شماری وجود دارد که بر روی آن تمرکز می کنند که بهبود خانه بیشترین بازده مالی را برای سرمایه گذاری به همراه دارد. اما راه دیگری برای نگاه کردن به مکالمه ROI وجود دارد: کدام یک از بهبودهای خانه بهترین پتانسیل را برای بهبود رفاه شخصی شما ارائه می دهد. اینها شامل پنج جنبه طراحی تندرستی است: سلامت و تناسب اندام، ایمنی و امنیت، دسترسی، عملکرد، و راحتی و لذت. با توجه به اهمیت روزافزون سلامتی برای خریداران خانه، هنگامی که شما تصمیم به عرضه آن در بازار دارید، ممکن است آنها به فروش خانه شما نیز بیفزایند.
کارولین دانیلسون، مدیر نمایشگاه های فروشگاه زنجیره ای مجلل Ferguson Bath, Kitchen & Lighting Gallery، می گوید: «قابل درک است که چرا همه نگران حفظ یک خانه سالم هستند. “تعجبی نیست که بسیاری از صاحبان خانه به فکر بازسازی هایی هستند که بیشتر از ظاهر یک خانه بهبود می یابد.” او خاطرنشان می کند که همه اینها می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا سریعتر تمیز کنند، هوشمندانه تر بپزند و راحت تر استراحت کنند.
فناوری سیستم های کیفیت هوای داخلی می توانند رادون و سایر سموم بی بو و بی صدا را در خانه شما تشخیص دهند.
عکس با حسن نیت از عکس با حسن نیت از Airthings/GreenRoom // Wellness by Design (Tiller Press, 2020, © J. Gold) موضوع فناوری سلامت – از جمله کیفیت هوا و آب، روشنایی قابل تنظیم، و راحتی آکوستیک – همه در حال محبوبیت هستند. جاش کریستین، مدیر عامل سازمان تجارت انجمن فناوری خانگی، می گوید: «این بیماری همه گیر سطح علاقه را حتی بالاتر برد. کووید نیاز به هوای سالم داخل خانه را ضروری کرد. آتش‌سوزی‌های جنگلی با نفوذ دود و خاکستر به خانه‌های مناطق مجاور بر این فوریت می‌افزایند، و آلودگی در برخی مناطق موضوعی مداوم است.
کریستین می‌گوید: «تصفیه‌کننده‌های هوای قابل حمل داخل اتاق محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، اگرچه بسیاری از صاحبان خانه‌ها نمی‌دانند که کل خانه‌شان می‌تواند هوای خالص با سیستم‌های تصفیه هوای تخصصی داشته باشد.» او اضافه می کند که این نصب ها را می توان از طریق یکپارچه سازهای فناوری خانگی انجام داد. “یک سیستم خوب می تواند ایمنی افراد در یک خانه را بهبود بخشد.” کریستین خاطرنشان می‌کند که قابلیت‌های پایش هم‌زمان برای کیفیت آب آنقدرها پیشرفته نیست، «اما وقتی فیلتر کردن آب بخشی از سیستم خانه‌های هوشمند است، آزمایش‌های گسترده‌ای برای شناسایی بهترین راه‌حل برای نیازهای مکان خاص انجام می‌شود.»
MORE FROMFORBES ADVISORبهترین شرکت‌های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorBest برنامه‌های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditorMaterials دال پرسلن صفحه‌ای سالم با ظاهر مرمری بدون شکنندگی سنگ مرمر یا نیاز به … [+] مهر و موم کننده ایجاد می‌کند.
FONDOVALLE/سرامیک های شرکت عضو ایتالیا این یک موضوع چالش برانگیز است، زیرا بسیاری از محصولات فواید سلامتی مانند نرمی زیر پا، بازدارنده شعله و محافظت ضد میکروبی را ارائه می دهند، در حالی که متأسفانه مواد شیمیایی را معرفی می کنند که می توانند برای بدن ما مضر باشند. آلیسون میرز، مدیر بخش هشدار می‌دهد: «مواد شیمیایی که به انعطاف‌پذیر، سبک و محکم محصول کمک می‌کنند، اثرات جانبی عمده‌ای بر سلامت ما از جمله سرطان‌ها، کاهش باروری در مردان و زنان و دیگر مسائل مربوط به سلامت هورمونی، بیماری تیروئید و کلسترول بالا دارند.» آزمایشگاه مواد سالم در دانشگاه پارسونز.
Mears با نگاهی به یک ماده روکشی که در هر خانه پیدا خواهید کرد: میزهای کانتر، صفحات چینی بدون سرب یا آزبست و مواد طبیعی مانند چوب و گرانیت (که ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشند) را پیشنهاد می کند. برای کفپوش، او نسبت به یکی از محبوب ترین مواد موجود در بازار امروز هشدار می دهد: کاشی وینیل لوکس. او نشان می‌دهد که دیوکسین‌های سمی در طول تولیدشان آزاد می‌شوند که سال‌ها پس از قرار گرفتن در معرض آن در بدن باقی می‌مانند. با ارتباط با سرطان، اختلالات تولید مثل و اختلالات هورمونی، آنها را سمی ترین ماده ساخته شده توسط بشر می نامند. کف‌های [وینیل] همچنین حاوی فتالات هستند که مختل کننده غدد درون ریز هستند. مهم است [به] جایگزین های سالم تری در مشمع کف اتاق، چوب پنبه، لاستیک طبیعی، یا مواد مبتنی بر زیستی که از هرگونه گنجاندن وینیل اجتناب کنند، جستجو کنید. گزینه‌هایی که میرس ترجیح می‌دهد شامل چوب‌های سخت مهندسی شده شناور با روکش طبیعی، کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب فلزات سنگین، مشمع کف اتاق و بتن صیقلی با پوشش غیرسمی است.
Mears توصیه می کند که وقتی صحبت از کابینت می شود، اوره فرمالدئید سرطان زا عنصر اصلی است که باید از آن اجتناب کرد. محصولات NAUF (بدون اوره فرمالدئید اضافه شده) که استفاده از آن را کاهش می دهند، گزینه ایمن تری هستند. شما همچنین یک کابینت با روکش های غیر سمی می خواهید.
لوازم خانگی خوشبو کننده های لباس به لوازم شستشوی محبوبی برای ضدعفونی کردن لباس، ملافه و … تبدیل شده اند [+] بیشتر.
عکس با حسن نیت از LG Electronics // Wellness by Design (Tiller Press, 2020) (c) J. GoldDanielson به لوازم خانگی به عنوان یکی از مقوله‌هایی اشاره می‌کند که فناوری همیشه یک موضوع پرطرفدار بوده است. اخیراً به شدت بر سلامتی متمرکز شده است. از اجاق‌های بخاری که به صاحب خانه‌ها اجازه می‌دهد بدون زحمت غذاهای سالم تهیه کنند تا ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت بالا، ضدعفونی‌کننده‌ها با تنظیماتی برای از بین بردن 99.999 درصد از باکتری‌های خاک غذا با افزودن یک شستشوی نهایی با حرارت بالا برای ضدعفونی ظروف، فناوری دستگاه در حال پیچیده‌تر شدن است.
او به یک دسته جدید نیز اشاره می کند: پرورش دهندگان گیاهان سرپوشیده. خرده فروش مشاهده می کند: “کابینت های پرورش گیاهان تخیل صاحب خانه ها را تسخیر کرده اند.” تصور کنید یک سالاد با سبزیجات تازه مزرعه درست کنید یا یک غذا بپزید و توانایی استفاده از گیاهان تازه موجود در آشپزخانه را داشته باشید. همه سبزیجات ارگانیک طعم عالی و بهترین تغذیه را ارائه می دهند.
یکی دیگر از مقوله‌هایی که دانیلسون به آن اشاره می‌کند، خوشبوکننده لباس است که به صاحبان خانه‌هایی که زمان زیادی دارند، راحتی می‌افزاید. او خاطرنشان می کند که اینها به صاحبان خانه اجازه می دهد تا از مواد ظریف بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن رایج در تمیز کردن خشک مراقبت کنند. آنها همچنین می توانند با خیال راحت بستر بین مهمانان و حیوانات عروسکی کودکان را ضد عفونی کنند.
وسایل و شیرآلات دوش بخار، ارتقاء حمام سالم و محبوب هستند.
عکس با حسن نیت ارائه شده از Thermasol موجود در حمام، آشپزخانه و گالری روشنایی فرگوسن، دانیلسون با اشاره به جدیدترین فیلتراسیون آب، با اشاره به جدیدترین‌ها در زمینه فیلتراسیون آب، به اشتراک می‌گذارد: «با فشار برای سلامت و تندرستی بهتر، لوازم خانگی و شیرآلات اکنون راهی عالی برای بهبود سلامت کلی شما هستند. سیستم ها و دوش های بخار اولی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که خانواده روزانه آب تمیز می نوشند. او می‌گوید: «این سیستم‌ها علاوه بر فیلتر کردن آلاینده‌هایی مانند سرب یا کلر، می‌توانند بوها و مزه‌هایی را که آب آشامیدنی شما را مطلوب‌تر می‌کنند، کاهش دهند.»
دوش بخار به کاربران این امکان را می دهد که در حین لذت بردن از مزایای آروماتراپی استراحت کنند. دانیلسون می گوید: آنها به ویژه برای کسانی که دارای شرایط تنفسی یا تنش عضلانی هستند مفید هستند زیرا بخار گرم به باز شدن راه های هوایی و کاهش درد عضلانی کمک می کند.
حمام به دلیل مفهوم طراحی بدون قاب و ورودی صفر که فضایی باز و جادار ایجاد می کند، شاهد افزایش تقاضا است. این فضاهایی که یک وان را در داخل یک محفظه دوش بزرگ قرار می دهند جذابیت زیبایی شناختی و دسترسی بیشتر را ارائه می دهند، اما همانطور که مدیر اجرایی فرگوسن خاطرنشان می کند، “محبوبیت فزاینده آنها تا حد زیادی به دلیل توانایی آنها در جلوگیری از پنهان شدن میکروب ها در مکان های صعب العبور است و اجازه می دهد تا نگهداری و تمیز کردن آسان.»
به طور کلی، او شاهد تمرکز فزاینده ای بر روی وسایل بهداشتی است. او خاطرنشان می کند: “شیرهای آب بدون لمس می تواند به محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلودگی و باکتری ها کمک کند، در حالی که راحتی و سهولت را برای کاربران فراهم می کند.”
Lighting فناوری جدید در یک چراغ فن دار می تواند پاتوژن ها را از بین ببرد.
عکس با حسن نیت از طرفداران Big Ass / هایکو بیماری همه گیر قطعاً بر نور تأثیر گذاشته است. «صاحبان خانه هوا را با یک فن سقفی تمیز می‌کنند که هوا را با استفاده از فناوری ماوراء بنفش خنک و به گردش در می‌آورد، که از طریق آزمایش‌های آزمایشگاهی مستقل تأیید شده است تا ۹۹.۹۹ درصد از SARS-CoV-2 (باعث COVID-19) و سایر عوامل بیماری‌زای موجود در هوا را از بین ببرد و در عین حال آلرژن‌ها و بوها را با خیال راحت خنثی کند. دانیلسون می‌گوید، و دود.
او همچنین به فن های اگزوز روشن به عنوان مسدود کننده های مشکل اشاره می کند: “با از بین بردن رطوبت و بوها به طور موثر با یک اگزوز فن روشن، صاحبان خانه می توانند از رشد کپک ها، باکتری ها و قارچ ها بر روی سطوح در حمام، اتاق های لباسشویی یا سایر محیط های مستعد رطوبت جلوگیری کنند.”
او می‌گوید دانیلسون نسبت به کم‌نورهای از پیش تعیین‌شده به‌عنوان یک گزینه جدید نورپردازی عالی برای سلامتی خوش‌بین است، و خاطرنشان می‌کند که «تنظیم سطح روشنایی شما را بسته به زمان روز آسان می‌کنند و می‌توانند برای اطمینان از داشتن نور کافی بدون ایجاد خستگی چشم یا تنظیم شوند. درد و ناراحتی.” این یک مزیت خاص برای افراد مسن برای ایمنی و راحتی است. این ویژگی سازگار با سن این اطمینان را به شما می‌دهد که هنگام تلاش برای یافتن چیزی در یک منطقه تاریک یا مواجهه با نورهای بیش از حد روشن هنگام بیرون رفتن در شب، نگران فشار چشم خود نباشید.
روشنایی شبانه روزی که به آن روشنایی قابل تنظیم یا نور محور انسان نیز می گویند، راه دیگری برای تقویت سلامتی در این دسته است. HTA’s Christian مشاهده می کند که اکنون بسیاری از تولید کنندگان این راه حل ها را ارائه می دهند و این دسته در چهار سال گذشته به شدت رشد کرده است. این همچنین منجر به کاهش قیمت‌ها و در دسترس بودن بیشتر شده است، اما او هشدار می‌دهد که وقتی صحبت از این فناوری به میان می‌آید، آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید.
نورپردازی آسمان تاریک در فضای باز یکی دیگر از نوآوری های جدید است که به سلامت خانه و سیاره شما کمک می کند. به گفته دانیلسون، از نظر سلامتی، نور آبی ساطع شده از لامپ های LED را کاهش می دهد که با اختلال خواب در برخی افراد مرتبط است.
کروموتراپی یکی دیگر از نوآوری های عالی است که اغلب در حمام های اولیه استفاده می شود. مدیر اجرایی فرگوسن می گوید: “این نوع نورپردازی از رنگ های خاصی برای تقویت آرامش و خواص درمانی در بدن استفاده می کند.” با استفاده از سایه‌های مختلف آبی یا بنفش، می‌توانید محیطی آرام‌بخش ایجاد کنید که استرس و اضطراب را در حین تمیز کردن خود یا گرفتن حمام یا دوش آب گرم کاهش دهد.
نکات سلامتی از سیستم‌های فن‌آوری خانه‌های هوشمند حرفه‌ای نصب شده می‌تواند سلامتی و پتانسیل فروش مجدد … [+] خانه شما را بهبود بخشد.
با حسن نیت از انجمن فناوری خانه / Crestron دانیلسون توصیه می کند: «وقتی به دنبال ارتقای خانه خود به روشی هستید که سلامت و تندرستی را ارتقا دهد، مهم است که از نمایشگاه های معتبر بازدید کنید و با طراح یا پیمانکاری که به آن اعتماد دارید کار کنید. “گواهینامه های ویژه ای برای سلامتی و طراحی جهانی وجود دارد. به عنوان مثال، یک متخصص طراحی جهانی گواهی شده به صاحبان خانه کمک می کند تا محیطی ایجاد کنند که بر راحتی و ایمنی برای همه سنین و توانایی ها تأکید دارد. صاحبان خانه می توانند از طراح در مورد گواهینامه خود بپرسند و تعیین کنند که آیا تخصص آنها با اهداف سلامتی آنها مطابقت دارد یا خیر.
کریستین بر اهمیت کار با متخصصان نیز تاکید می کند. او توصیه می‌کند: «صاحبان خانه، معماران، طراحان داخلی و سازندگان به یک متخصص فن‌آوری خانه واجد شرایط نیاز دارند تا در مورد آخرین فناوری‌های سلامتی مشورت کنند،» و این مشاوره باید از ابتدای فرآیند برنامه‌ریزی شروع شود.
میرس آن را ساده نگه می دارد: «سؤالات را بپرسید: از چه چیزی ساخته شده است؟ آیا به آن نیاز دارم؟»
Last WordsInduction یک فناوری آشپزی سالم تر و سازگارتر با محیط زیست نسبت به گاز است.
Miele از طریق حمام، آشپزخانه و گالری روشنایی فرگوسن در دسترس است یکی از اتفاقات خوشحال کننده تغییرات آب و هوا این است که می تواند فضای داخلی خانه سالم تری نیز ایجاد کند. همانطور که Mears اشاره می کند، این فوریت قوانین و مشوق های محلی، ایالتی و فدرال را برای کاهش مصرف سوخت فسیلی به پیش می برد. از آنجایی که محصولات جانبی آنها وارد مواد روکشی مانند LVT می شود، کاهش استفاده از آنها می تواند منجر به خانه های سالم تری نیز شود. کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به ایجاد انگیزه برای تعویض اجاق گاز با مدل های القایی کمک می کند. آنچه برای کره زمین مفید است می تواند برای شما و خانه شما مفید باشد.
برای ایجاد تغییرات سالم در خانه نیز لازم نیست میلیاردر باشید. آنچه ما یاد می گیریم این است که مقرون به صرفه بودن بر اساس بودجه، منطقه و خلاقیت بسیار متفاوت است. و بسیاری از کارهایی که می‌توانیم برای کاهش هزینه‌ها یا هدایت بودجه به سمت مواد بهتر انجام دهیم، تغییر رویه خود است.» او همچنین خاطرنشان می‌کند که یک پالت مواد ساده‌تر ممکن است حجم بالاتری را در محصولات انتخابی امکان‌پذیر کند و احتمالاً قیمت بهتری را ارائه دهد. استراتژیک بودن با انتخاب ها – به عنوان مثال، ترکیب رنگ یک لایه و پرایمر – می تواند هزینه های نیروی کار را کاهش دهد و البته، کار با یک طراح سلامتی که با تولید کنندگان محصولات سالم و حاشیه های منعطف ارتباط دارد، می تواند در پول صاحب خانه صرفه جویی کند.
منابع

* کابینت سالم تر – آزمایشگاه مواد سالم
* مجموعه مواد – آزمایشگاه مواد سالم
* شش کلاس: روشی جدید برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر – موسسه علوم سبز
* راهنمای آکوستیک – انجمن فناوری خانه
* راهنمای منابع فناوری – انجمن فناوری خانه
***
یادداشت نویسنده: من نکات بیشتری را برای ارتقای خانه سالم با لیلا دی. بهجت، کریستین و دانیلسون، همکار آزمایشگاه مواد سالم Mears در یک مکالمه یک ساعته کلوپ هاوس فردا بعدازظهر (7 دسامبر 2022) در ساعت 4 بعد از ظهر شرقی/13:00 به اشتراک خواهم گذاشت. صلح جو. شما می توانید در اینجا به این بحث WELLNESS WEDNESDAYS بپیوندید. اگر نمی توانید در آن شرکت کنید، می توانید ضبط را از طریق Clubhouse Replays در اینجا یا در وبلاگ طراحی Gold Notes من در اینجا چهارشنبه بعد مشاهده کنید.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط mohtavaclick