آرین کربلائی: سود شرکت تولید نیمه هادی تایوان یا همان غول دنیای فناوری این کشور با نام تجاری TSMC  در فصل دوم سال جاری میلادی 30 درصد جهش خواهد کرد. دلیل اصلی این جهش سود، افزایش تقاضای تراشه‌های هوش مصنوعی اعلام شده است که انتظار می‌رود که سود این شرکت در 3 ماهه منتهی به ژوئن سال 2024 میلادی به 7 میلیارد و 250 میلیون دلار برساند.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان تصمیم دارد که کارخانه‌‌های جدیدی را در ایالت آریزونای آمریکا افتتاح کند. این غول دنیای تراشه‌ها تصمیم دارد که خود را به یکی از تولیدکننده‌های اصلی تراشه‌های پیشرفته مورد استفاده در برنامه‌های هوش مصنوعی تبدیل کند که به همین دلیل کارشناسان می‌گویند: پیش بینی می‌شود که سود این شرکت 30 درصد جهش کند.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، کوالکوم، انویدیا و ای‌ام‌دی به رزرو تراشه‌های نانومتری تولیدی شرکت TSMC کرده‌اند و گفته می‌شود که بازهم احتمال دارد که قیمت تراشه‌ها در جهان رشد کند که یکی از علت‌های اصلی آن رونق هوش مصنوعی در دنیا است که باعث شده در سال جاری میلادی سهام این شرکت 75 درصد رشد کند و رکورد بشکند.

هفته گذشته TSMC گزارش داد که درآمد سه ماهه دوم افزایش یافته و به راحتی انتظارات بازار را شکست. رئیس شرکت مدیریت سرمایه لی فانگ کو گفت: “من انتظار دارم چشم انداز سه ماهه سوم برای همه محصولات آنها بسیار خوب باشد.”

TSMC ، در گزارش سه ماهه، چشم انداز خود را برای سه ماهه جاری و همچنین برای کل سال ، از جمله هزینه‌های سرمایه‌ای خود فاش کرد که از آن به عنوان مسابقه‌ای برای گسترش خط تولید یاد شده است. این غول دنیای تراشه‌ها تصمیم دارد تا برای ساخت 3 کارخانه جدید بالغ بر 65 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند اما بیشتر تولید در تایوان باقی خواهد ماند.

source

توسط mohtavaclick.ir