تولید محتوا
جشنواره بینالمللی جوایز خلاقیت شیرهای کن
اتحاد تصویر از طریق Getty Images هر سال، جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions – رویدادی یک هفتهای شامل برنامهنویسی، جوایز، فعالسازی و شبکهسازی – دهها هزار نفر از مدیران ارشد بازاریابی جهان را از سراسر جهان جذب میکند. با ثبت 500 CMO در سال جاری، افزایش 20 درصدی نسبت به سال 2023، این جشنواره غیرقابل انکار مرکزی برای بهترین صنعت برای تفکر در مورد آنچه کار می کند و چه چیزی نیست، و همچنین آماده شدن برای آینده بود.
از حضور غیرمنتظره ایلان ماسک تا هجوم سازندگانی که از طریق برنامه افتتاحیه LIONS Creators به آن ملحق شدند، عناوین برتر جشنواره به سختی از دست داده شده است. در اینجا چیزی است که بازاریابان باید در مورد آنها بدانند.
ماسک به بیش از یک جلسه نیاز دارد
X (توئیتر سابق) از زمانی که ماسک این پلتفرم را به قیمت 44 میلیارد دلار در سال 2022 خریداری کرد، با مجموعهای از مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. در میان آنها، ماسک محتوای یهودیستیزانه را در X منتشر کرد که منجر به بیش از 100 برند از جمله بازیگران اصلی مانند دیزنی، برادران وارنر شد. دیسکاوری و اپل برای توقف تبلیغات در پلتفرم. گزارش ها ضرری بالغ بر 75 میلیون دلار را برای X تخمین زدند.
ماسک پس از اخراج با صدای بلند و گستاخانه این تبلیغکنندگان در کمتر از یک سال پیش، ظاهراً در تلاش برای جبران خسارت در کن حاضر شد. اگرچه او ممکن است مدتی را با مدیران اجرایی کسب کرده باشد، X نباید انتظار هجوم دلارهای تبلیغاتی را به این زودی ها داشته باشد. ایمنی نام تجاری در پلتفرم همچنان یک مسئله مداوم است.
علیرغم تلاشها برای رسیدگی به این موضوع، تنها دو ماه پیش، یک پست حمایتشده از هیوندای در کنار محتوای یهودیستیز در این پلتفرم مشاهده شد که باعث شد این شرکت خودروسازی به لیست برندهایی که تبلیغات را متوقف کردهاند بپیوندد. یکی از مدیران آژانس با دیجیدی به اشتراک گذاشت: «مطمئنم اکنون بسیار ایمنتر است و کنترلهای تبلیغکننده زیادی برای جایی که محتوای شما میرود وجود دارد. اما به وضوح در تحلیل ریسک در مقابل پاداش، من ندیدهام که این فرصت تجارت الکترونیکی پررونق برای بسیاری از تبلیغکنندگان باشد.»
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حسابهای پسانداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حسابهای پسانداز سود 5% در سال 2024ByCassidy HortonContributor مارکها و آژانسهای آنها میخواهند دلارهای رسانهای خود را در جایی که میخواهند با پلتفرمهایشان هماهنگ کنند، قرار دهند. در نهایت، بیش از یک بازدید از یک جشنواره طول می کشد تا اعتماد تبلیغ کنندگان را بازگردانید.
سازندگان به درستی ارتقا یافتند
در حالی که ورود به کن مدتهاست که برای مدیران ارشد بازاریابی محفوظ است، برنامه افتتاحیه LIONS Creators امسال، با ارائه محتوای مناسب و قیمت بلیط در دسترستر، تغییر محسوسی را ایجاد کرد.
به گفته Thea Skelton، معاون رویدادها در Cannes Lions، این برنامه برای ایجاد فضایی برای پلتفرمها، برندها، سازندگان و آژانسها ایجاد شد تا همه دور هم جمع شوند و در مورد همکاری با یکدیگر گفتگو کنند. هجوم سازندگانی که منجر به آن شد قابل توجه بود، اما بیشتر منعکس کننده این است که صنعت ارزش آنها را پذیرفته است تا یک تغییر جدید در بازاریابی محتوا به طور کلی.
eMarketer پیشبینی میکند که بازاریابهای ایالات متحده امسال ۸.۱۴ میلیارد دلار صرف بازاریابی تأثیرگذار در رسانههای اجتماعی کنند. گلدمن ساکس تخمین زد که اقتصاد خالق در سال 2023 یک صنعت 250 میلیارد دلاری بود و پیش بینی می شود تا سال 2027 تقریباً دو برابر شود.
برندهای هوشمند در حال حاضر از سازندگان و تأثیرگذاران برای گسترش روایت برند خود استفاده می کنند. این یک روند موجود است که به خوبی در حال انجام است، اکنون تشویق شده است که در کن سرعت خود را افزایش دهد.
با اینفلوئنسرهایی مانند Alix Earle (6.9 میلیون دنبال کننده TikTok)، Jackie Aina (3M دنبال کننده TikTok)، و فیلمبرداری بیشتر ویدیوهای «با من آماده باش» برای شرکت در رویدادهای مجللی که جشنواره کن به آنها شهرت دارد، خود جشنواره احتمالاً مخاطبان جدیدی را جذب کرد. ، هم.
برنده شدن در برند به معنای ناراحتی است
در آغوش گرفتن اینفلوئنسرها و خالقان این صنعت حاکی از یک تغییر گسترده تر است. پس از سالها اولویت دادن بیش از حد بازاریابان به بازاریابی عملکرد، این صنعت به سمت دیگری رفته است. بازاریابی برند به دلیل کمک به رشد کسب و کار در اولویت قرار می گیرد و قدردانی می شود.
کسانی که می خواهند در برند برنده شوند، باید با ناراحتی راحت باشند.
یکی از مدیران ارشد مدیران ارشد، در سخنرانی در بانفوذترین ناهار CMO جهان در فوربس در کن، به اشتراک گذاشت که تیم آنها 50 درصد از بودجه رسانه ای خود را بدون برنامه ریزی رها می کند تا انعطاف پذیری لازم برای پرش به لحظات پیش بینی نشده، مشارکت در روندهای نوظهور یا کاهش کمپین های تبلیغاتی را داشته باشد. کار کردن.
برای بازاریابان، رها کردن بودجه رسانه ای بدون برنامه ریزی برای اولویت بندی انعطاف پذیری می تواند احساس ناراحتی کند. اعتماد به سازندگان و اینفلوئنسرها در داستان برند نیز ممکن است ناراحت کننده باشد. اما هر دو برای موفقیت در بازاریابی مدرن ضروری هستند.
من را در لینکدین دنبال کنید. برد سیممز بهعنوان مدیر عامل GALE، یک آژانس تجاری برنده جوایز، براد با برخی از موفقترین و مبتکرترین CMOها و متخصصان جهان همکاری میکند تا ارزش سازمانی را برای کسبوکار خود از طریق بازاریابی باز کند. GALE یکی از آژانسهای با رشد سریع در ایالات متحده است که بیشترین جوایز را دریافت کرده است و به عنوان بهترین آژانس رسانهای سال Adweek و در فهرست Ad Age A انتخاب شده است.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها