دو شب شعر با حضور بانوان شاعره آیینی و با موضوع«اربعین و مقاومت» برگزار می‌شود.

رئیس شورای بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: سال قبل  شب شعر بانوان اربعینی را در عراق برگزار کردیم که با استقبال بانوان ایرانی و غیرایرانی همراه بود و امسال دو شب شعر در ایران و عراق برگزار خواهیم کرد.

مینو اصلانی افزود: باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و همچنین ایام اربعین نخستین شب شعر اربعینی با عنوان یک کاروان ستاره و با حضور ۱۰ شاعره ایرانی امروز ۲۰ مرداد در تهران برگزار می‌شود و شاعران اشعار خود را در زمینه مقاومت و اربعین می‌سرایند.

وی گفت: همچنین در کربلا هم زمان با ایام اربعین، شب شعر بین المللی با حضور بانوان شاعر از ایران، عراق و لبنان برگزار می‌شود و شاعران آیینی به سرودن اشعار خود می‌پردازند. 

اصلانی افزود: امروز در تهران، نخستین کتاب شعر اربعینی بانوان کشور هم رونمایی می‌شود.

رئیس شورای بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین همچنین به رونمایی از نخستین سفرنامه اربعینی بانوان کشورمان اشاره کرد و گفت: این سفرنامه هم به زودی رونمایی می‌شود که حاصل تلاش یکی از نویسندگان زن ایرانی از سفر اربعین است. امسال هم یکی دیگر از بانوان نویسنده با شورای بانوان ستاد اربعین همراه می‌شوند تا ان شاءالله دومین سفرنامه اربعینی بانوان را داشته باشیم.

نخستین شب شعر بانوان اربعینی ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ امروز در سالن خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

 

source

توسط mohtavaclick.ir