برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی، یوتیوب بهترین پلتفرم است. به محض شنیدن اسم ویدیو نام این پلتفرم در ذهن شما تداعی می شود. یوتیوب بیش از 1.9 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. این بدین معنی است که هر روز بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در جهان تماشا می شود. این موضوع به خوبی نشان می دهد که فعالیت در یوتیوب درآمد زیادی را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که به آموزش تولید محتوا در یوتیوب بپردازیم.

یک استراتژی مشخص برای ساخت ویدیو ها ایجاد کنید.

آموزش تولید محتوا در یوتیوب

اولین نکته مهمی که باید در آموزش تولید محتوا در یوتیوب به آن فکر کنید این است که انتخاب موضوع مناسب اهمیت زیادی دارد. می توانید در حیطه طنز، نقد یا ادیت های مختلف فعالیت کنید؛ ولی باید بتوانید ارزش افزوده ایجاد نمایید. ببینید که مخاطبان هدف شما دقیقا دنبال چه چیزی هستند. اگر بخواهید برای همه افراد محتوا بسازید، احتمال شکست شما خیلی بالا می رود؛ چون هیچ موضوع یا حیطه خاصی نمی تواند نظر همه افراد را به خود جلب کند. پس ابتدا مخاطبان خود را بشناسید، علاقه آن ها را پیدا کنید و پس از آن به تولید محتوا بپردازید.

برای پیدا کردن سلیقه مخاطبان هدف خود، می توانید با پرسیدن این سوالات شروع کنید:

  • مشکلات و دغدغه آن ها چیست؟
  • دنبال چه چیزی می گردند؟
  • چه چیزی از ویدیوی شما خواهند آموخت؟
  • ارزش افزوده شما برای این مخاطبان چیست؟

اگر نمی توانید به این سوالات پاسخ دهید، باید پژوهشی مجدد انجام دهید و بیشتر کاووش کنید؛ زیرا پاسخ این سوالات درواقع پایه اصلی برنامه های شما خواهد بود.

کارشناسان درباره آموزش تولید محتوا در یوتیوب چه می گویند؟

تولید محتوا در یوتیوب

در کنار کار های تجربی که برای پیدا کردن مسیرتان انجام می دهید، کمک گرفتن از نظرات کارشناسان یا افراد حرفه ای این حوزه می تواند مفید واقع شود.

مشاور بازاریابی YouTube Owen Video در یک مصاحبه چنین گفت: «اولین کاری که ما انجام می دهیم این است که مشتریان خود را از طریق پرسشنامه ای که طراحی کرده ایم، راهنمایی می کنیم تا مهم ترین موضوعاتی را که مخاطب به آن ها علاقه مند است، پیدا کنند.»

جرمی وست، مدیر بازاریابی vidIQ نیز به مخاطبانش توصیه می کند که به شنیدن نظر مخاطب اهمیت زیادی دهند. او این طور بیان می کند که: «اگر به مخاطبان خود گوش ندهید، نمی توانید به درستی به آن ها خدمت رسانی کنید.»

با این حال همه چیز درباره آنچه که مخاطب می خواهید نیست و نمی توان تنها نکته مهم در آموزش تولید محتوا در یوتیوب را همین موضوع دانست. وقتی که نسبت به مخاطب خود شناخت کافی پیدا کردید، باید محتوایی تولید کنید که با هویت خود شما سازگاری داشته باشد. چنین محتوایی منحصر به فرد است و در بلند مدت مخاطبان بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

محتوای شما باید بر این متمرکز شود که مخاطب را به هدفش برساند. مثلا اگر یک ویدیوی آموزشی درباره یک نرم افزار ساخته اید، سعی کنید هر آنچه مخاطب برای دستیابی به موفقیت نیاز دارد، در آن بگنجانید.

فرناندو سیلوا، مدیر حساب کاربری Wistia، درباره آموزش تولید محتوا در یوتیوب چنین می گوید: «ما باید بفهمیم که مخاطبان ما واقعا به چه چیز هایی علاقه دارند و به تماشای چه نوع ویدیویی ادامه می دهند یا چه نوع ویدیویی را دوست ندارد. این به شما کمک می کند که در آینده محتوای بهتری تولید کنید.»

اگر برای درک مخاطب خود تلاش زیادی کرده اید؛ اما مطمئن نیستید که باید چه نوه محتوایی تولید کنید؛ تایلر لسارد، معاون بازاریابی در Vidyard بر این نکته تاکید می کند که: «باید بیشتر روی کیفیت محتوا تمرکز داشته باشید و نه نحوه ارائه آن. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کاملا به مخاطبانتان مرتبط است. این یک راه ساده برای شروع مسیر شما است.»

کمالگرا نباشید، فقط شروع کنید.

کمالگرا نباشید

در آموزش تولید محتوا برای یوتیوب باید به این موضوع اشاره کنیم که کمالگرایی بزرگ ترین  دشمن شما در این مسیر است.

نگاه کردن به یوتیوبر های معروف و مقایسه خودتان با آن ها، در کنار ایجاد انگیزه می تواند حس کمال طلبی را در شما تقویت کند به طوری که نتوانید هیچ کاری انجام دهید.

سعی کنید روی این موضوع متمرکز شوید که حتی بزرگ ترین  یوتیوبر های جهان نیز روزی مثل شما گیج و سردرگم بوده اند؛ اما کارشان را آغاز نموده و توانسته اند در این مسیر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

اگر متوجه شدید که نمی توانید همه آنچه را که در ذهن خود دارید، پیاده کنید، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا اگر این تغییرات انجام نشوند، مخاطبان من هدف ویدیو را درک نخواهند کرد؟
  • آیا ویدیوی من حاوی موارد نادرستی است که تاثیر جدی ای بر بیننده خواهند گذاشت؟
  • آیا می توانم زمانی را که قرار است صرف اصلاح این پروژه کنم، برای یک پروژه دیگر به کار بگیرم؟

وقتی به این سوالات پاسخ دادید، احتمالا راه ادامه دادن را پیدا خواهید کرد.

نکته کلیدی در آموزش تولید محتوا برای یوتیوب این است که بیش از حد روی یک پروژه تمرکز نکنید و به خودتان اجازه حرکت کردن بدهید. پیشرفت در مسیر اتفاق خواهد افتاد.

جمع بندی

آموزش تولید محتوا در یوتیوب مستلزم داشتن اراده و تلاش فراوان است. ممکن است شما در ابتدای راه خود شکست های زیادی را تجربه کنید؛ اما اگر به راه خود ادامه دهید و سعی کنید که در مسیر خود نکته های جدیدی را بیاموزید، موفق خواهید شد. در این مقاله به بررسی نکات مهمی که برای شروع راه باید به آن ها دقت کنید، پرداختیم؛ اما مهم ترین عامل موفقیت شما، تلاش و همت خود شما خواهد بود. پس از تلاش کردن و آموختن نترسید و کار خود را آغاز نمایید.

source

توسط mohtavaclick.ir