رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: اعضای جامعه پزشکی خود را موظف می‌دانند به رئیس جمهور و دولت چهاردهم در همه حوزه‌ها کمک کنند.

اسناد بالادستی حوزه سلامت ملاک عمل دولت چهاردهم قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به روی کار آمدن دولت چهاردهم گفت: باید اسناد بالادستی حوزه سلامت ملاک عمل دولت چهاردهم قرار بگیرد و در دولت جدید باید توجه به پیشگیری و بهداشت مطابق شاخص‌ها اولویت قرار بگیرد و شو‌های تبلیغاتی در حوزه بهداشت کنار گذاشته شود.

محمد رئیس‌زاده افزود: مردم وقتی بیمار می‌شوند؛ نباید چهار دغدغه دسترسی، امکانات درمانی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی و هزینه درمان را داشته باشد، همچنین یکی از موضوعات مهم که باید اولویت دولت چهاردهم باشد؛ توجه به جوان پزشکان است 

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین ارتقای سواد سلامت مردم با توجه به افزایش بیماری‌های زمینه‌ای و اهمیت خود مراقبتی، اهمیت ویژه‌ای دارد، افراد باید بدانند چگونه فشارخون یا قندخون خود را اندازه‌گیری کنند یا بدانند در چه سنی چه بیماری‌هایی سلامت افراد را تهدید می‌کند و رسانه‌ها نقش مهمی در ارتقای سواد سلامت و به دنبال آن سلامت مردم دارند.

وی افزود: نیاز مردم در سواد سلامت بیشتر شده و رسانه باید به همین میزان ارتقا یابند و بخش مهم سواد سلامت به ارتباط مردم و جامعه پزشکی برمی‌گردد و خبرنگاران یاران و بازوان حوزه سلامت هستند. 

محمد رئیس زاده گفت: ارتباط جامعه پزشکی و مردم در میزان بهبودی و بازگشت سلامتی تاثیر دارد و نقش رسانه از توان و مشکلات جامعه پزشکی و بیان توانمندی‌ها و جایگاه جامعه پزشکی و تثبیت آنها در ذهن مردم  مهم است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین گفت: عمده مطالب پزشکی با تبلیغات داغ در فضای مجازی مبتنی بر سود و تجارت است و بسیاری افراد فاقد صلاحیت برای سود مداخلات پزشکی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مداخله برخی در امور پزشکی و پیامد‌های منفی آن گفت: بایدبرخورد با مداخله کنندگان در امور پزشکی مورد توجه قرار بگیرد و  نظام پزشکی به تنهایی نمی‌تواند با مداخله کنندگان در امور پزشکی برخورد کند و برای برخورد با این افراد باید برخورد محکم صورت گیرد و اکنون جرائم بازدارنده نیست از طرفی مردم باید در برابر هجمه‌های تبلیغات پزشکی واکسینه شوند که این بخش به عهده رسانه‌هاست.

source

توسط mohtavaclick.ir