تأییدیه‌ی رگولاتوری سایر کشورها نیز گرفته شد و در نهایت ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با هزینه‌ی کل ۷۵٫۴ میلیارد دلار نهایی شد. همان روز بابی کوتیک استعفای خود را اعلام کرد و در پایان سال ۲۰۲۳ رسماً کنار رفت.

آینده‌ اکتیویژن بلیزارد پس از سلطه مایکروسافت

دو هفته پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، ساختار رهبری بخش گیمینگ مایکروسافت تغییر کرد. مت‌ بوتی رئیس محتوای گیمینگ و استودیوهای زیرمجموعه‌ی مایکروسافت شد و در کنارش سارا باند رئیس ایکس‌باکس شد و بخش‌های مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزار ایکس‌باکس را به‌عهده گرفت. سارا باند به‌تازگی اعلام کرد که همه‌ی بازی‌های مایکروسافت، ازجمله بازی‌های اکتیویژن مستقیماً وارد گیم‌پس خواهند شد.

اکنون مایکروسافت مالک اکتیویژن، بلیزارد و کینگ است؛ تصور کنید فرنچایزهایی مانند کال‌ آو دیوتی، اسکای‌لندرز، اسپیرو، گیتارهیرو، وارکرفت، دیابلو، استارکرفت، اورواچ و سری کندی‌ کراش پول‌ساز برای مایکروسافت درآمدزایی می‌کنند. وقتی نام چنین فرنچایزهایی آورده می‌شود، شاید هزینه‌ی ۶۸ میلیارد دلاری برای این معامله بسیار منطقی به نظر برسد.

پس از نهایی شدن قرارداد، فیل اسپنسر، مدیرعامل اجرایی مایکروسافت گیمینگ با انتشار پیامی گفت: «از این پس در کنار هم و به‌عنوان یک تیم، یاد می‌گیریم، به شکوفا شدن خلاقیت‌ها کمک می‌کنیم و سعی خواهیم کرد لذت بازی کردن را به افراد بیشتری تقدیم کنیم.»

مایکروسافت اعلام کرد که انتشار بازی‌های اکتیویژن بلیزارد و کینگ روی گیم‌پس به‌مرور اتفاق خواهد افتاد. گیم‌پس یکی از سرویس‌های اشتراکی مایکروسافت برای گیمرها است. این سرویس امکان دسترسی به صدها عنوان بازی مختلف را یک‌جا ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب نیازی نیست بازی‌ها را جداگانه خریداری کنید.

مایکروسافت اکنون مالک اکتیویژن، بلیزارد و کینگ است و بازی‌هایی مثل کال آو دیوتی، وارکرفت و کندی کراش را تحت سلطه دارد

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت معتقد است بازی‌ها از پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله‌های سرگرمی در تمامی پلتفرم‌ها هستند و نقشی کلیدی در توسعه‌ی پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت. به گفته‌ی نادلا، هدف مایکروسافت سرمایه‌گذاری روی محتوای کلاس جهانی، جامعه و فضای ابری و در نهایت آغاز عصر جدیدی از بازی‌ها است.

خرید اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳، مایکروسافت را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی تبدیل کرد؛ اکنون مایکروسافت سومین شرکت از نظر درآمد و بزرگ‌ترین شرکت از نظر اشتغال در جهان است.

تولد مایکروسافت گیمینگ به بهانه‌ تصاحب اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت گیمینگ بخش بازی‌های ویدیویی و سرگرمی دیجیتال مایکروسافت است که وظیفه‌ی نظارت بر تولید و فروش کنسول‌ها و بازی‌های ایکس‌باکس را برعهده‌ دارد. قبل از سال ۲۰۲۲، مایکروسافت چند خط تولید مختلف در ارتباط با بازی‌های ویدیویی داشت؛ از جمله سخت‌افزار ایکس‌باکس، عملیات ایکس‌باکس و توسعه‌ی بازی. با اعلام برنامه‌های مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، بخش مایکروسافت گیمینگ ایجاد شد و همه‌ی گروه‌های بازی غول ردموندی در این بخش جمع شدند.

فیل‌ اسپنسر در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان مدیر ایکس‌باکس به‌جای دان‌متریک انتخاب شد و در سال ۲۰۲۲ به ریاست بخش ایکس‌باکس مایکروسافت رسید. اسپنسر از سال ۱۹۸۸ در مایکروسافت حضور دارد و پس از ایجاد بخش مایکروسافت گیمینگ به‌عنوان مدیرعامل این بخش ادامه‌ی کار داد.

مایکروسافت گیمینگ در سال ۲۰۲۲ با هدف نظارت بر تولید و فروش کنسول و بازی‌های ایکس‌باکس متولد شد

مایکروسافت بازی‌های اکتیويژن بلیزارد را اواخر سال ۲۰۲۴ وارد سرویس گیم‌پس می‌کند؛ همچنین بازی Sea of Thieves، بازی Grounded، بازی Hi-Fi Rush و بازی Pentiment چهار اثری هستند که به‌زودی برای پلتفرم‌های پلی استیشن و نینتندو عرضه خواهند شد.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) اکتیویژن تویز فور باب (Activision Toys for Bob) یکی از توسعه‌‌دهنده‌های بازی زیرمجموعه‌ی اکتیویژن اعلام کرد که قصد دارد به یک استودیوی مستقل تبدیل شود و از اکتیویژن جدا می‌شود؛ همچنین برای همکاری با اکتیویژن و مایکروسافت در پروژه‌های آینده اعلام آمادگی کرد.

source

توسط mohtavaclick.ir