فرمانده انتظامی خوزستان از کاهش ۲۳ درصدی میزان سرقت‌های استان در سالجاری خبر داد و گفت: اگر چه امسال میزان جرائم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه و سرقت‌های به عنف کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل پیدا کرده ولی همچنان میزان بالای این جرائم به همراه عدم احساس امنیت دو موضوع آزار دهنده در استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سردار سید محمود میرفیضی عصر امروز دوشنبه ۲۲ مرداد در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و پلیس هستند و به عنوان یکی از همیاران پلیس چه بسا نقش مهمی در برقراری امنیت پایدار دارند.

وی با اشاره به آخرین نظرسنجی انجام شده در مورد عملکرد پلیس خوزستان گفت: برطبق این نظرسنجی سرمایه اجتماعی پلیس ۱۰ درصد، میزان مشارکت مردم با پلیس ۲۱ درصد، اعتماد عمومی به پلیس ۱۴ درصد، رضایت‌مندی از حضور به موقع پلیس هفت درصد و میزان رضایت شهروندان از رفتار پلیس ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه از کاهش ۲۳ درصدی میزان سرقت‌های استان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و یادآور شد: اگر چه امسال میزان جرائم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه و سرقت های به عنف کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل پیدا کرده ولی همچنان میزان بالای این جرایم به همراه عدم احساس امنیت دو موضوع آزار دهنده در استان خوزستان است.

سردار میرفیضی ادامه داد: همچنین طی این مدت یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرتبه با ۱۱۰ تماس داشتیم و چهار هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر و فروشنده خرد مواد مخدر جمع‌آوری، ۲۰ باند فروش مواد مخدر منهدم و ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

وی در پایان با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون در مجموع بیش از ۲۱۲ هزار زائر اربعین ایرانی و غیرایرانی از مرزهای استان خارج یا وارد شده‌اند گفت: از شهروندان سه درخواست داریم یکی اینکه به هیچ عنوان بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکند چرا که در مرز گذرنامه صادر نمی شود، دوم اینکه خودروهای خود را در پارکینگ پایانه ها بگذارند تا دچار مشکل نشوند و درخواست آخری هم که داریم این است که قوانین و مقررات را به خصوص در هنگام برگشت رعایت کنند.

source

توسط mohtavaclick.ir