امروزه خوشبختانه، با کمک دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی متعددی که ساخته شده وضعیت بازار و رقابت در فروش کاملا تغییر کرده است. باپیشرفت تکنولوژی و فناوری می توانید در منزل خود نشسته و از طریق تولید محتوا در اینستاگرام کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنید اما قطعا اولین سوالی که با آن مواجه خواهید بود ایده های تولید محتواست. ما در این مقاله به معرفی چند ایده برای تولید محتوا اینستاگرام خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با کمک این ایده های منحصر به فرد درآمد شخصی خود را به راحتی کسب کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

شما قطعا برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام به یک استراتژی و برنامه ریزی مناسبی نیاز دارید و باید به چند نکته قبل از باز کردن صفحه خود توجه داشته باشید که شامل موارد زیر می شود:

  • مشخص کردن موضوع خود

شما باید به عنوان صاحب صفحه، در نظر داشته باشید که دوست دارید در چه زمینه ای تولید محتوا کنید. بهتر است موضوع انتخابی شما مطابق با تحصیلاتتان باشد.

  • مشخص کردن مخاطبان هدف خود

بعد از تعیین کردن موضوع، حال بهتر است از خودتان بپرسید این محتوا متناسب با چه گروهی از جامعه است و چه کسانی مخاطبان شما قرار می گیرند؟

  • مشخص کردن استراتژی روزانه صفحه و برنامه ریزی درست

در نهایت برای صفحه خود برنامه ریزی داشته باشید که پست ها و استوری ها یا ریلز هایتان در چه زمانی باید قرار بگیرد. صفحه شما بدون استراتژی مناسب مخاطبان خود را از دست می دهد. فعالیت خیلی زیاد یا فعالیت بسیار کم شما می تواند باعث ریزش مخاطبانتان شود. بنابراین هوشمندانه برنامه ریزی کنید.

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام

ایده برای تولید محتوا

در ادامه مقاله به معرفی چند ایده برای تولید محتوا اینستاگرام اشاره خواهیم کرد:

  • بهتر است از عکس های میم استفاده کنید.

استفاده از عکس های فان محتوای شما را جذاب تر و دیدنی تر می کند. جلوه های بصری همیشه در جذب مخاطب و نظرات مثبت تاثیر گذار بوده اند! لازم به ذکر است که شما باید در نظر  داشته باشید تا با برنامه ریزی پیش بروید بنابراین در استفاده از میم ها نباید زیاده روی کنید.

  • از ریلز ها غافل نشوید.

در حال حاضر با گذشت زمان مردم نسب به گذشته شاید حوصله کمتری برای مطالب بلند و کپشن های طولانی داشته باشند. ریلز ها قابلیت نسبتا جدیدی در اینستاگرام هستند که استفاده از آن می تواند به دیده شدن صفحه شما بسیار کمک کننده باشد. بهتر است مطالبتان را کوتاه در ریلز ها بیان کنید و یا ویدیو هایی کوتاه مخلوطی از عکس و نوشته بسازید تا مخاطبان بیشتر به مطالبتان جذب شوند.

  • با مخاطبان خود تعامل ایجاد کنید.

به کمک استوری ها از مخاطبان خود سوالاتی در مورد صفحه یا موضوع مورد نظرتان بپرسید تا آن ها وادار به مشارکت در صفحه شما شوند. با این روش می توانید محتوای جدیدی برای صفحه خود تولید کنید.

  • نظرات مثبت در مورد صفحه را استوری کنید.

نظرات مثبت دیگران می تواند در جذب مخاطب شما نقش مهمی داشته باشد. به همین دلیل بهتر است تا به سادگی از کنار این مبحث عبور نکنید! افراد تا حدود زیادی تحت تاثیر نظرات کسانی قرار می گیرند که شرایط مشابه با آن ها را تجربه کرده اند.  بنابراین این روش یک استراتژی روانی مثبت برای صفحه شما خواهد بود.

استوری اینستاگرام

  • از هایلایت ها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که بهتر است موضوعات و مواردی که فکر می کنید از اهمیت زیادی برخوردار است را هایلایت کنید تا هم برای مخاطبان جدید قابل دسترس باشد و هم مطالب تکراری را دوباره بیان نکنید!

  • نکات مفید را منتشر کنید.

بهتر است از محتوا هایی استفاده کنید نکات علمی داشته باشند یا حداقل در زندگی روزمره به اطلاعات عمومی افراد کمک کنند و کاربردی باشد، در این صورت اطلاعات صفحه شما به راحتی توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته خواهد شد و مطلب مورد نظرتان بازدید بیشتری خواهد داشت.

  • از پشت صحنه عکس و فیلم تهیه کنید.

ساخت پشت صحنه می تواند جذابیت صفحه شما را دو چندان کند و بازدید از آن را افزایش دهد. در نتیجه بهتر است از خود یا کارکنانتان ویدیو تهیه کنید، ویدیویی که رسمی نباشد می تواند باعث شود تا مخاطب با شما احساس راحتی پیدا کند.

  • راه اندازی چالش

حتما تا به الان در شبکه های اجتماعی مخصوصا در اینستاگرام چالش های زیادی به گوشتان خورده و یا در بعضی از آن ها نیز شرکت کرده اید. جالب است بدانید که این استراتژی خلاقانه برای مشارکت مخاطبان بسیار کاربردی است و باعث ایجاد انگیزه در افرادی که شما را دنبال می کنند می شود.

به طور کلی؛ با استفاده از این چند ایده برای تولید محتوا اینستاگرام می توانید یک صفحه جذاب پر مخاطب داشته باشید.

جمع بندی

 فعالیت در شبکه های مختلف اجتماعی می تواند به کسب درآمد برای شما تبدیل شود. اینستاگرام یکی از برنامه هایی است که با استفاده درست از آن می توانید درآمد شخصی خود را داشته باشید. هزاران نفر در این برنامه فعالیت تجاری دارند اما تعدادی از آن ها به دلیل نداشتن خلاقیت و ابتکار لازم یا استراتژی های اشتباه متاسفانه شکست خورده اند. ما در این مقاله به معرفی چند ایده برای تولید محتوا اینستاگرام پرداختیم تا از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

source

توسط mohtavaclick.ir