سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار و انتشار تصاویر و شایعات گوناگون، گوگل در مراسمی اختصاصی از پرچم‌داران سری پیکسل ۹ رونمایی کرد.

پرچم‌داران جدید گوگل از تراشه‌ی قدرتمندتر و طراحی جدیدی بهره می‌برند و سعی دارند فرمول گذشته را با برخی اصلاحات ریز و درشت ارائه دهند. امسال گوگل درکنار معرفی پیکسل ۹، مدل‌های پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو XL را نیز رونمایی کرده است. افزون‌براین، پیکسل ۹ پرو فولد در بخش گوشی‌های تاشدنی با رقبای تازه‌نفس، رقابتی جذاب را آغاز خواهد کرد.

طراحی سری پیکسل ۹ را نه می‌توان محافظه‌کارانه دانست نه انقلابی. پرچم‌داران جدید گوگل لبه‌های گردتری دارند و ماژول دوربین به‌جای آنکه مانند نسل قبلی به فریم گوشی متصل شده باشد، اکنون ظاهری بیضی‌شکل پیدا کرده که به مینیمال‌ترشدن ظاهر گوشی کمک کرده‌ است.

طراحی سری پیکسل ۹؛ قدمی آهسته روبه‌ جلو

پیکسل ۹ پرو نمایشگری با ابعاد ۶٫۳ اینچ و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال نمایشگر ۶٫۸ اینچی دارد که هر دو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و گوگل آن را Super Actua می‌نامد.

مدل‌های پرو و XL پیکسل ۹ از تراشه‌ی تنسور G4 قدرت می‌گیرند؛ تراشه‌ای که می‌تواند هوش مصنوعی جمنای نانو را به‌صورت محلی (آفلاین) روی دستگاه اجرا و متن، تصاویر و صدا را درک کند. این تراشه با ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی همراهی می‌شود.

پنل پشتی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو در دستان یک شخص

Google

پیکسل ۹ پرو باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال باتری ۵۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. هر دو گوشی از شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که به‌ادعای گوگل می‌تواند ۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کند.

پنل پشتی و جلویی گوشی پیکسل ۹ پرو رنگ سفید
پنل پشتی و جلویی گوشی پیکسل ۹ پرو رنگ صورتی
پنل پشتی و جلویی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو رنگ مشکی
پنل پشتی و جلویی گوشی گوگل پیکسل ۹ پرو رنگ سبز

طبیعتاً هوش مصنوعی جایگاه ویژه‌ای در پرچم‌داران جدید گوگل دارد. پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال به مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در قالب Google AI مجهز هستند که شامل Gemini Live می‌شود؛ ابزاری که به شما امکان می‌دهد تا با دستیار صوتی پیشرفته مکالمه‌ای بی‌وقفه داشته باشید. Gemini Live از ۱۰ صدای جدید برای سفارشی‌سازی تجربه‌ی کاربری هنگام استفاده از هدفون‌های متفرقه یا پیکسل بادز بهره می‌برد.

قابلیت Gemini Live

Google

Pixel Studio یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پیکسل ۹ محسوب می‌شود که تنها مختص به‌ آن‌ها است. Pixel Studio از مدل Imagen3 قدرت می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید تصاویر مختلف را با استفاده از دستورات متنی بسازید و ویرایش کنید.

پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال به انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز هستند

Google Clear Calling را در پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال درکنار ویژگی Call Notes بهبود بخشیده است که در لحظه‌ی قطع تماس، خلاصه‌ای متنی از تماس تلفنی را برای شما تهیه می‌کند؛ مشروط بر اینکه تماس ۳۰ ثانیه یا بیشتر طول بکشد. Google Clear Calling حتی می‌تواند کل محتوای تماس شما را به متن تبدیل کند.

Pixel Screenshots با کمک هوش مصنوعی و دیگر الگوریتم‌های روی دستگاه، محتوای موجود در هریک از اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده روی گوشی را استخراج می‌کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید بپرسید: «رمز وای‌فای لئون چه بود؟» پیکسل ۹ پرو می‌تواند اطلاعات کلیدی را همراه با هر داده‌ی مرتبط دیگری دراختیار شما قرار دهد؛ قابلیتی که بسیار ما را به یاد ویژگی «ریکال» مایکروسافت می‌اندازد.

پنل پشتی گوشی پکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال

Google

پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال جزو اولین دستگاه‌هایی در آمریکا به‌شمار می‌روند که از ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا ازطریق ماهواره با سرویس خدمات اضطراری در مناطقی که آنتن‌دهی موبایل محدود یا دردسترس نیست، تماس بگیرند. ارسال پیام ماهواره‌ای برای دو سال اول بدون هزینه‌ی اضافی و بدون محدودیت‌های مربوط به شرکت مخابراتی در آمریکا دردسترس قرار دارد.

اپلیکیشن Pixel Weather

Google

اپلیکیشن Pixel Weather وضعیت آب‌وهوا را با کمک هوش مصنوعی به‌طور دقیق‌تری پیش‌بینی می‌کند. هوش مصنوعی جمنای نانو می‌تواند گزارش‌های آب‌و‌هوای شخصی‌سازی‌شده را در ابتدا یا در طول روز به کاربر ارائه دهد.

تمام گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۹ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه می‌شوند و هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. اندروید ۱۵ در ماه‌های آینده برای پرچم‌داران جدید گوگل دردسترس قرار خواهد گرفت.

نمایشگر گوشی پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال

Google

پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال هر دو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری بهره می‌برند. دوربین سلفی ۱۰٫۵ مگاپیکسلی به‌کاررفته در نسل قبلی جای خود را به دوربین سلفی ۴۲ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید ۱۰۳ درجه داده است.

پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال می‌توانند با حداکثر نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه با وضوح 8K فیلم‌برداری کنند؛ البته این وضوح به‌لطف هوش مصنوعی و قابلیت Video Boost ارائه می‌شود. Super Res Zoom در پیکسل ۹ پرو می‌تواند بزرگ‌نمایی ۲۰ برابری هنگام ضبط ویدئو فراهم کند. قابلیت‌های Night Sight Video و Audio Magic Eraser و Macro Focus Video که در پیکسل ۸ پرو وجود داشتند، همگی در نسل جدید نیز حضور دارند.

مقاله‌ی مرتبط

گوگل قابلیت عکاسی پانوراما را اصلاح کرده و عملکرد آن را در نور کم بهبود بخشیده است. Magic Editor ابزارهای بیشتری برای بهبود عکس‌ها دراختیارتان قرار می‌دهد و Auto Frame به شما کمک می‌کند تا تصاویر را برای نتیجه‌ی بهتر مجددا قاب‌بندی کنید. ویژگی Reimagine مانند Sketch to Image در گلکسی زد فولد ۶ عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد از دستورات صوتی برای ساخت و بهبود تصاویر خود استفاده کنید.

قیمت پیکسل ۹ پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت پیکسل ۹ پرو XL از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir