کوین مارکت کپ یکی از پلتفرم‌های محبوب‌ و جامع‌ برای ردیابی و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این پلتفرم اطلاعات گسترده‌ای مثل قیمت لحظه‌ای، حجم معاملات، ارزش بازار و نمودارهای مختلف را برای هزاران رمزارز ارائه می‌دهد.

CoinMarketCap که اکنون زیرنظر بایننس فعالیت می‌کند، ابزارها و امکانات بسیار زیادی دراختیار فعالان حوزه‌ی کریپتو قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها برای تریدرها و سرمایه‌گذارهای رمزارز از نان شب واجب‌تر هستند. در این مقاله، نحوه‌ی کار با CoinMarketCap را آموزش می‌دهیم و شما را با قابلیت‌های مختلف و کاربردهای آن‌ها آشنا می‌کنیم.

کوین مارکت کپ چیست؟

CoinMarketCap را براندون چز در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی کرد. هدف این پلتفرم ارائه‌ی اطلاعات دقیق و به‌روز درباره‌ی ارزهای دیجیتال است. ارائه‌ی قابلیت‌ها و ابزارهای جدید باعث شد تا کوین‌مارکت‌کپ به یکی از منابع مهم‌ برای داده‌های بازار کریپتو تبدیل شود. صرافی معروف بایننس در سال ۲۰۲۰ کوین‌مارکت‌کپ را خرید؛ اما این پلتفرم همچنان به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند.

درواقع، کوین‌مارکت‌کپ با گردآوری داده‌ها از صرافی‌های مختلف، تصویر کلی از وضعیت بازار را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال از این پلتفرم به‌عنوان منبع اطلاعاتی معتبر به‌طور گسترده استفاده می‌کنند

آموزش کار با سایت CoinMarketCap

با ورود به وب‌سایت Coinmarketcap.com، چندین بخش مختلف را مشاهده خواهید کرد که درادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

صفحه‌ی اصلی کوین‌مارکت‌کپ چند بخش اصلی دارد:

داشبورد

اولین صفحه‌ی وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ داشبوردی تعاملی است که مهم‌ترین شاخص‌های بازار مانند ارزش کل بازار و حجم معاملات ۲۴ ساعته و تسلط بازار ارزهای دیجیتال برتر را نمایش می‌دهد.

source

توسط mohtavaclick.ir