برای نخستین‌بار؛

ناسا خدمه ماموریت بعدی ایستگاه را محدود کرد

ناسا تصمیم دارد شمار فضانوردان ماموریت کرو-۹ را به منظور اسکان فضانوردان استارلاینر در ایستگاه مداری محدود کند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ناسا اعلام کرد که دو خدمه را برای پرواز آینده اسپیس ایکس جایگزین می‌کند تا دو فضانوردی که در کپسول استارلاینر قرار دارند امکان جابجایی پیدا کنند.

ناسا درواقع در مرحله نهایی انتخاب خدمه، تصمیم به محدود کردن تعداد فضانوردان گرفت تا از سازگاری و هماهنگی بهتر در ماموریت اطمینان حاصل کند. این تصمیم به دلایل مختلفی از جمله کاهش بار و نیاز به انجام هماهنگی‌های دقیق‌تر برای انجام فعالیت‌ها نیز اتخاذ شده است.

بدین تریتب، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، فضانوردان ناسا، هر دو خلبان آزمایشی نظامی سابق که در ماه ژوئن با فضاپیمای استارلاینر پرتاب شدند، جایگزین زنا کاردمن و استفانی ویلسون در ماموریت اسپیس ایکس خواهند شد.

مقامات ناسا هفته گذشته مسائل مربوط به سیستم پیشرانه استارلاینر را برای بازگرداندن نخستین خدمه آن به زمین آنطور که برنامه ریزی شده بود بسیار خطرناک دانستند و منجر به ضربه بزرگی به برنامه فضایی بوئینگ شدند.

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس که قرار بود با فضاپیمای کرو دراگون چهار فضانورد را در ۱۸ آگوست به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد، اعلام کرد برنامه این عملیات با تاخیر قابل توجه و درماه سپتامبر اجرایی می‌شود.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاردمن که ابتدا به‌عنوان فرمانده مأموریت انتخاب شد و ویلسون، متخصص این مأموریت، همچنان واجد شرایط اعزام مجدد به مأموریت‌های آینده هستند.

 این ماموریت به عنوان بخشی از برنامه‌های فضایی تجاری ناسا، به منظور انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن آنها به زمین طراحی شده است.

ماموریت کرو-۹ با هدف انجام آزمایشات علمی، نگهداری و تعمیرات ایستگاه فضایی و همچنین پیشبرد تحقیقات در زمینه‌های مختلف علمی به فضا فرستاده می‌شود. این تحقیقات شامل مطالعه بر روی بیولوژی، فیزیک و فناوری‌های نوین خواهد بود.

فهرست خدمه این ماموریت شامل فضانوردان با تجربه و حرفه‌ای است که هر یک تخصص‌های خاص خود را دارند.

source

توسط mohtavaclick.ir