رئیس بسیج جامعه زنان کشور از تولید و انتشار مستند و نماهنگی با محوریت معرفی طاهره حداد نژاد، تنها بانوی شهید رسانه کشور خبر داد.

مینا بیابانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ضمن اعلام این خبر افزود: علاوه بر مستند زندگینامه و نماهنگ با موضوع معرفی این شهیده ی اهل رسانه، کتاب صوتی و سرودی با محتوای معرفی این بانو به نسل جدید هم تولید، رونمایی و منتشر شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: در سیر تحولات تاریخی هر گاه دقت کنیم، می بینیم روایت های صحیح و دقیق توانسته اند بر روایت های جعلی غلبه کنند. برای مثال، در روایت حضرت زینب سلام الله علیها یک وجه غالبی که باعث تبیین روایت صحیح کربلا شد، همین روایت دقیق و درست حضرت و جهاد تبیین ایشان از واقعه عاشورا بود که ایشان با توجه و شرایط حاکم بر جامعه ، با همین روایت گری صحیح خود از واقعه ی عظیم عاشورا،باعث شدند توطئه های یزیدیان خنثی شود و کربلا در کربلا مدفون نشود و در حقیقت بیان دقیق روایت کربلا توسط زینب کبری سلام الله علیها، باعث پیروزی قیام عاشورا شد.

بیابانی ادامه داد: در شرایط امروز هم باید بر اساس ابزارهای دقیقی که در اختیار هست باید تبیین و تدوین دقیقی از مباحث روز جامعه داشته باشیم. امروز آن چیزی که مورد توجه جهانیان است و استکبار مانور عظیمی را می دهد و امپراطوری رسانه ای غرب در برابر این استکبار واکنشی نشان نمی دهد و در این شرایط رسالت خبرنگاران ما این است که واقعیت را بدون یک کلمه کم یا زیاد به مخاطب منعکس کنند و از انتقال تصاویر بازنمایی شده که هم معطوف به نگاه های مثبت و هم نگاه های منفی است خود داری کنند. چون رویکردهای غیر واقعی از هر طرف که باشند، می توانند مخرب باشند و تبیین ها باید معطوف به واقعیات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه آحاد مردم به عنوان رسانه های جبهه حق می توانند عهده دار نوعی تبیین گری حقایق شوند، گفت: اصحاب رسانه به خاطر تخصص و ابزارهایی که دارند به مراتب بیشتر می توانند این واقعیات را بسیار دقیق تر و ماهرانه تر منتقل کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: یکی از وظایف ما الگو سازی از بانوان برجسته و بزرگ در عرصه ی رسانه است که با دریافت دقیق از جامعه ی پیرامونی خود توانستند در لحظه تصمیمات درستی بگیرند و کنشگری مناسبی را در میدان رسانه درباره جامعه ی پیرامون خود داشته باشند.

بیابانی خاطر نشان کرد: این عزیزان الگوهای بی بدیلی هستند که می توانند برای اعصار و نسل های مختلف در اختیار جوامع بشری قرار بگیرند و بعنوان جوامع بشری مطرح باشند و این الگوها می توانند بهترین الگوها در همه اعصار باشند زیرا هم در تخصص خود و هم در عرصه ی اخلاق و سیر مراحل تکامل توانسته اند به بهترین شکل ورود پیدا کنند و به عنوان یک انسان موفق و موثر باشند و بر روی مردم جهان اثر گذار باشند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی اصحاب رسانه از جمله بانون رسانه محور مقاومت، افزود: به ویژه در قضیه ی فلسطین ما شاهد بودیم که اصحاب رسانه انعکاس صحیح ودقیقی از واقعیات فلسطین داشتند و دارند و به ویژه با استفاده از ابزار فضای مجازی که به شکل گسترده در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، علیرغم هدف گذاری هایی که امپراطوری رسانه و استکبار جهانی داشت با بیداری آحاد مردم و اصحاب رسانه، اتفاقی بر خلاف آنچه که امپراطوری رسانه در جهان دنبال می کرد اتفاق افتاد و بیداری جهانی را به دنبال خود داشت.
 

source

توسط mohtavaclick.ir