انتخاب قطعات سخت‌افزاری مناسب برای اسمبل‌کردن کیس‌های گیمینگ رومیزی یکی از کارهای هیجان‌انگیر عاشقان بازی‌های ویدئویی‌، به‌خصوص گیمرهای کامپیوتر است. «کیس جمع کردن» پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ممکن است افرادی که دانش فنی کافی درباره‌ی توان مصرفی یا هماهنگی قطعات درون کیس ندارند، دچار سردرگمی‌هایی شوند.

بسیاری از گیمرها برای خرید کامپیوتر گیمینگ سراغ فروشگاه‌هایی می‌روند که کیس‌های آماده و اسمبل‌شده را برای فروش دراختیار قرار داده‌اند. چنین کاری ریسک و صدالبته هیجان کمتری از انتخاب جداگانه‌ی قطعات دارد. درضمن، سیستم‌های اسمبل‌شده عموماً برای ارزان نگه‌داشتن قیمت کیس، از قطعات نه‌چندان باکیفیت و قدرتمند استفاده می‌کنند که بعضاً ممکن است عملکرد مدنظر گیمرها را هم ارائه نکنند.

در انتخاب قطعات کیس، باید توان مصرفی آن‌ها را برای خرید پاور مناسب محاسبه کنید و حتماً در انتخاب کارت گرافیک و پردازنده دقت کافی را به‌خرج دهید تا از گلوگاه شدن قطعات کامپیوتر جلوگیری کنید.

کیس‌های گیمینگ برتری‌های زیادی بر لپ‌تاپ‌ها دارند؛ به‌طوری که بعضاً کیس گیمینگی با مشخصات میان‌رده، از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار هم عملکرد بهتری ارائه می‌کند. ما در زومیت بهترین سیستم های گیمینگ بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف و براساس باارزش‌ترین قطعات موجود گرد هم آوردیم تا کسانی که قصد دارند سیستم دسکتاپ قدرتمند با بهترین قطعات موجود در بازار را جمع کنند‌، بتوانند با خیال راحت‌تر به سیستم مدنظرشان برسند.

بهترین سیستم گیمینگ اقتصادی

در انتخاب سیستم اقتصادی، سعی کردیم تاحدممکن از قطعات ارزان‌تر، اما به‌روز بازار استفاده کنیم و همه‌چیز را فدای قیمت ارزان نکنیم. ممکن است سیستم‌های ارزان‌تری با پسوند گیمینگ وجود داشته باشند؛ اما اجرای مناسب بازی‌ها با نرخ فریم مناسب، اولویت ما در انتخاب قطعات این سیستم بود.

در این سیستم، از پردازنده‌ی Ryzen 5-7600 و کارت گرافیک RTX 3060 Ti استفاده کردیم که امکان خرید دست‌دوم آن در برخی فروشگاه‌های صفحه‌ی محصولات زومیت وجود دارد. نسخه‌ی کارکرده‌ی کارت گرافیک یادشده با وجود قیمت یکسان با RTX 3050، عملکرد بسیار بهتری دارد و برای بازی‌کردن مناسب است؛ اما قبل از خرید کارت دست‌دوم، حتماً از سلامت آن مطمئن شوید.

۵۰۰ گیگابایت SSD، یک ترابایت هارد دیسک، ۱۶ گیگابایت رم DRR5 5200 و پاور ۶۵۰ واتی سایر اجزای کیس گیمینگ اقتصادی را تشکیل می‌دهند که قیمت کلی آن حدوداً ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است. برای چنین سیستمی مانیتوری با وضوح FHD پیشنهاد می‌شود.

source

توسط mohtavaclick.ir